Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: این شرکت بزرگترین حجم تزریق گاز در مناطق نفتخیز جنوب با 3.5 میلیارد فوت مکعب در روز را به عهده دارد که به جز میدان رگ سفید، هشت میدان تحت سرپرستی این شرکت در برنامه تزریق گاز هستند .

به گزارش خبرنگار ایسنا، ابراهیم پیرامون در نشست خبری با اصحاب رسانه که 12 آبان در محل نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان برگزار شد اظهار کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری یکی از شرکت های پنجگانه بهره‌بردار مناطق نفتخیز جنوب است که وظیفه تولید نفت و گاز و میعانات را از ۸ میدان بزرگ نفت و گاز کشور در محدوده ای به مساحت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: میادین این شرکت تقریبا از قدیمی ترین میادین نفتی کشور هستند. مثل میدان معروف آغاجاری که از سال ۱۳۱۷ شروع به تولید نفت و گاز کرده و همچنان فعال است. این شرکت روزانه حدود ۶۰۰ هزار بشکه نفت و مایعات گازی و روزانه بیش از ۸۰۰ میلیون فوت مکعب گاز تولید می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تصریح کرد: این شرکت از نظر میزان تولید گاز در رده بالایی در بین شرکت‌های بهره‌بردار مناطق نفتخیز جنوب قرار دارد. علاوه بر این بزرگترین حجم تزریق گاز در مناطق نفتخیز جنوب با 3.5 میلیارد فوت مکعب در روز را به عهده دارد که به جز میدان رگ سفید، هشت میدان تحت سرپرستی این شرکت در برنامه تزریق گاز هستند.

پیرامون ادامه داد: بزرگترین طرح تزریق گاز به میادین در کشور ایران در این شرکت در حال انجام است. بالاترین رقم تزریق گاز با رقم حدود ۲ میلیارد فوت مکعب در روز به میدان معروف آغاجاری تعلق دارد که روزانه حدود ۲ میلیارد فوت مکعب از پارس جنوبی (عسلویه) با یک خط لوله ۵۶ اینچ به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر منتقل و در این میدان قدیمی تزریق می‌شود.

وی افزود: این امر از چند بعد دارای حسن است. اول اینکه از میدان مشترک به نام پارس جنوبی حجم زیادی گاز برداشت و در میادین نفتی کشور ذخیره می‌شود و از سوی دیگر با این کار ذخایر ثانویه نفت از این میدان و ضریب بازیافت میدان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: البته تحقق برنامه تزریق گاز ما به تناسب وجود گاز در هر روز بالا و پایین می‌رود اما در آینده با طرح‌هایی که اجرا خواهیم کرد سطح تزریق گاز را در میادین افزایش خواهیم داد تا بتوانیم به ذخایر ثانوبه نفت دسترسی بهتری داشته باشیم و برداشت نفت را افزایش دهیم.


پیرامون با بیان این‌که تزریق گاز در میادین شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری به هر سه روش موجود انجام می‌شود، عنوان کرد: در این شرکت تزریق گاز در میادین به سه شیوه غیرامتزاجی، امتزاجی و بازگردانی انجام می‌شود تزریق گاز به روش امتزاجی در این شرکت برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود.

وی فرسودگی تجهیزات و تاسیسات را یکی از مسائل و معضلات شرکت ملی نفت و همچنین مناطق نفتخیز جنوب دانست و بیان کرد:شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری به دلیل قدمت خود شاید بالاترین رقم فرسودگی تاسیسات را در میان شرکت های بهره برداری پنجگانه مناطق نفتخیز جنوب دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: در این راستا پروژه های نوسازی و بهسازی تاسیسات این شرکت بسیار با اهمیت است و دنبال می‌شود. برنامه‌هایی هم برای نوسازی این تاسیسات پیش‌بینی شده است.

پیرامون ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی های جدیدی که در شرکت ملی نفت ایران صورت گرفته و قراردادهایی که قرار است از طریق سرمایه گذاری خارجی اجرا شود بتوانیم تاسیسات فرسوده را نوسازی کنیم تا با دغدغه کمتری از لحاظ ایمنی، بهینه سازی، فرآوری و تولید فعالیت کنیم.

وی با اشاره به رتبه اول شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از نظر ایمنی و HSE در مناطق نفتخیز جنوب افزود: پیگیری‌هایی در حال انجام است تا شرکت‌هایی وارد شوند که هم در زمینه تولید از میادین و هم نوسازی تاسیسات فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری ادامه داد: در این زمینه پیشنهادات 4 میدان این شرکت در الگوی قراردادهای مناطق نفتخیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و کار سایر میادین توسط شرکت در قالب قراردادهای IPC دنبال می‌شود.

پیرامون در خصوص توان سازندگان داخلی گفت: خوشبختانه توان پیمانکاری داخلی ما بسیار بالا است. از نظر توان داخلی هیچ مشکلی نداریم. در سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی داشتیم و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز بخش بالادستی نفت توسط سازندگان داخلی تامین شد.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از قطعات مورد نیاز ما توسط شرکت‌ها و سازندگان داخلی تامین می‌شوند. تامین سایر نیازهای ما هم توسط همین تامین کنندگان داخلی انجام خواهد شد. امیدواریم با تامین مالی این سازندگان، توان داخلی سازندگان و پیمانکاران داخلی بیشتر فعال تر شود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: این شرکت مسئولیت‌های اجتماعی متنوعی را بر عهده دارد و در همه عرصه های مختلف خدماتی را انجام می دهد. این شرکت در زمینه مسائل فرهنگی و مسائل مربوط به آموزش و پرورش واقعاً کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید

ولی بهره مند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در دهدشت ۶۵.۴ میلیمتر، در سی سخت ۶۳.۷، در چرام ۵۶، در سوق ۷۰، مارگون ۴۸، لنده ۴۳ و قلعه رئیسی ۴۰ میلیمتر بارش گزارش شده است.

وی بیان داشت: همچنین در دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، امامزاده پهلوان ۶۹ و برم سبز ۶۹ میلیمتر بارش داشتیم.

بهره مند میزان بارش در دیشموک را ۶۸ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸ و منصورخانی کاکان ۵۶ میلی متر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: همچنین در گنجه‌ای ۵۵.۸ میلی متر بارش، در درغک ۵۵، وزگ ۵۴، در کریک ۵۴، در تنگ پیرزال ۵۳، در تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳

و تنگ سرخ ۵۱ بارش گزارش شد.

بهره مند تصریح کرد: در چیتاب ۵۰، در لیکک ۴۸.۸، در جاورده ۴۷، در سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، در پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، در موشمی زیلایی ۳۴ و در سیرون شبلیز ۲۴ میلی متر بارش گزارش شد.

کد خبر 6096220

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد کرمانشاه با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه کشاورزی جهت صدور پروانه بهره‌ برداری
  • تعیین تکلیف هزار حلقه چاه در بزرگ‌ترین دشت برنج کشور
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • بیشترین بارش در دوگنبدان/یاسوج ۵۷.۸ میلی متر باران بارید