Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در اجرای پروژه ملی شبکه‌گذاری اراضی پایاب سد خداآفرین برطرف کردن تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح روند اجرایی نظام‌های بهره‌برداری اراضی پایاب سد خداآفرین اظهار داشت: نظام بهره‌برداری از اراضی پایاب سد خداآفرین باید کم‌ترین خطا و اشتباه را در بهره‌برداری داشته باشد و این امر محقق نمی‌شود مگر در سایه اتحاد و یکپارچگی دستگاه‌های ذی‌ربط در این امر که امیدواریم با تمهیدات و حمایت‌های مسئولان استانی و کشوری این نظام نوین بهره‌برداری را به بهترین نحو ممکن در دشت مغان به اتمام برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: یکی از اولویت‌های مهم و اساسی در اجرای پروژه ملی شبکه‌گذاری اراضی پایاب سد خداآفرین رفع تداخلات اراضی کشاورزی با منابع طبیعی است که با شروع بهره‌برداری از این پروژه عظیم استانی و ملی باید کلیه اختلافات مربوط به اراضی کشاورزان با دولت حل و فصل شود چرا که ادامه‌دار بودن مشکل تداخل امنیت تولید و موفقیت‌آمیز بودن نظام بهره‌برداری را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: طرح جامع و شبکه‌های آبیاری و زهکشی فرعی شامل شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد خداآفرین، شبکه آبیاری اراضی پایاب سد احمد بیگلو و شبکه آبیاری اراضی پایاب سد عمارت به مساحت 42 هزار و 435 هکتار مراحل اجرایی و تکمیلی خود را با موفقیت سپری می‌کند.

سروی در خصوص مشخصات و ویژگی های فنی این طرح افزود: تامین آب طرح خداآفرین به وسیله رودخانه مرزی ارس و با احداث سد مخزنی خداآفرین صورت گرفته و محل سد مذکورحدود 150 کیلومتر پایین‌­تر از سد مخزنی ارس در نظر گرفته شده و سد تنظیمی قزقلعه‌­سی نیز حدود 12 کیلومتر پایین‌­تر از سد مخزنی خداآفرین برای تنظیم و انحراف جریان آب به کانال انتقال پیش­‌بینی شده است.

وی افزود: مساحت زیرپوشش سیستم‌های آبیاری طرح جامع و شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه‌های مرزی در ناحیه عمرانی یک دشت فتحعلی یک هزار و 100 هکتار در ناحیه عمرانی یک شرق دره رود و بخشی از خلیل‌لو سه هزار و 900 هکتار و در ناحیه عمرانی دو و بخشی از خلیل‌لو 10 هزار و 500 هکتار و در ناحیه عمرانی سه 11 هزار و 500 هکتار و ناحیه عمرانی چهار 9 هزار و 700 هکتار است.

سروی بیان کرد: شبکه آبیاری و زهکشی سد احمد بیگلو نیز 2 هزار و 35 هکتار، شبکه آبیاری و زهکشی عمارت 3700 هکتار است و در مجموع 42 هزار و 435 هکتار از این اراضی تحت پوشش انواع سیستم‌های آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: دو هزار و 558 هکتاز از اراضی دشت فتحعلی در حوزه ارس اجرا شده است که سطح کل قابل بهره‌برداری سه هزار و 658 هکتار است که امیدواریم دیگر مراحل اجرای این طرح نیز زودتر از برنامه زمان‌بندی شده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، محمد احمدی در نشست وبیناری دوره آموزشی ساماندهی، GIS، تفسیر عکس‌های هوایی و رفع تداخلات ویژه رؤسای ادارت امور اراضی استان هرمزگان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات اراضی به عنوان پیش‌نیاز تثبیت مالکیت مردم بر اراضی و صدور اسناد اراضی کشاورزی در اولویت سازمان امور اراضی کشور است

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بسیاری از استان‌های کشور در این خصوص در حال اتمام کار و ورود به مرحله بعدی تثبیت مالکیت اراضی در قالب تطبیق، مستندسازی و صدور اسناد اراضی کشاورزی هستند.

مدیرکل مهندسی و حدنگاری اراضی خاطرنشان کرد: برنامه‌های حفظ کاربری اراضی، آمایش سرزمین و مدیریت جامع اراضی کشاورزی کشور نیز از اهداف اصلی سازمان امور اراضی به شمار می‌رود که در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رفع تداخلات اراضی پیش‌نیاز تثبیت مالکیت است
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه