Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - راهپیمایی بزرگداشت 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان در شهرستان دماوند برگزار شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، شرکت کنندگان دراین راهپیمایی با سردادن مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود، مرگ بر استکبار بر مبارزه با زیاده خواهی استکبار جهانی برای تحقق آرمان های والای انقلاب اسلامی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانش آموزان شرکت کننده در راهپیمایی بزرگداشت 13 آبان شهر دماوند که از میدان امام خمینی (ره) تا میدان 17 شهریور برگزار شد، با حمل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی و دست نوشته های با مضامین مقاومت در برابر استکبار جهانی، بر تداوم راه شهدای انقلاب به ویژه شهدای دانشجو و دانش آموز تاکید کردند.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در این مراسم با اشاره به اهمیت این روز بیان کرد: 13 آبان یادآور مبارزه جوانان ما با استکبار جهانی است؛ به ویژه تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 که این روز در ایران به روز مبارزه با استکبار شهرت یافته و ما میبینیم در سراسر ایران دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی مبارزه با استکبار جهانی حضور دارند و در شهرستان دماوند با شوق خاص و گسترده از سال های قبل شرکت کردند.
وی افزود : پیام این راهپیمایی به مستکبرین مخصوصا آمریکا این است که ما زانو خم نخواهیم کرد و ما دست از آرمان های امام امت و شهدا بر نخواهیم داشت و این راه را تا ظهور حضرت حجت(عج) ادامه می دهیم.
وی با بیان اینکه دفاع از آرمان های امام و شهدا وظیفه ما است و نگذاریم خون آنان پایمال شود، گفت: این محور مقاومت که در منطقه خاورمیانه شکل گرفته، محوری است که روز به روز گسترده تر می شود و مردم یمن، افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه، بحرین و نیجریه بیدار شدند و این اثر اخلاص امام(ره) ما است.
وی گفت: این نهضت تا روزی که مردم مستضعف بر مستکبرین عالم غلبه پیدا کنند ادامه خواهد داشت و همچنین آیه وَنُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ که خداوند متعال می فرمایند خواستیم بر کسانی که در آن سرزمین فرو دست‏ شده بودند منت نهیم و آنان را پیشوایان مردم گردانیم و ایشان را وارث زمین کنیم؛ تحقق پیدا کند که از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.
همچنین مهرداد پورفتحی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در سال 57 بیان کرد: دانش آموزان سه شهر دماوند، کیلان و آبسرد به صورت جداگانه این روز را گرامی داشتند و تمام مدارس شهر دماوند در این مراسم حضور یافتند.
وی با اشاره به اهمیت راهپیمایی 13 آبان، ادامه داد: در شرایط کنونی که دشمن در تلاش است تا جایگاه خود را در جهان تثبیت کند، آزادگان جهان با سرمشق گرفتن از ملت ایران در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و ندای مرگ بر آمریکا که ترجمه ندای هیهات من الذله است، سر می دهند.
در پایان این مراسم ضمن قرائت قطعنامه 13 آبان پرچم آمریکا و اسرائیل به آتش کشیده شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.


* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: الهام حیدری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7246/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالوهاب عبدی پور ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: روز پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ماه، ساعت ۹ صبح ایت اجلاسیه با حضور گسترده مردم در مصلی امام خمینی (ره) شهرباشت برگزار می شود.

وی بیان داشت: مردم ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای والا مقام، در این آیین با آرمان‌های شهدا، امام شهدا و مقام عظمای ولایت تجدید عهد و پیمان می کنند.

عبدی پور تصریح کرد: شهدا با تاسی از اعمال و رفتار حضرت امام حسین (ع) درس فداکاری، وفاداری، از خودگذشتگی و شجاعت، شهامت و صداقت آموختند.

وی افزود: تکریم و تعظیم از مقام شامخ شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است چرا که شهدا در راه دفاع از اهداف مقدس اسلام جانفشانی کرده و حماسه‌ای جاوید آفریدند.

عبدی ور تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا، آزادگان، رزمندگان، ایثارگران، جانبازان، پیشکسوتان، هنرمندان، اصحاب رسانه، اساتید، دانشجویان، دانش آموزان، جامعه کارگری وکشاورزان، نهادها، ادارات، سازمانها، فرهنگیان، اصناف و بازاریان و مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه شهرستان باشت در این اجلاسیه شرکت کنند.

کد خبر 6093386

دیگر خبرها

  • محفل شعر ارادت رضوی در دزفول برگزار شد
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • نشست تبیینی ائمه جمعه و روحانیون شهرستان دماوند
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • راهپیمایی جمعی از بانوان آستارایی در حمایت از طرح نور فراجا
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • راهپیمایی تکریم حجاب و عفاف در شاهرود برگزار می‌شود