Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: واسپاری نمایشگاه کتاب به اصناف نشر باید با دقت انجام شود، زیرا نمایشگاه فرهنگی با صنوف دیگر متفاوت است و واسپاری آن هم باید با توجه به ویژگی‌های یک صنف فرهنگی صورت بگیرد.

علی اکبر تورانیان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: نمایشگاه کتاب تهران یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب در سطح دنیاست که بازدیدکننده میلیونی دارد و اخبار مرتبط با آن در رسانه‌های بین المللی دارای بازتاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در بخش واگذاری نمایشگاه دیدیم اشخاصی مطرح شدند که شرایط لازم را نداشته اند و حتی در شرایط خاص، دو نفر از معاونت فرهنگی معرفی شدند که واقعا نمی‌توانستند در این موقعیت قرار بگیرند.

عضو هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: در موضوع واگذاری نمایشگاه باید از نیرو‌ها و ظرفیت‌هایی استفاده شود که از خود کارنامه مفیدی ارائه کرده باشند.

وی افزود: ما در جلساتی که با مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم خودشان هم اظهار کردند که این موضوع به وزارتخانه تحمیل شده است.

تورانیان در خصوص تاثیری که این انتخاب در روند برگزاری نمایشگاه کتاب تهران خواهد گذاشت گفت: سخنرانی‌ها، برنامه‌های محتوایی نمایشگاه و دعوت از مهمانان همگی ممکن است در راستای سیاست‌هایی قرار بگیرد که شورای برنامه ریزی تعیین می‌کند و جهت نمایشگاه کتاب به سادگی تغییر خواهد کرد.

وی افزود: من سوالم از دوستان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن است که برای تعیین شورای برنامه ریزی نمایشگاه کتاب ساعت‌های طولانی جلسه برگزار شده، ولی آیا کسی از جبهه فرهنگی انقلاب انتخاب شده است؟.

عضو هیات مدیره تعاونی ناشران اضافه کرد: در حال حاضر ناشران بسیاری هستند که در تشکل‌های مختلف فعالیت می‌کنند و کارشان هم دلسوزانه است آیا از آن‌ها دعوت شده است؟.

برای برنامه‌ریزی در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جهت واگذاری امور به صنوف، چندی پیش نمایندگانی از سوی تشکل‌ها به وزارت ارشاد معرفی شدند تا در نهایت شورایی با نام «شورای برنامه ریزی صنف نشر در سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران» آغاز به کار کند، اما انتخاب نمایندگان صنف نشر نمایشگاه سی و یکم کتاب تهران ادامه‌دار است و به نظر می‌رسد بهتر دیده شدن جامعه نشر از سوی ارشاد مشکل‌ساز شده است به طوری که جای خالی ناشران انقلاب در این برنامه ریزی احساس می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

کتابفروشی‌های تایید شده در سامانه «بازار کتاب» برای اعلام حضور در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌توانند تا پایان روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ به پنل کاربری خود در سامانه V.bazarketab.ir مراجعه و در بخش طرح‌های فروش، پس از مطالعه قوانین و مقررات حضور و تایید آیین‌نامه نسبت به ثبت‌نام در بخش مجازی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اقدام کنند.

حضور کتابفروشی‌ها در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه منوط به تایید نهایی درخواست‌ها از سوی مدیر سامانه است و نتیجه نهایی بررسی درخواست‌ها در پنل کاربری کتابفروشی‌ها قابل مشاهده است.

به کتابفروشی‌هایی که حضورشان در بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تایید شده است برای بارگذاری نهایی محصولات فروشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد