Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی و دبیرخانه‌های معاونت آموزشی ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت نیرو‌های متخصص متعهد به خدمت در دانشگاه‌ها برنامه ریزی صحیحی برای نحوه کار و همچنین ارتقای علمی این نیرو‌ها انجام دهند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه‌ای از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست با تکریم و برنامه ریزی مناسب برای بهره برداری از ظرفیت‌های متعهدین خدمت که به عنوان نیروی کار جدید وارد بستر‌های آموزشی و ارائه خدمات درمانی دانشگاه‌ها می‌شوند برای این نیرو‌ها انگیزه کار در نظام سلامت ایجاد کنند و زمینه‌های ماندگاری این نیرو‌ها در دانشگاه‌ها را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بهره برداری از نیروی انسانی جوان و کارآمد را یکی از نکاتی ذکر کرد که می‌تواند کشور را به سمت تعالی پیش ببرد و وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بار‌ها در سخنان خود به لزوم استفاده از نیرو‌های جوان و ایجاد زمینه برای بروز استعداد‌های این نیرو‌ها تاکید کرده اند و این تکلیفی است که تمام ما در عرصه‌های مختلف کشور باید بدان بپردازیم.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تجربه ثابت کرده که هرجا نیرو‌های جوان و خوش فکر در کنار نیرو‌های باتجربه قرار می‌گیرند و با یکدیگر همکاری می‌کنند هم افزایی زیادی در کار ایجاد می‌شود و استفاده از نیروی جوانی و تجربه به صورت همزمان می‌تواند تغییرات چشمگیری را را در سیستم ایجاد کند.

لاریجانی اذعان داشت: در نظام سلامت نیز تعداد زیادی دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تحصیل می‌کنند و سالیانه تعداد قابل توجهی نیروی جوان، علاقمند و باانگیزه از این دانشگاه‌ها فارغ التحصیل شده و وارد عرصه‌های ارائه خدمات سلامت و همچنین آموزش می‌شوند.

وی گفت: بخشی از این نیرو‌ها در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی بالینی و همچنین دکترای تخصصی (PhD) فارغ التحصیل می‌شوند که حسب قانون می‌بایست دوره‌ای را به عنوان تعهدات قانونی خود در دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان نیروی درمانی یا عضو هیات علمی طی ارائه خدمت نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند وارد حوزه مدیریت در عرصه‌های مختلف نظام سلامت شوند و چنانچه از ظرفیت‌های این نیرو‌های متخصص درست بهره برداری شود منشاء تحول چشمگیری در عرصه ارائه خدمات و آموزش علوم پزشکی کشور خواهند بود.

لاریجانی تاکید کرد: هر ساله با اتمام امتحانات بورد تخصصی و فوق تخصصی و پایان دوره تحصیلات دکتری تخصصی PhD، تعداد زیادی از فارغ التحصیلان این مقاطع برای گذراندن دوره تعهدات در قالب اعضای هیات علمی و نیرو‌های درمانی جدید در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور توزیع می‌شوند.

وی افزود: این افراد از برترین‌های حوزه علوم پزشکی کشور هستند و حتی برخی از ایشان از جمله برگزیدگان ۱۰% اول رشته‌های مختلف تخصصی هستند. بدیهی است که این نیرو‌ها می‌توانند کمک بزرگی به دانشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف داشته باشند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: اهمیت این موضوع و لزوم اجرای آن طی نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد. وی اضافه کرد: از مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انتظار می‌رود متناسب با شان و جایگاه این نیرو‌های متخصص ایشان را در بدو ورود تکریم کنند برنامه ریزی کاری دقیقی برای ایشان در حوزه‌های مختلف تدریس، پژوهش، کشیک بخش ها، اتاق عمل و ... در گروه‌های آموزشی بالینی و علوم پایه انجام دهند.

لاریجانی با بیان اینکه به مرکز امور هیات علمی و دبیرخانه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ماموریت داده شده تا درخصوص پیگیری امور نیرو‌های جوان متخصص و ساماندهی به فعالیت این نیرو‌های جوان و نحوه استفاده از خدمات ایشان در دانشگاه‌ها برنامه ریزی و پیگیری کنند گفت: بدون شک چنین برنامه‌هایی ضمن بسترسازی برای جذب حداکثری و ماندگاری نیرو‌های جوان در دانشگاه‌ها زمینه‌های ارتقای نظام سلامت کشور را نیز فراهم خواهد آورد. 

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد

پایگاه اتوبوس آمبولانس با حضور رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور در کمربندی یاسوج کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت _ در آئین کلنگ‌زنی پایگاه اتوبوس آمبولانس در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد سه نقطه استراتژیک برای احداث پایگاه‌های خدماتی اورژانس را در استان کلنگ‌زنی کردیم که همگی در مسیر جاده‌های اصلی و پرتردد هستند.

وی افزود: با احداث این پایگاه‌ها، خدمات اورژانس درون شهری و برون شهری به مردم ارائه می‌شود و می‌توانیم از زمان طلایی برای کمک به حادثه‌دیدگان استفاده کنیم تا اینکه بیمار یا مصدومی دچار عوارض بیشتری نشود.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور با قدردانی از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان، گفت: در این دوره تحول بسیار خوبی در زمینه اورژانس صورت گرفته است با وجود اینکه عقب‌ماندگی‌های زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما تلاش‌ها بسیار خوب بوده است و کارها به سرعت پیش می‌روند.

وی تصریح کرد: در ساختمان مرکزی اورژانس استان کار به سرعت در حال پیشرفت است و سه پایگاه کلنگ‌زنی شده‌است و امیدواریم طی ۹ ماه آینده توسط دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد صورت بگیرد.

میعادفر خاطرنشان کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد همه از ستاد بحران گرفته تا علوم پزشکی و اورژانس ید واحده و در کنار هم هستند و کار تیمی انجام می‌دهند.

این مسئول در ادامه با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعضی دانشگاه‌های کشور سنگین حرکت می‌کنند و اصولاً حرکتی ندارند اما اینجا با استفاده از نیروی جوان در حال کار هستند و ثمره کار نیز احساس می‌شود و یکی از این موارد برتر بودن این دانشگاه در سطح کشور در ارائه خدمات سفر نوروزی است.

کد خبر 748628

دیگر خبرها

  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان