Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات خارج ساختن تجهیزات و پاکسازی محیط پیرامونی چاه مشتعل 147 میدان رگ سفید برای سومین روز پیاپی ادامه دارد. به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری، ستاد راهبری مهار چاه مشتعل شماره 147 میدان رگ سفید اعلام کرد: عملیات خارج سازی تجهیزات و پاکسازی محیط پیرامونی چاه شماره 147 میدان رگ سفید با توجه به حجم وسیع آتش در محوطه چاه، بر اساس شرایط جوی در ساعات مناسب از نظر جهت وزش باد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     در این عملیات که از سوی گروه‌های تخصصی عملیات حفاری، گروه ویژه جابه‌جایی دستگاه‌های حفاری، بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) و با پشتیبانی دیگر واحدهای شرکت انجام می‌شود، سپهر سپهری، مدیرعامل و رئیس ستاد راهبری مهار فوران چاه 147 رگ سفید - 2 در شرکت ملی حفاری، معاونان و شماری از اعضای ستاد در بخش‌های عملیاتی، فنی، تخصصی و پشتیبانی حضور دارند.    در مدت پیش گفته با تلاش جمعی نیروهای دست‌درکار، بخشی از تجهیزات اطراف چاه با رعایت اصول ایمنی تخلیه و به محلی که برای انباشت این اقلام پیش بینی شده است، انتقال یافت.    مهارگران در تداوم این عملیات، امروز جمعه (12 آبان‌ماه) موفق شدند با حمایت خودروهای آتش نشان و خدمات ایمنی و پشتیبانی شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری نسبت به روزهای گذشته تعداد بیشتری از تجهیزات سوخته را از محوطه مشتعل چاه تخلیه کنند.   همسو با این عملیات کار احداث استخر ذخیره آب و دو محل برای استقرار دکل‌های حفاری به طور شبانه روزی در حال اجراست و همزمان دیگر تجهیزات لازم برای عملیات مهار از جمله پمپ‌های فشار قوی و سیستم‌های آب پاش  در حال انتقال به این موقعیت عملیاتی است.    عملیات نهایی مهار فوران چاه از طریق سطح و ورود به دهانه آن پس از تخلیه کامل محوطه و خارج کردن دکل و ایجاد شرایط کاهش دما با پوشش آب برای نیروهای عملیاتی امکان‌پذیر خواهد شد.    احداث موقعیت (لوکیشن) با هدف استقرار دو دکل حفاری برای حفر چاه های انحرافی و بستن چاه از عمق زمین در دستور کار قرار گرفته است.   برای  برنامه ریزی به‌منظور مهار فوران و آتش سوزی چاه 147 رگ سفید - 2 بلافاصله پس از دریافت خبر حادثه، ستادی متشکل از مدیران عامل و متخصصان شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب و ملی حفاری  در منطقه تشکیل و در نشست‌های مستمر روزانه روند مهار چاه را برنامه‌ریزی و راه‌های اجرایی و عملیاتی به منظور شتاب بخشیدن به مهار و کنترل فوران چاه را بر پایه گزارش‌های تخصصی و وضع چاه با حفظ اصول ایمنی در دستور کار خود دارند.    دکل حفاری ۹۵ فتح شرکت ملی حفاری ایران مستقر روی چاه شماره ۱۴۷ میدان رگ سفید روز یکشنبه (هفتم آبان ماه)، بر اثر فوران گاز چاه ۱۴۷ رگ سفید دچار حریق شد و متاسفانه در این حادثه، ۲ تن از کارکنان شرکت ملی حفاری جان باختند.

 میدان نفتی رگ سفید واقع در جنوب غربی کشور و یکی از میدان‌های بزرگ نفتی است که از اطراف در بین میدان‌های نفتی بی بی حکیمه (در جنوب شرق)، پازنان (درشمال شرق)، رامشیر (درشمال غرب)، زاغه- هندیجان- بهرگانسر و تنگو (درجنوب غرب) محصور شده است.

 این میدان در سال ١٣٣٠ شمسی کشف و تولید از آن از سال ۱۳۴۵ آغاز شد. بهره برداری از بخش غربی میدان (رگ سفید-١) توسط شرکت نفت و گاز آغاجاری و بهره برداری از بخش شرقی میدان (رگ سفید-۲) توسط شرکت نفت و گاز گچساران انجام می‌شود.



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸

شرکت کرمان موتور شرایط فروش اقساطی دو خودرو جک J ۴ و کی ام سی T ۸ را اعلام کرد.

در این طرح شرکت کرمان موتور، کی ام سی T ۸ با قیمت مصوب یک میلیارد و ۶۹۷ میلیون تومان با موعد تحویل ۹۰ روز در رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز و آبی زنگاری عرضه می‌شود.

همچنین جک J ۴ اتوماتیک با قیمت مصوب ۷۹۱ میلیون تومان با موعد تحویل ۶۰ روز کاری و در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، طوسی روشن، قرمز، آبی زنگاری و قهوه‌ای عرضه می‌شود.

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو جک J۴

بخشنامه فروش و مشخصات خودرو کی ام سی T۸

دیگر خبرها

  • تداوم عملیات اجرایی طرح آبرسانی شهید شبان ارومیه
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • اجرای بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط چهار مترو مشهد
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • شرایط فروش قسطی جک J ۴ و کی ام سی T ۸
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • تداوم عملیات جست‌وجو جهت نجات کارگر مفقود شده تهران
  • محوطه سازی و سنگ فرش کوچه‌ها و معابر روستای مرزانک
  • ذخیره سازی پنج میلیون متر مکعبی رواناب در سدهای مخزنی خراسان جنوبی