Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیر درمانگاه مرکز دارویی درمانی هلال ایران از ارائه خدمات درمانی رایگان به زوار ایرانی و خارجی در درمانگاه های بین راهی هلال احمر در مراسم اربعین خبر داد.

محمد رضا بهرامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: کادر درمانی هلال احمر در ایام اربعین در خدمت زوار همه کشورها است که نمونه آن ارائه خدمات درمانی به زوار نیجریه، کنیا و تانزانیا در درمانگاه بین راهی نجف تا کربلا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: کاروان پیاده‌روی 150 نفره از کشورهای کنیا و تانزانیا که عازم کربلا بودند، به درمانگاه مستقر در عمود1080 مراجعه کردند، تعدادی از زوار این کاروان مبتلا به گرفتگی عضلات، سرماخوردگی و تاول پا شده بودند که پس از انجام اقدامات اولیه و معاینه، تحت درمان قرار گرفتند.
به گفته بهرامی، کاروان زائران کشور نیجریه نیز با مراجعه به این درمانگاه از خدمات این پایگاه درمانی بهره مند شدند.
بر اساس این گزارش جمعیت هلال احمر ایران بر مبنای اهداف بشردوستانه مبنی برکاهش آلام بشر، اقدام به ارایه خدمات به همه زوار اربعین می کند و به این منظور 6 مرکز درمانی در عراق، هشت مرکز درمانی در مسیر نجف تا کربلا معلی، هشت مرکز درمانی در نجف اشرف، سه مرکز در کاظمین، 2 مرکز در سامراو یک مرکز در شهر کوت و یک مرکز در ورودی شهر بغداد از سمت قصر شرین احداث کرده است.
ئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی به 32 هزار و 484 تن از هموطنان در چهار مرز خسروی، مهران، شلمچه و چذابه، گفت: 12 هزار و 658 تن نیز از ابتدای آبان ماه تا 14 آبان ماه از خدمات درمان سرپایی بهره مند شدند.

** ارائه خدمات درمان سرپایی به بیش از 12 هزار تن از زائران مراسم اربعین حسینی
همچنین مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد نجات جمعیت هلال احمر درباره پوشش امدادی زائران در ایام اربعین در چهار مرز مهران، خسروی، شلمچه و چذابه، بیان کرد: از اول تا 14 آبان ماه جاری به 32 هزار و 484 تن از هموطنان در سراسر کشور خدمات امدادی ارائه شد.
وی درباره ارائه خدمات درمانی به زائران، افزود:12 هزار و 658 تن از هموطنان از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند؛ به علاوه 86 تن از مصدومان در سوانح حوادث نیز از سوی عوامل امدادی هلال احمر برای انجام ادامه روند درمانی به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره ارائه خدمات پزشکی به زائران در ایام اربعین در داخل کشور، عنوان کرد: 7 هزار و 742 تن از هموطنان با مراجعه به پایگاه های هلال احمر از خدمات پزشکی تست قند خون و فشار خون بهره مند شدند؛ به علاوه خدمت اسکان اضطراری هم به 11 هزار و 998 تن از هموطنان ارائه شد.
سلیمی با اشاره به گزارش پوشش امدادی حوادث ترافیکی مربوط به ایام اربعین از ١٠ تا 14 آبان ماه جاری در سراسر کشور، خاطرنشان کرد: طی این مدت 22 مورد ماموریت امدادی صورت گرفته است و در مجموع 118 تن در حوادث و سوانح آسیب دیده اند که 35 نفر از آن ها توسط نیروهای هلال احمر به مراکز درمانی منتقل و 5 تن نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
سال گذشته بیش از دو میلیون ایرانی به مناسبت اربعین عازم عراق شدند، بر اساس پیش بینی ها امسال این رقم به حدود سه میلیون خواهد رسید.
اجتمام**3377 ** 1569
خبرنگار: سمانه زین العابدین ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان

ناصر صبوری غیاثوند سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت:دیروز عصر گزارشی مبنی بر برخورد ۲خودرو پراید در کیلومتر ۶۲ آزاد راه قزوین - زنجان لاین جنوبی به مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان قزوین اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله تیم امداد و نجات پایگاه ضیاءآباد جمعیت هلال احمر شهرستان تاکستان به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: این حادثه ۳ مصدوم برجای گذاشت که پس از ارزیابی و انجام اقدامات پیش بیمارستانی، یک مصدوم به صورت سرپایی مداوا شد  و ۲ مصدوم توسط نجاتگران هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان