Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه انگلیسی زبان هندوستان تایمز در مطلبی با اشاره به عواقب خروج آمریکا از توافقنامه هسته ای نوشت:خروج این کشور از برجام باعث بی اعتباری و انزوای هرچه بیشتر واشنگتن می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، این روزنامه در ادامه این مطلب اضافه کرد رئیس جمهوری آمریکا با تائید نکردن تعهد ایران به برجام بر خلاف توصیه های نزدیکترین مشاورانش از قبیل ژنرال'جیمز ماتیس' وزیر دفاع ،رکس تیلرسون وزیر خارجه و حتی جان هیون فرمانده استراتژیک ایالات متحده عمل کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این روزنامه ،در صورتی که راه حل مناسب با همکاری کنگره و متحدان آمریکا پیدا نشود ،آمریکا به صورت یکجانبه از توافقنامه هسته ای خارج می شود .
در ادامه این مطلب اضافه شده است بسیاری از قدرت های غربی و سازمان های بین المللی با این اقدام ترامپ موافق نیستند.

نویسنده این مطلب در ادامه به نقل از فدریکا موگرینی'مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت برجام یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است و رئیس جمهوری هیچ کشوری نمی تواند به آن پایان دهد.

در ادامه این مطلب با اشاره به واکنش روسیه در خصوص اظهارات ترامپ اضافه شده است چنین روش هایی محکوم به شکست است .

نویسنده در ادامه این مطلب نوشت با توجه به حمایت انگلیس ،آلمان و فرانسه از برجام به نظر نمی رسد آمریکا بتواند چین را نیز به حمایت از خروج از برجام تشویق کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد.

این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.
موگرینی تاکید کرد:جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم.

آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج هندی عقب‌نشینی کرد

قیمت برنج هند به دلیل کاهش تقاضا به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، قیمت برنج هند با توجه به کاهش تقاضا و عرضه فراوان، به پایین‌ترین سطح خود در بیش از سه ماه گذشته رسید، در حالی که قیمت‌های تایلند تا حد زیادی ثابت ماند.

رقم برنج ۵ درصد شکسته هندی ۵۲۸ تا ۵۳۶ دلار آمریکا در هر تن قیمت‌گذاری شد که از ۵۳۸ دلار آمریکا تا ۵۴۶ دلار آمریکا کاهش یافته است. قیمت‌ها در ماه گذشته به رکورد ۵۶۰ دلار آمریکا رسید.

تقاضا از سوی کشورهای آسیایی و آفریقایی بسیار ضعیف است. برخی از صادرکنندگان عوارض کمتری برای صادرات می‌پردازند و برنج را با قیمت کمتری به خریداران خارجی عرضه می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، دهلی نو در آگوست ۲۰۲۳ برای کنترل قیمت برنج داخلی، ۲۰ درصد عوارض صادراتی را بر صادرات برنج نیمه جوش اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • آمریکا نباید از خط‌قرمزها عبور کند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است