Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:16:28 GMT

سن سکته مغزی در اردبیل کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۶۸۶۶

سن سکته مغزی در اردبیل کاهش یافته است

رییس بیمارستان علوی اردبیل گفت: بر اساس آمارهای موجود سن سکته مغزی در اردبیل امسال نسبت به سال های گذشته پایین آمده است.

دکتر وحید عباسی روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روزجهانی سکته مغزی برگزار شد افزود: این بیماری که سومین علت مرگ و میر در دنیا است پیشتر معمولا در سنین بالاتراز 50 سال اتفاق می افتاد که متاسفانه در سال های اخیر به کمتر از 50 رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 751 مورد سکته مغزی در اردبیل رخ داده که اغلب آنها بعد از درمان منجر به بهبودی شده است در حالی که در مدت مشابه سال های قبل مبتلایان به این بیماری بیشتر از این بود.
وی گفت:احتمال پایین آمدن سن سکته مغزی در 20 سال آینده بیشتر است و لازم است شهروندان قند خون،فشار زیاد و چربی و چاقی مفرط را کنترل کنند .
دکتر عباسی درباره سکته مغزی ناشی از استرس افزود: استرس هم در سکته مغزی دخیل است ولی دخالت استرس صد در صد نمی تواند باشد .
رییس بیمارستان علوی اردبیل به عامل اصلی سکته مغزی اشاره کرد و افزود: مهمترین عامل سکته مغزی سن بالا ،فشار خون،دیابت،چربی،اختلالات قلبی و عوامل ژنتیکی می باشد که لازم است شهروندان ضمن رعایت رژیم غذایی در کنترل این علایم با مراجعه به پزشک احتیاط لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه علایم سکته مغزی با 115تماس گرفته تا در موعد مقرر درمان شوند .
وی با بیان اینکه بیشتر بیماران سکته مغزی با تاخیر به بیمارستان مراجعه می کنند ،اظهارکرد: پیگیر هستیم بیماران سکته مغزی از طریق آمبولانس هوایی به بیمارستان اعزام شوند که در صورت تحقق این امر میزان مرگ ومیر ناشی از سکته مغزی هرچند بیشتر نیست ولی به دمراتب پایین می آید .
دکتر عباسی از راه اندازی ساختمان جدید بلوک زایمان در این بیمارستان خبر داد و گفت:این ساختمان در اردبیل با 30 درصد ظرفیت و با تجهیزات محدود راه اندازی شده و مقرر است بخش زایمان بی درد و زایمان در آب هم بزودی راه اندازی شود .
وی از رسانه ها خواست درباره ترویج فرهنگ زایمان طبیعی و کنترل بیماری های سکته مغزی اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.
بیمارستان علوی اردبیل در سال 1354 راه اندازی شده و اکنون دارای بخش های تخصصی مغز و اعصاب ، زنان و زایمان و چشم است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،   مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و نودمین  عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی در مرکز پیوند اعضای منتصریه دانشگاه، ۵ عضو مظفر وحدانی ۲۸ ساله برای پیوند به بیماران نیازمند به طور رایگان اهداشد.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کبد  زنده یاد مظفر وحدانی به آقای  ۴۴ ساله ساکن بیرجند که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد و قلب این مرحوم در بیمارستان امام رضا (ع)  به آقای  ۵۵ ساله ساکن تربت جام  پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های زنده یاد مظفر وحدانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: زنده یاد مظفر وحدانی از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و  پس از دریافت رضایت از خانواده اش،   در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • انتقال هوایی بیمار سکته قلبی از داران به بیمارستان چمران اصفهان
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • حیات دوباره ۵ بیمار با اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد