Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- موکبی برای هنرمندان جهان اسلام، حمایت از گردشگری دریایی در مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور، تالار هخامنشی کشف شد و ... را در بسته خبری «دراستان‌ها چه خبر» بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، موکبی برای هنرمندان جهان اسلام، حمایت از گردشگری دریایی در مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور، تالار هخامنشی کشف شد و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بسته خبری «دراستان ها چه خبر» بخوانید.

همکاری شهرداری قم با برادران عراقی در نظافت مسیر

تسنیم: شهرداری قم برای سومین سال در کنار برادران عراقی در حال نظافت مسیر پیاده‌روی زائران اربعین است. شهرداری قم با برادران عراقی در نظافت مسیر راهپیمایی اربعین همکاری داشته و پاک‌بانان و نیروهای خدماتی شهرداری به‌صورت داوطلبانه در این اجتماع عظیم حضور دارند.

 


حمایت از گردشگری دریایی با خصوصی‌سازی مجهزترین ترمینال مسافرت دریایی کشور

باوجود گذشت یکسال از راه‌اندازی این خط دریایی هنوز شاهد استفاده چشمگیر گردشگران از آن نیستیم و اکثر استفاده کنندگان از خط دریایی جوامع محلی دو طرف هستند. حذف روادید بین دو کشور عمان و ایران و اجازه تردد خودروهای پلاک عمان در سطح استان سیستان و بلوچستان همراه با تبلیغات گسترده در دو طرف می‌تواند خط دریایی «چابهار- مسقط» را از رکود خارج کند. درآمدزایی ترمینال مسافری کلانتری در همان ابتدای تاسیس موردنظر قرار نگرفته است؛ این ترمینال با ظرفیت پذیرش حداقل 600 مسافر ورودی و خروجی به‌صورت همزمان در محوطه‌ای به مساحت 10 هزار مترمربع و زیر بنای 4000 مترمربع مجهزترین ترمینال مسافری دریایی کشور است که با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون تومان و در راستای ایجاد فرهنگ مسافرت‌های دریایی و جذب توریسم زیارتی، سیاحتی و درمانی کشورهای منطقه احداث شده است. هم اکنون به منظور حمایت و پشتیبانی از بخش خصوصی در راستای پایداری خط مسافری چابهار- مسقط وهم چنین ایجاد خط‌های جدید با تخصیص اعتبار لازم واگذاری ترمینال مسافری بین المللی بندر شهید کلانتری در قالب مناقصه در حال انجام است.

موکبی برای هنرمندان جهان اسلام

مهر: موکب القلم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی، محل تجمع هنرمندان بین المللی، برای عرض ارادت عاشقانه مجاهدان هنری سپاه حضرت ولی عصر (عج) بصورت کاملا خودجوش و مردمی برپا شده است. موکب القلم فرصتی برای تولید آثار زنده و دستی هنری ارزشمند در زمینه های خط نقاشی گرافی و... است که با مشارکت اساتید و هنرمندان ایرانی و عراقی و همچنین حضور هنرمندان بین‌المللی شرکت کننده در اربعین برگزار می شود. خلق آثار هنری زنده در اربعین تنها هدف این حرکت مردمی نیست؛ بلکه حرکت به سمت امت واحده و نزدیکی و موانست نیروهای فعال فرهنگی، هنری عراق و ایرانی و سایر ملل حاضر در اربعین ، هدف شاخص این حرکت مردمی است. هدف از تجمع این هنرمندان‌، نشان دادن هنر ایرانی نیست و اربعین‌ فرصت مناسبی برای شکل دادن حرکت های هدفمند و جریان ساز هنری هنرمندان جهان اسلام است. تجربه های موفق سال گذشته این موکب، انگیزه ای برای ادامه دادن این حرکت خودجوش با عمق بیشتر شد که امسال با یک فراخوان عمومی با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی هنرمندان مختلف را دعوت به همکاری کردیم. رایزنی های قبلی با خانه فرهنگ و هنر نجف، انجمن خوشنویسان عراق، مجموعه های فرهنگی نجف اشرف منجر به شناسایی و حضور هنرمندان عراقی در این موکب جهت خلق آثار زنده هنری شد.


تالار هخامنشی در تپه ریوی کشف شد

ایسنا: تپه ریوی در پنج کیلومتری شهر آشخانه در حوالی روستای نجف قرار دارد؛ کاوش ها در این منطقه با همکاری یک گروه باستان شناسی از کشور آلمان انجام می شود که این عملیات از سال 91 آغاز شده است. تاکنون پنج فصل از کاوش ها در تپه ریوی انجام شده و با توجه به موارد تازه کشف شده پبش بینی می شود کاوش ها تا پنج فصل دیگر ادامه یابد. باستان شناسان در این فصل موفق شدند شواهدی از یک کاخ هخامنشی که شامل یک تالار ستون دار و پایه ستون سنگی متعلق به دوره مذکور را کشف کنند. این کشفیات برای اولین بار در شمال شرق ایران به وقوع پیوسته است و تاکنون هیچ اثری از دوره هخامنشی در شمال شرق ایران کشف نشده بود. با کشفیات بقایای بیشتر از دوره هخامنشی این مکان تبدیل به سایت گردشگری شود. آثار کشف شده در تپه ریوی نشانگر آن است که با یک معماری خشتی بزرگ و با یک شهر مواجه هستیم که بسیار گسترده بوده است. طبق کاوش های انجام شده مهمترین استقرار تاریخی در این تپه مربوط به دوره هخامنشی است که در آن دوره تبدیل به شهر است و البته از دوره های بعد از آن(در دوره های اشکانیان و ساسانیان) نیز آثاری کشف شده که نشان می دهد همچنان کاربری شهری در آن دوران نیز وجود داشته است.

صدای ضجه های تالاب چغاخور بلند شد

راه دانا: کاهش آب تالاب بین الملی چغاخور موجی از نگرانی در دل بسیاری ها به وجود آورده تا جایی که بیم آن دارند این تالاب از فهرست تالاب های بین الملی خارج شده و تبدیل به کانون گرد و غبار شود. کارشناسان محیط زیست خدمات تالاب‌ها را پایان‌ناپذیر می دانند و معتقد هستند تالاب‌ها آب را تصفیه کرده، از سیل و خشکسالی جلوگیری می‌کنند و به طور کلی آن‌ها قابلیت تأمین معیشت برای مردم محلی را دارند و از مهاجرت افراد ساکن به محیط‌های شهری جلوگیری می‌کنند. چندی پیش سرپرست استانداری چهارمحال و بختیاری از کاهش 85 درصدی آورد آب به تالاب بین المللی چغاخور طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت که آورد آب تالاب چغاخور در سال گذشته 23 میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال جاری با کاهش 85 درصدی به پنج میلیون و 500 هزار مترمکعب رسیده است.

واگذاری منزل قدیمی «حمید سبزواری» به دانشگاه حکیم سبزواری

استاد مرحوم حکیم سبزواری با فعالیت های زیاد خود، رسالت سنگینی را بر دوش ما قرار داده است. منزل این مرحوم به عنوان میراثی ماندگار برای نسل های آینده باید حفظ شود؛ قرارداد 15 ساله واگذاری منزل مرحوم سبزواری بین دانشگاه حکیم سبزواری و فرزند ارشد این مرحوم امضا شد. افراد متخصص مرمت، معماری و عمران در دانشگاه حکیم سبزواری در حال فعالیت هستند که امیدواریم به بهترین شکل ممکن این مرمت صورت بگیرد. این منزل به عنوان خانه ادب و هنر سبزوار مورد استفاده قرار می گیرد؛ می توان از این بنا در زمینه ارتقای فرهنگ، هنر، آموزشی، علمی و همچنین موزه شعر انقلاب مورد استفاده قرار داد. یکی از مهم‌ترین عوامل تأکید خانواده مرحوم استاد سبزواری برای ایجاد موزه شعر انقلاب در منزل استاد سبزواری، حفظ این ملک قدیمی است که امروزه مانند آن کمتر وجود دارد.



انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود. 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۱۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از ۶۶۰ هزار مسافر و گردشگر بین بنادر مسافری و گردشگری شرق این استان تردد کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حمیدرضا محمدحسینی تختی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 660 هزار و 543 مسافر و گردشگر در بنادر شرق استان جابه‌جا شده‌اند که بیش‌ترین آن‌ها از مسیر دریایی بندر شهید حقانی بوده است.

وی تعداد این مسافران و گردشگران از مسیر بندر شهید حقانی به جزایر مقصد جزایر قشم، هرمز و بالعکس را به 397 هزار و 847 نفر اعلام کرد که این میزان نسبت به سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

 مدیر بندر شهید باهنر با اشاره به افزایش 9 درصدی تردد در مسیر بندر هرمز به بنادر شهید ذاکری(قشم) و شهید حقانی نیز گفت: در این بازه زمانی 260 هزارو481 هزار مسافر و گردشگر از طریق این بندر جابه‌جا شدند.

محمدحسینی‌تختی، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت کشور، توسعه بندر شهید حقانی را گامی مهم در ارتقا بزرگترین پایانه مسافری دریایی کشور دانست.

مدیر بنادر شرق هرمزگان گفت: هرساله تعداد زیادی از گردشگران و شهروندان برای انجام سفرهای دریایی خود به مقاصد جزیره قشم، هرمز و ابوموسی انتخاب می‌کنند و امضای این تفاهم‌نامه نیز با هدف‌گذاری تبدیل این بندر به قطب مسافری و تفریحی در جنوب کشور صورت گرفت.

به گفته وی؛ طرح جامع بندر شهید حقانی به عنوان قطب مسافری و گردشگری کمک ارزنده‌ای به اقتصاد گردشگری استان خواهد بود.

 به گزارش تسنیم؛بنادر شهید حقانی،هرمز و خورهای تفریحی خلاصی در شهرستان جاسک، آذینی در شهرستان سیریک و خور تیاب در شهرستان تیاب به عنوان مهم‌ترین بنادر مسافری شرق استان هرمزگان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ترمینال و پایانه‌های مسافربری تبریز کجا هستند؟
  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی