Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیچکدام از مدیران نفتی بر اساس شاخص‌هایی که در دنیا مرسوم است، انتخاب نمی‌شوند. من تحولات مثبتی را در وزارت نفت نمی‌‌بینم البته این را هم نمی‌گویم که افرادی که پیش از این تغییرات در پست‌ها بوده‌اند افراد بهتری هستند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: هیچکدام از مدیران نفتی بر اساس شاخص‌هایی که در دنیا مرسوم است، انتخاب نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من تحولات مثبتی را در وزارت نفت نمی‌‌بینم البته این را هم نمی‌گویم که افرادی که پیش از این تغییرات در پست‌ها بوده‌اند افراد بهتری هستند.

هدایت الله خادمی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی انرژی امروز با اشاره به تغییرات و جابه جایی های صورت گرفته در وزارت نفت تصریح کرد: واقعیت این است که من به مدیریت‌ افرادی که در وزارت نفت بوده و هستند نقد دارم. به عبارتی وقتی جابه جایی در سطح مدیرعامل زیر مجموعه‌های وزارت نفت مانند پتروشیمی‌ها یا معاونین وزیر را در نظر می‌گیریم  و می‌خواهیم مقایسه کنیم؛ هم نقد به مدیر و معاون سابق بسیار است و هم نقد به سوابق و عملکرد معاون یا مدیر جدید.

وی در ادامه افزود: این نقدها در همه سطوح وجود دارد. طی این دوره سطح مدیریت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر چیزی به جز این بود و اگر افرادی که از این پست به پست دیگر می‌روند عملکرد خوبی داشتند؛ وضعیت این گونه نبود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اینکه اگر با سیستم موجود، وزارت نفت موفق عملکرده بود؛ ما پیشرفت قابل توجهی را مشاهده می‌کردیم؛ گفت: اگر وزارت نفت موفق بود؛ گام‌های مهمی در عرصه اشتغالزایی برداشته می‌شد، ما در حوزه نفت و انرژی نه صادرات و نه درآمدزایی خوبی داریم. متاسفانه سطح مدیریت‌ها پایین آمده است و به دلایل مختلف کیفیت و کمیت کار هم تحت الشعاع قرار می‌گیرد. چه بسا ممکن است؛ افزایش حوادث در حوزه زیر مجموعه‌های وزارت هم به دلیل همین سوء‌مدیریت‌ها است.

در بازار رقابت پتروشیمی دنیا نیستیم

وی در ادامه افزود: ما در بازار رقابت دنیا حضور نداریم در بحث داخلی هم همانطور که می‌دانید پتروشیمی ما محصولاتی تولید می‌کنند که ارزش آن به نسبت پتروشیمی‌های دنیا بسیار پایین است. ما در پتروشیمی‌ها محصولی تولید می‌کنیم که تن آن ۴۰۰تومان است پتروشیمی‌های دنیا محصولاتی تولید می‌کنند که تن آن ۲ هزار دلار است.

نماینده مردم ایذه و باغملک با بیان اینکه در کشورما فقر کیفی مدیران به وجود آمده است، تصریح کرد: متاسفانه این فقر روز به روز در حال گسترش است. ما به سمت آن رفتیم که فکر می‌کنیم هر کسی را مدیر بگذاریم می‌تواند فعالیت کند. چنانچه مسئولان ما فکر می‌کنند؛ کارخانه موجود زنده‌ای است که خودش را کنترل می‌کند و نیازی به مدیر متخصص آن حوزه ندارد.

هیچ یک از مدیران براساس معیارهای مرسوم دنیا انتخاب نشده اند

وی در ادامه افزود: گویا مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که هر کسی را در پست های مدیریتی بگذارند تفاوتی نمی کند و کار پیش می‌رود. البته ما هم نمی‌گوییم چرخ فعالیت‌ها نمی چرخد بلکه معتقدیم آنجایی که در چنین شرایطی مثلا یکباره با این موضوع مواجه می‌شویم که آنجا که باید هزینه تولید ۱ واحد شود، به یکباره هزینه آن ۱۰۰۰واحد می‌شود، منابع را از دست می‌دهیم وضرر ده می‌شود.

خادمی با اشاره به اینکه هیچکدام از مدیران بر اساس شاخص‌هایی که در دنیا مرسوم است، انتخاب نمی‌شوند؛ تاکید کرد:معمولا مدیران ما بر اساس دوست و باند و رفیق انتخاب شده اند. من تحولات مثبتی را در وزارت نفت نمی‌‌بینم البته این را هم نمی‌گویم که افرادی که پیش از این تغییرات در پست‌ها بوده‌اند افراد بهتری هستند.

از ۱۰ سال گذشته انتصاب مدیران بدون در نظر گرفتن حداقل‌ها بوده است

وی در ادامه افزود: روال مدیریتی و انتصابات در ایران از ۸ تا ۱۰ سال گذشته افول کرده است؛ به گونه ای که تا آن زمان یک حداقل‌هایی را برای انتخاب مدیران داشتیم اما طی سال‌های بعدی آن وضعیت مدیریتی در کشور به هم خورده و فرقی میان شایستگان و غیرشایستگان اصلا به چشم نمی‌خورد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اصلا مشخص نیست چه کسی کار بلد است و چه کسی کار بلد نیست زیرا همه مدعی هستند که کاربلدند. زیرا خط کشی برای اندازه گیری آن وجود ندارد و البته کسی هم علاقمند نیست که در این زمینه اندازه گیری کند و خط کشی برای مدیران در نظر گیرد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: سخت بود چون همه حواس‌ها به بایرن است

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید چهارشنبه شب یکی از مهمترین ‏دیدارهای فصل را در خانه‌اش برنابئو مقابل بایرن برگزار می‌کند. آنها ‏در آستانه این مسابقه در لالیگا و در ورزشگاه خودشان به مصاف ‏کادیز رفتند و 3-0 پیروز شدند. ‏

این پیروزی پرگل با ثبت کلین‌شیت بدون شک روحیه رئال را برای ‏دیدار مقابل بایرن بالا خواهد برد. رئال در عین حال در یک قدمی ‏قهرمانی لالیگا است و در صورت پیروز نشدن بارسا در بازی امشب ‏مقابل خیرونا قهرمانی‌اش را قطعی خواهد کرد. ‏

پیروزی پرگل مقابل کادیز قبل از دیدار با بایرن؟
یکی از سخت‌ترین بازی‌های ما بود چون همه حواس‌ها به بازی ‏چهارشنبه است. ما با شایستگی پیروز شدیم. همه گل زدیم و هم ‏دروازه‌مان را بسته نگه داشتیم.

از عملکرد تیم در بازی مقابل کادیز راضی بودی؟
بله کاملا راضی‌ام. هر آنچه برای بازی طراحی کرده بودم را بچه‌ها اجرا ‏کردند. شرایط ما در حال حاضر خیلی خوب است. اگر اشتباه نکنم این ‏هفتمین برد پیاپی ما در لیگ بود. در این فصل لالیگا استثنایی کار ‏کردیم و در یک قدمی قهرمانی قرار داریم. ‏

در این فصل استثنایی بودیم و با شایستگی قهرمان می‌شویم
همانطور که گفتم ما در این فصل استثنایی بودیم و چیزی نمانده که ‏قهرمانی را جشن بگیریم. معتقدم که با شایستگی قهرمان فصل ‏می‌شویم. فارغ از اینکه چه اتفاقی روز چهارشنبه می‌افتد ما شایسته ‏جشن گرفتن هستیم. ‏

بازگشت کورتوا به ترکیب؟
تیبو یکی از اجزای خیلی مهم تیم ما است. ما لونین را داریم که یک ‏فصل درخشان را پشت سر گذاشته و اگر الان اینجا هستیم به خاطر ‏لونین است. ولی کورتوا هم برگشته و در برگشت عالی کار کرد. امروز ‏خودتان دیدید که چقدر آماده است. ‏

دیدار چهارشنبه شب با بایرن؟
ما با حداکثر شور و اشتیاق ممکن به میدان می‌رویم. ما در این ‏استادیوم، در خانه‌مان بازی می‌کنیم و همه می‌دانند در این ورزشگاه ‏بارها چه اتفاقی افتاده است. هواداران ما مجبورمان می‌کنند به ‏بهترین شکل بازی کنیم و ما هم بهترین نسخه خودمان را مقابل آنها ‏به نمایش می‌گذاریم. ‏

دیگر خبرها

  • عجیب اما واقعی؛ وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • آنچلوتی: سخت بود چون همه حواس‌ها به بایرن است
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در دبی/ هلند میزبان آینده‌نگرترین محله دنیا
  • مسوولان از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد شمال فارس نیز استفاده کنند
  • تمایل به ساخت فیلم در عرصه جوانی جمعیت را دارم
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟