Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه با امضاء قانون مادر تحریم‌ها دودمان برجام توسط آمریکا بربادرفته است، گفت: دشمنی آمریکا با مصادیق قدرت انقلاب اسلامی هم مشخص است و هم از نگاه آن‌ها منطقی اما چرا برخی سینه‌چاکان این توافق و مراکز تصمیم‌گیران داخلی تلاش خودرا برای حداکثرسازی اقتدار و قدرت از منظر ملی برای تأمین امنیت ملی و منافع ملی انجام نمی‌دهند، جای تعجب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا هوشنگ نادری در گفت‌وگو با اوای سیدجمال؛ گفت: هیمنه‌ی آمریکا به‌عنوان داعیه‌دار فرهنگ و تمدن لیبرال سرمایه‌داری غرب به دلایل مختلف در حال فروپاشی است و اصولاً هرگاه تمدن‌ها قدرت زایش و تولید ارزش و فرهنگ  را از دست بدهند، خود به‌ خود دچار زوال و اضمحلال می‌گردند.

وی ادامه داد: لیبرالیسم غربی به آستانه‌ی انحطاط رسیده است و نوع اقدامات مراکز تصمیم‌ساز آمریکا برای جلوگیری از این سقوط و فروپاشی است، متأسفانه درست در همین زمان سیاستمدارانی از درون کشور ما به پوسته و ظاهر آمریکا توجه کرده و بر اساس ادعایی که آمریکا بعد از فروپاشی شوروی داشت و خود را کدخدای جهان نامید، با افق دید 27 سال پیش این استراتژی را مطرح کردند که آمریکا کدخداست و بایستی با کدخدا ببندیم! غافل از اینکه جهان رو به تحول است و عصر تک قطبی سپری شده و نظام را اسلامی در فضای چند قطبی حرف‌ها برای گفتن دارد.

این تحلیگر مسائل سیاسی افزود: درحالی‌که قطب‌های جدیدی از قدرت تولید می‌شود و امکان فرصت چندقطبی شدن و توزیع قدرت وجود دارد، به‌جای اینکه به ظرفیت‌های درونی نظام مانند سابقه‌ی تمدنی، فرهنگی، مذهبی و ظرفیت‌های جغرافیایی بالأخص به توان انقلاب اسلامی توجه ویژه داشته باشند، به وعده‌های بی‌پایه و توافق بی‌سرانجام برجام دلخوش کردند که طی دو سال گذشته نه جسمش از آسیب طرف آمریکایی در امان ماند و نه روحش و نه وعده‌های حاکمان قبلی تضمین محکمی برای پایداری این توافق بوجود آورد؛

وی گفت: اکنون هم عملاً با امضاء قانون مادر تحریم‌ها دودمان برجام توسط آمریکا بربادرفته ولیکن چرا طرف‌هایی که سینه‌چاک این توافق بودند، اقدام متقابلی برای برون‌رفت از این شرایط انجام نمی‌دهند، جای بسی تعجب و تأسف است.

نادری گفت: طبیعتاً اگر امپریالیسم آمریکایی یا همان کدخدای مدعیان برای اثبات کدخدایی و استواری سیستم و ساختار خود بهتر بود به تعهداتش عمل کند تا نشانه و دلیل مستحکمی باشد برای اعتمادسازی و حل مسائل و مشکلاتی از این دست در سطح جهانی ولیکن چون در شرایط نابسامان فعلی در مدل حل مسئله تصمیم سازان آمریکایی مشکل اساسی و اولویت فعلعی‌شان اعتمادسازی در سطح بین‌الملل نیست و استحکام درونی را در دستور کار قرار داده اند و نوع تصمیمات ترامپ به عنوان مبین همین رویکرد است، در نتیجه زیر پا نهادن این نوع توافق وجهه‌ی دیپلماسی آمریکایی و افکار عمومی بین‌الملل آن‌ها را زیر سؤال می برد؛ با این وجود این آسیب از کمترین ارزش برخوردار است، چرا که در حال حاضر برای مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر آمریکا نجات تمدن آمریکایی در صدر برنامه‌ها قرار دارد.

وی اذعان داشت: از سوی دیگر اینکه در همین وجه تقابلی آمریکا نقطه ثقل تحریم‌های جدید را سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار داده‌ است، اثبات می‌کند که دشمن درجه ‌یک خود را سپاه پاسداران می‌داند زیرا سپاه هم تمامی نقشه‌های آمریکایی‌ها و اذانب و عوامل آنها را در کل منطقه نقش بر آب کرده است و کاخ آرزوهای سردمداران آمریکایی را در هر جا که کور سوی امیدی برای خود فرض می‌کرد و در همان نقطه بر سرشان ویران کرد و به طوری که امروز در افغانستان، عراق، سوریه، یمن و بحرین و لبنان با تلی از خاکستر و انبوهی از ناامیدی روبرو هستند.

این تحلیلگر اضافه کرد: و هم اینکه سپاه پاسداران موفق شده فرهنگ حاکم بر سبک دفاعی، نظامی و جهادی خود را که مدل برجسته و معینی از سبک زندگی انقلاب اسلامی است را به جهان اسلام معرفی کرده و انسان‌های والایی چون شهید همدانی‌ها و شهید حججی‌ها توانسته‌اند روحیه حاکم بر انقلاب اسلامی را به‌ جهان معرفی نمایند.

وی افزود:  درنتیجه غرب با همین انسان طراز انقلاب اسلامی و با همین سبکی که صدور انقلاب با تکثیر فرهنگ جهاد و شهادت متبلور در سپاه پاسداران در جلوه‌های مدافعان حرم، حشدالشعبی، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و... متکثر شده، مشکل دارد؛ پس دشمنی آمریکا و دیگران با مصادیق قدرت انقلاب اسلامی هم مشخص است و هم از نگاه آن‌ها منطقی ولیکن چرا بخشی‌هایی از مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر داخلی تلاش لازم را برای حداکثرسازی قدرت و اقتدار نظام اسلامی و استفاده از بهینه از توان انقلاب اسلامی لااقل از منظر ملی برای تأمین حداکثری امنیت و منافع ملی انجام نمی‌دهند، جای تعجب دارد.

نادری ادامه  داد: در هر صورت گرچه برجام امروز به عنوان یک خسارت محض در برابر دستاوردی تقریبا" هیچ است و تکرار این چنین توافقی در هر کجای این کرده خاکی توسط سیاستمداران بر مبنای اعتماد به آمریکا طبق تصریح ریاست محترم جمهوری دیوانگی است ولیکن بهتر است ما عبرت گیری از برجام هسته ای و عقب نشینی از این خاکریز با اتحاد و وحدت و مدلی درونی نظام و گوش به فرمان ولی امر دادن، فرصت بعدی را از آمریکای بدعهد بگیریم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بیست و ششمین دوره هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که در پادگان «دژ» شهر خرمشهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور تمامی شما دانشجویان دانشگاه‌های افسری را امری خجسته می‌دانم؛ چرا که شما با حضور خود در این مکان مقدس، پای در جغرافیایی نهاده‌اید که شاهد بزرگترین دلاوری‌ها، عظیم‌ترین حماسه‌ها و جانانه‌ترین ایستادگی‌ها در دفاع از این مرز و بوم بوده است.

امیر سرتیپ حیدری ادامه داد: بخش جدی و مهمی از تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی، با جانفشانی‌های بی‌مانند و سرسختانه سربازانی شکل گرفته است که با اخلاص و حسن نیت، دست به ساخت بزرگ‌ترین و شجاعانه‌ترین رویداد تاریخ معاصر ایران و جهان زده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه اعضای کنونی هیئت رئیسه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی از نسل همان دلیرمردانی هستند که سرسختانه در مقابل دشمنان ایستادگی نشان داده‌اند، افزود: تمامی اساتید، جانبازان و گردانندگان هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، از جمله کسانی هستند که هم در راه حراست از انقلاب و نظام اسلامی پایداری کردند و هم در جهت تداوم بخشیدن به راه بزرگانی نظیر شهید صیاد شیرازی و دیگر شهدای گران‌قدر هشت سال دوران دفاع مقدس، کوشیده‌اند.

وی عنوان کرد: امر خطیر تداوم بخشیدن به راه شهدا و انتقال دانش، دستاوردها، تجربیات و آموخته‌های آنها به نسل‌های آتی، مرهون بصیرت و اراده تزلزل‌ناپذیر اعضای هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی است.

امیر حیدری با اشاره به تقابل ارتش جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه نیروی زمینی و هوانیروز، با گروهک‌ها و فرقه‌های ضاله و منحط ضدانقلاب و ضدملی، گفت: سازمان چپگرای مارکسیستی مجاهدین خلق، که به حق یکی از منفورترین، بدنام‌ترین و بی‌آبروترین سازمان‌های سیاسی روی کره‌ی زمین است، در ابتدای تأسیس خود با طرح دعاوی مارکسیستی در قالب ایده‌های اسلامی، تلاش کرد تا با جذب افراد، به درون نظام و انقلاب اسلامی رخنه کند، اما این سازمان منفور، به سبب نداشتن بنیه‌های اعتقادی قوی و عدم همراهی روحانیت معزز با اندیشه‌های التقاطی و شائبه‌برانگیز آن گروهک، خیلی زود از فضای سیاسی و اجتماعی ایران کنار رفت.

فرمانده نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: پس از بروز چنین مسائلی، این گروهک کوردل به انواع جنایات از قتل و ترور گرفته تا آدم‌ربایی و جاسوسی اقدام کرد تا از این طریق بتواند ضمن تقلا برای بر هم زدن نظم و امنیت کشور، به دشمن آن موقع ایران، یعنی رژیم بعثی عراق خوش‌خدمتی کند؛ به همین سبب از میانه جنگ تحمیلی، این گروهک به صورت علنی به همکاری با دولت صدام روی آورد و با این کار برای همیشه دچار نفرین الهی و لعن ابدی مردم ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اعلام پایان جنگ میان ایران و عراق، این گروهک منافق، همچنان به شرارت‌های خود در مرز‌های کشور ادامه می‌داد، افزود: پس از پایان جنگ، نیروی زمینی به حسب وظیفه خود، مسئول تأمین امنیت در نوار مرزی کشور و نیز خنثی‌سازی و پاک‌سازی مناطق محلی از انواع ادوات و تجهیزات جنگی، نظیر مین و تله‌های انفجاری بود. با این حال نیرو‌های سازمان مجاهدین خلق، در طی عملیاتی مفتضحانه به مرز‌های کشور یورش آورده که نیروی زمینی و هوانیروز، با همکاری با نیروی هوایی ارتش، توانستند در طی عملیاتی موسوم به «مرصاد»، آن کوردلان را شکست داده و بر سر جای خود بنشانند.

امیر حیدری ادامه داد: پس از آن نیروی زمینی و هوایی ارتش، با تسلط بر وضعیت نوار‌های مرزی کشور، به مقر و پایگاه‌های منافقین حمله کرده و ضمن دستگیری و معدوم ساختن تمامی افراد این سازمان تروریستی، توانایی هرگونه اقدام نظامی را از این گروهک سلب کردند.

فرمانده نزاجا ضمن اشاره به علت نام‌گذاری هیئت معارف جنگ به نام شهید صیاد شیرازی، عنوان کرد: پس از ناتوانی و ناکامی محض منافقین در ناامن‌سازی نقاط مرزی کشور، این گروهک کوشید تا با برخی تغییرات تشکیلاتی، نظیر ازدواج‌های درون سازمانی خلاف دین و عرف اجتماعی، همدستی با رژیم بعثی عراق، تلاش برای جذب و فریب افراد ساده‌دل و نهایتاً ترور شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار نظیر شهید صیاد شیرازی که نقشی کلیدی در عملیات «مرصاد» ایفا کرده بود، به دشمنی با انقلاب اسلامی ادامه دهد. به همین دلیل است که این هیئت پس از شهادت آن عزیز بزرگوار، مزیّن به نام شهید سپهبد صیاد شیرازی شده است تا یاد و خاطره وی تا همیشه در دل‌ها و یاد‌ها زنده بماند.

سرتیپ حیدری در پایان خاطرنشان کرد: بحمدالله امروز با عنایت فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، تلاش راسخ و سستی‌ناپذیر نیرو‌های مسلح، به‌ویژه عزم جزم و اراده کوبنده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیچ گروه، سازمان و نهاد ضد ملی و ضد نظامی نمی‌تواند چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم، کشور یا منافع ملی آن را تهدید کرده و ان‌شاءالله این روند تا زمان ظهور حضرت حجت (عج) ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت این رفتارهای وحشیانه را داشت؟
  • رهبر انقلاب: اگر کمک آمریکا نبود رژیم صهیونیستی قدرت و جرات این رفتارهای وحشیانه را داشت؟ /حج امسال، حج برائت است
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند