Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام علی نعمت اللهی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده و در مسیر موکب های برپا شده در مسیر نجف به کربلا حضور دارد در گفتگوی تلفنی با امتداد نیوز اظهارداشت: این روزها شور و شعور حسینی در جای جای مسیر پیاده روی اربعین موج می زند و آنچه در این سرزمین دیده می شود عشق و ارادتی بی نظیر به سالار شهیدان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: آنچه در این مسیر دیده می شود انسانهای عاشقی است که از هر قوم و ملتی برای عرض ارادت خالصانه خود به سرزمینی آمده اند که عطر کربلا و حسین می دهد و چون با ارادت به زیارت آمده اند سختی های مسیر برایشان آسان است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین همراه کاروانیان اربعین حسینی که به منظور هماهنگی و نظارت بر فعالیت فرهنگی و آموزشی موکب های مستقر در کشور عراق در کربلا بسر می برد تصریح کرد: در موکب ها غیر از توزیع مواد غذایی و بسته های فرهنگی و فعالیتهای دینی تلاش شده تا به نیازهای معنوی و سوالات دینی زائران هم پاسخ لازم داده شود.

وی بیان کرد: برای تقویت شعور حسینی در میان زائران باید در کنار شور حسینی و مراسم عزاداری به فلسفه قیام که همانا برپا داشتن نماز و مبارزه با ظلم و ستم نیز بود اهمیت دهیم که این اطلاع رسانی و فرهنگ سازی توسط روحانیون اعزامی به اربعین صورت می گیرد.

نعمت اللهی یادآورشد: بیش از ۲۰۰ روحانی به مراسم اربعین اعزام شده اند و این افراد با حضور در موکب های برپا شده در مسیر نسبت به اقامه نماز جماعت در سه نوبت مبادرت می کنند و در کنار آن مراسم سخنرانی و مداحی هم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برپایی مجالس عزاداری سوگواری و مداحی و سخنرانی در خصوص فلسفه قیام حسین و بیان آداب شرعی و زیارت و پرسش و پاسخ مذهبی و پاسخ به شبهات دینی از دیگر برنامه هایی است که در موکب های برپا شده از سوی استان قزوین پیش بینی شده است.

نعمت اللهی اظهارداشت: ۴۰ موکب از استان قزوین در شهرهای مسیر در مرزهای ایران و عراق و مسیر نجف تا کربلا برپا شده است و به زائران خدمات می دهد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۳۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جشنواره ملی اشکواره حسینی به دور هفتم رسید
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • برنامه رئال برای جشن قهرمانی اعلام شد
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • موکب عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • برپایی مراسم دسته‌روی عزاداری امام جعفر صادق(ع) در بجنورد
  • زشت است جمعیتی در یک صنف مقدس(پزشکان) با عادی انگاری، دسته جمعی مجلس گناه برپا کنند | باید با عاملان عادی انگاری مجالس گناه قاطعانه برخورد شود
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین