Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@19:55:28 GMT

آیین اربعین حسینی باید مردمی و خودجوش برگزار شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۷۱۵۶

آیین اربعین حسینی باید مردمی و خودجوش برگزار شود

به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز شنبه در چهارمین نشست ستاد اربعین استان مرکزی در استانداری افزود: آیین های اربعین حرکت منحصر به فرد است که با حضور مردم به عنوان عنصر اصلی، ماندگار می شود.
وی اظهار کرد: باید از تمامی ظرفیت های استان برای برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی استفاده کرد و کوتاهی در این زمینه قابل قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار استان مرکزی گفت: این توفیق بزرگی است که هر مسئولی برای خدمت به امام حسین(ع) و اهل بیت قدم برمی دارد و ستاد اربعین حسینی استان مرکزی در این راستا فعالیت های مطلوبی انجام داده است.
آقازاده افزود: با حضور مسئولانه و خدمات رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع)، شور حسینی احیا و مورد قبول حق تعالی قرار می گیرد.
وی اظهار کرد: استان مرکزی با تلاش های ستاد اربعین حسینی یکی از استان های برتر در خدمات رسانی است و همه تلاش ها باید براساس منابع موجود صورت گیرد.
استاندار استان مرکزی گفت: در این راهپیمایی مهم، باید با استفاده از امکانات دولتی و مردمی و اندیشیدن تدابیر ساماندهی امور به بهترین شکل ممکن انجام شود.
آقازاده با تاکید بر رفع موانع صدور ویزا برای زائران استان گفت: در هفته گذشته مشکلات اداری برای صدور هشت هزار ویزا به وجود آمد که با پیگیری با استاندار قم این نقیصه برطرف شد.
وی اظهار کرد: مجموعه استان باید بکوشند در سال آتی دفتر مستقل کنسولگری در استان راه اندازی کنند و از وابستگی برای صدور ویزا کاسته شود.
استاندار استان مرکزی گفت: ستاد اربعین حسینی باید 50 روز قبل از آغاز آیین اربعین برای استقرار دفتر کنسولگری در استان مرکزی اقدام کند و تسهیل در حل و فصل مسایل زائران و موانع از طریق این دفتر دنبال شود.
آقازاده افزود: استان مرکزی علاوه بر زائرانی که از این استان به عتبات عالیات عزیمت می کنند محور عبور زائران سایر استان ها نیز است بنابراین باید تمهیدات لازم انتظامی، خدماتی و درمانی اندیشیده شود.
وی با قدردانی از دبیر ستاد اربعین استان مرکزی در پیگیری و تامین مایحتاج زائران گفت: بعد از اتمام آیین های اربعین حسینی عملکرد ستاد ارزیابی و نقاط قوت و ضعف بررسی می شود و از تجربیات به دست آمده برای کیفیت بخشی به این مراسم در سال آینده استفاده خواهد شد.
استاندار استان مرکزی گفت: ارایه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) وظیفه محسوب نمی شود بلکه توفیقی است که اجر آن را خدا و اهل بیت می دهند.
آقازاده افزود: یکی از بزرگترین توفیقات مدیران ارایه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) است و باید این خدمت گسترده و صادقانه صورت گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: باید از خدمات بین راهی بخش خصوصی برای زائران کمک گرفته شود و با تجهیز نمازخانه و سرویس بهداشتی از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده به عمل آید.
استاندار مرکزی همچنین ادامه داد: همکاری مناسبی از سوی فرودگاه کشور برای استمرار پروازهای فرودگاه اراک صورت نگرفته است و یک بار برای همیشه باید تلکلیف فرودگاه اراک مشخص شود زیرا زیبنده استان مرکزی نیست که با برخوردهای سلیقه ای نتواند از خدمات فرودگاهی استفاده کند.
وی اظهار کرد: برای حل مشکل فرودگاه اراک در سطح وزرا و معاون اول رئیس جمهور بعد از اربعین حسینی نشست هایی برگزار خواهد شد.
استاندار استان مرکزی با قدردانی از حضور خبرنگاران و پوشش آیین اربعین حسینی گفت: امید است همانند سال گذشته 20 میلیون زائر در امنیت کامل به عراق سفر کنند و شاهد تجمع ماندگار دوستداران اهل بیت در عتبات باشیم.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: از 22 خردادماه امسال تاکنون 40 نشست توسط 6 کمیته ستاد اربعین استان تشکیل شده است.
مجید عسگری افزود: استان مرکزی در مرز مهران حضوری قوی و منسجم در ارایه خدمات به زائران داشته است و امسال با تغییر رویکرد ستاد اربعین استان به انجام خدمات در حوزه پشتیبانی فنی و فرهنگی موفقیت های خوبی کسب شده است.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار همانند دوران دفاع مقدس اصناف با بسیج صنوف شامل آرایشگر، نانوا، فتیر پز، کفاش، تعمیرکار و صافکار خدمات خوبی به زائران ارایه می کند.
دبیر ستاد اربعین حسینی استان مرکزی گفت: ارایه روزانه 10 هزار وعده غذا در مهران و 20 هزار وعده غذا در نجف اشرف وتوزیع 80 تن برنج، 50 تن آرد100 هزار بطری آب به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون ریال بخشی از خدمات ستاد اربعین حسینی استان مرکزی است.
عسگری افزود: راه اندازی یک درمانگاه در مهران توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک با امکانات و تجهیزات دارویی، تامین روشنایی برق صحن حضرت زهرا(س) توسط اداره برق استان مرکزی، شستشوی 110 جوی مهران توسط پاکبانان شهرداری اراک و ساوه، ارسال دستگاه بسته بندی آب به مهران از دیگر خدماتی است که توسط ستاد اربعین حسینی استان مرکزی برای زائران تامین شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: چهار تیم پزشکی، چهار آمبولانس، 10 کارشناس فوریت های پزشکی، پنج نفر پزشک، 11 کارشناس بهداشت محیط از طرف ستاد اربعین حسینی استان مرکزی در مهران به زائران خدمات ارایه می کنند.
دکترحسن طاهراحمدی افزود: اقلام دارویی مورد نیاز برای مداوای احتمالی زائران نیز امروز به ارزش 500 میلیون ریال به مهران ارسال می شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: 6 ایستگاه بازرسی در محورهای ارتباطی استان به 9 ایستگاه افزایش یافته و 80 نیرو ارایه خدمات را برعهده دارند.
سردار کیومرث عزیزی افزود: با استقرار ایستگاه بازرسی در محورهای استان تاکنون 209 تبعه خارجی دستگیر و تحویل کمپ ها شده و 500 کودک، زن و کهنسال فاقد ویزا به مقامات ارجاع شدند.
21 موکب برای ارایه خدمات به زائران توسط استان مرکزی در عراق ایجاد شده است.
حدود 30 هزار زائر پارسال در آیین پیاده روی اربعین حسین(ع) در موکب های استان مرکزی اسکان و پذیرایی شدند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • توضیحات وزیر کشور درباره انسداد مرز‌ها
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات