Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) با ارائه گزارش از زیرساخت و امکانات ایجاد شده در مرزهای کشور جهت خدمات دهی به زائران اربعین گفت: امکانات لازم برای تردد زائرین اربعین از مرزهای 4 گانه به کشور عراق ایجاد شده‌است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، سیدمحمدعلی افشانی روز یکشنبه در نشستی خبری به تشریح زیرساخت های ایجاد شده برای سهولت سفر زائران اربعین حسینی (ع) پرداخت و افزود: برغم تلاش بسیار گسترده و آمادگی مرز خسروی برای عبور و مرور زائران، نیروهای عراقی برای ارایه خدمات دهی در این نقطه مرزی مستقر نشدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مهمترین زیرساخت ها برای سفر زائران را، ایجاد راه ها توصیف کرد و ادامه داد: تاکنون 87 کیلومتر از راه های منتهی به مرزهای غربی کشور از جمله، 30 کیلومتر جاده مهران به ایلام، 35 کیلومتر جاده سوسنگرد و 27 کیلومتر جاده اسلام آباد غرب به سرپل ذهاب دو بانده شده است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در مجموع 235 کیلومتر آسفالت ریزی و روکش جاده ها نیز انجام شده و در این مسیرها، علائم، ایمن سازی ، حفاظ ایمنی، گارد ریل، دوربین نظارتی کنترل سرعت نیز نصب شده است.

وی درباره ساخت پارکینگ ها نیز اظهار داشت: به دلیل اینکه 4 نقطه مرزی با عراق، مناطق جنگی بودند و در زمان جنگ تحمیلی مین گذاری شدند، کار گسترده ای برای مین روبی انجام شد و توانستیم عملیات راه سازی را در این مناطق به خوبی انجام دهیم البته این مناطق بیشتر ماسه زار بوده که برای تثبیت ماسه، کار دشواری انجام گرفته، به همین دلیل عملیات عمرانی نیز در این مناطق با دیگر مناطق کشور کاملا متفاوت است و در مجموع تاکنون 400 هکتار پارکینگ با ظرفیت 160 هزار خودرو در این مناطق ساخته و آماده بهره برداری است.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: پارکینگ ها در شلمچه در 60 هکتار با ظرفیت 22 هزار خودرو، چزابه در 100 هکتار با ظرفیت 40 هزار خودرو، خسروی در 56 هکتار با 46 هزار خودرو و مهران با 100 هکتار و ظرفیت 40 هزار خودرو احداث شده است و در عین حال مردم و بخش خصوصی نیز پارکینگ هایی با ظرفیت در مجموع 40 هزار خودرو احداث کردند که الویت ما استفاده از پارکینگ های بخش خصوصی است، زیرا مردم این مناطق در طول سال منتظر هستند تا این ایام فرا برسد و بتوانند بهره کافی از توریست داشته باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پارکینگ ها، پایانه برکت نیز ظرفیت یک هزار خودرو را دارد، خاطر نشان کرد: ورودی پارکینگ ها به ازای هر 24 ساعات توقف 5 هزار تومان است که البته متصدیان از مسافرین سوال می کنند که چند روز توقف خواهند داشت و به ازای آن پول دریافت خواهند کرد.

به گفته افشانی در مهران 96 گیت، شلمچه 48 گیت و در خسروی 29 گیت برای عبور زائران اربعین حسینی (ع) احداث شده است.

وی اظهار داشت: در بحث تامین آب، برق و فاضلاب نیز تمامی تدابیر لازم اندیشیده شده و در چزابه 27 کیلومتر اصلی و 15 کیلومتر فرعی لوله کشی آب آشامیدنی انجام شده است، همچنین در مهران 2 حلقه چاه حفر شده و 12 کیلومتر نیز خط انتقال آب احداث شده است.

معاون توسعه روستایی وزارت کشور تصریح کرد: 4 دستگاه تولید و بسته بندی آب در شلمچه، مهران، کربلا و نجف با ظرفیت تولید 400 هزار بسته مستقر شده است.

وی افزود: همچنین افزایش برداشت از دستگاه های خودپرداز تا سقف 5 میلیون ریال پیش بینی شده است که البته بانک های مستقر در 4 شهر مرزی کشور بصورت 24 ساعته کشیک دارند.

افشانی اظهار داشت: همچنین ظرفیت زیر ساختی تلفن همراه در این شهرها افزایش یافته و امکانات لازم برای استفاده از وای فای در پایانه های مرزی و حتی در برخی از نقاط خاک عراق وجود دارد.

وی درباره حمل و نقل زائران نیز گفت: 2 هزار و 330 اتوبوس برای حمل و نقل زائران تامین شده که در مهران 840 دستگاه، خسروی 270 دستگاه، چزابه 100 دستگاه، شلمچه 120 دستگاه و در داخل خاک عراق نیز یک هزار دستگاه مستقر هستند.

مسئول کمیته زیرساخت ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) افزود: از محل منابع عمومی سازمان های شهرداری ها، 19 میلیارد و 230 میلیون تومان نیز بودجه جاری به شهرهای مرزی اختصاص یافته است.

وی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای بازگشت زائران اربعین حسینی (ع) نیز اظهار داشت: اتوبوس هایی که به مرزهای کشور عزیمت کرده اند، در این مناطق تا پایان بازگشت زائران خواهند ماند، ولی باید توجه نیز داشت که بسیاری از زائرین با خودروهای شخصی به مرزها مراجعه می کنند و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران به کشور و انتقال آنها به شهرهای خود دیده شده است و پیش بینی می کنیم که مشکلی ایجاد نشود.

افشانی افزود: زیرساخت های احداث شده در مناطق مرزی به دلیل اینکه این سفر معنوی هرسال تکرار می شود، در این مناطق باقی خواهد ماند ولی زیرساخت ها کافی نیست و از همین امروز باید بدون وقفه برای تکمیل این زیرساخت ها جهت استفاده در سال های آینده تلاش کرد که یکی از این موارد، چهار خطه کردن جاده ها است که متاسفانه بخشی از آن دو خطه است و در صورت تامین اعتبار برنامه داریم که تا سال آینده تمامی مشکلات موجود را برطرف کنیم.

وی درباره حوادث جاده ای نیز گفت: خوشبختانه و علارغم ترافیک بالا و تردد سنگین، میزان تصادفات بسیار کمتر از آمارهای معمول در کشور است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۸۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد به همت ۱۲ هزار نفر از کارکنان این مجموعه، پارسال بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی تولید شد.

به گزارش شانا، احمد باهوش با تبریک به‌ مناسبت فرا رسیدن هفته کار و کارگر بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

>>> بیشتر بخوانید؛

از افزایش جذب سرمایه تا قراردادهای تازه با دانش‌بنیان‌ها؛ مجتمع گاز پارس جنوبی در سالی که گذشت

وی در ادامه به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به نامگذاری امسال با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، کارگران ارزشمند، متخصصان و کارکنان ارتش بزرگ مجتمع گاز پارس جنوبی برای پیشرفت اقتصادی کشور برنامه‌ریزی و امسال بهترین دستاوردها را در مسیر عزت و سربلندی کشور ثبت می‌کنند.

باهوش یادآور شد: همسو با اهداف راهبردی، با انجام آموزش‌های لازم به‌منظور افزایش سطح دانش و توانمندسازی کارگران مجتمع در بخش‌های مهم شغلی اچ‌اس‌ئی، بازرسی فنی، بازرگانی، برق و ابزار دقیق، تعمیرات مکانیک، کارگاه مرکزی، خدمات انسانی و سرمایه انسانی بهترین عملکرد در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است