Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تامین خدمات روبنایی مسکن مهر در اولویت دستگاه های اجرایی باشد گفت: امید است با اجرای سریع خدمات روبنایی مشکلات موجود ساکنان این مناطق رفع شود.

به گزارش ایرنا مهدی جعفری روز سه شنبه در نشست با اعضای مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: چهار ماه قبل در سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان در خصوص تامین خدمات روبنایی موافقت شد که یک سوم ساخت خدمات روبنایی به کمک سازمان ملی زمین و مسکن، یک سوم توسط دستگاه اجرایی و یک سوم توسط استانداری انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین برای تامین خدمات روبنایی مسکن مهر با اداره کل نوسازی مدارس استان نیز مکاتبات لازم انجام شد تا مدارس مورد نیاز در این منطقه احداث و راه اندازی شود.
وی بیان کرد: از مجموع 31 هزار و 247 واحد مسکن مهر در تمامی شهرستان ها پروژه مسکن مهر به پایان رسیده به جز شهرستان بیرجند که 54 واحد از مسکن مهر اوقاف باقیمانده و 800 واحد تعاونی ارتش نیز کارهای نازک کاری به اتمام رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به مشکل اجرای شبکه فاضلاب در سایت مسکن مهر بیرجند گفت: اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر بیرجند در دست اجراست و تا چهار ماه دیگر اجرای خطوط اصلی فاضلاب به اتمام می رسد.
وی افزود: در زمینه اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر با شرکت آب و فاضلاب استان قرارداد منعقد شده و سال گذشته پنج میلیارد و 500 میلیون تومان به این شرکت اختصاص یافت.
جعفری بیان کرد: در زمینه آسفالت معابر و خیابان ها مسکن مهر نیز کمک های خوبی از قبیل تحویل قیر رایگان به شهرداری انجام شد در آینده هم تا حدودی برای اتمام آسفالت این معابر به شهرداری کمک خواهد شد.
وی با بیان اینکه آسفالت معابر و خیابان های مهرشهر به دلیل اجرای روند فاضلاب مقداری با تاخیر انجام خواهد شد گفت: سیاست اداره بر این نیست که آسفالت مجدد انجام شود لذا بعد از اجرای فاضلاب نسبت به آسفالت معابر نیز اقدام می شود.
وی به زمین های تعاونی 04 خوسف اشاره کرد و افزود: پروژه واگذاری زمین در این محدوده از مدت های قبل باقیمانده و هنوز روند اجرایی خیلی کندی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن این اراضی را تعیین تکلیف و روش واگذاری زمین ها را اعلام کرده است اما افراد باید شناسایی شده و سپس مصوبه برای زمین ها اخذ شود.
وی در ارتباط با 10 درصد سهم شهرداری در زمینه واگذاری زمین گفت: قرار شد 25 قطعه به شهرداری خوسف و 16 قطعه به سربیشه واگذار شود که زمین در حد قیمت منطقه ای به آنها واگذار می شود.
واگذاری 370 قطعه زمین به افراد زیر پوشش کمیته امداد در سراسر استان به قیمت منطقه ای، و واگذاری زمین مصلای بیرجند با 2 هکتار مساحت و واگذاری زمین به بیماران خاص که از طریق بهزیستی معرفی می شوند از دیگر پروژه هایی بود که جعفری به آن اشاره کرد.
معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: اجرای طرح فاضلاب و خدمات روبنایی از عمده مشکلات مسکن مهر استان است.
احمد ولی پور مطلق افزود: از سال 92 از محل یارانه هایی که در اختیار وزارتخانه بود نقدینگی هایی خوبی در اختیار دستگاه ها قرار گرفت و در کمتر از چهار سال اقدامات زیادی در این مجموعه انجام شده است.
وی بیان کرد: برای اجرای طرح فاضلاب مسکن مهر استان 11 میلیارد تومان توسط اداره کل راه و شهرسازی و شرکت آب فاضلاب تامین اعتبار شده و پیمانکار در حال کار است.
وی گفت: پیشنهاد ما برای استان در بخش فاضلاب مشخص شده چرا که عمده مشکلات ما در شهرها اجرای فاضلاب آن است.
وی ادامه داد: مطالعات اولیه اجرای فاضلاب شهر خوسف و سربیشه انجام شده، همچنین 144 میلیارد تومان در بخش فاضلاب و 22 میلیارد در بخش آب پیشنهاد داده شده است.
ولی پور مطلق با بیان اینکه نگرانی خاصی در خصوص مسکن مهر استان وجود ندارد افزود: این در حالیست که با کم توجهی دستگاه های اجرایی در امور روبنایی این منطقه مواجه هستیم.
وی گفت: انتظار می رود هر دستگاه یکی از پروژه های شاخص خود را با اولویت مسکن مهر انجام دهد اما دستگاه ها خدمات روبنایی را مورد کم توجهی قرار می دهند.
رئیس و اعضای مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه) در دیدارهای جداگانه با مدیران دستگاه های مختلف استان، عملکرد و مسائل مربوط به حوزه های کاری این دستگاه ها را بررسی کردند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، فرماندار شهرستان خاش گفت: با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری و ارگان‌های مختلف ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در نقطه استراتژیک شهر خاش تامین شد.
صاحب گل صالحی افزود: این زمین به همت شهرداری خاش در حال قطعه بندی، زیرسازی و آماده سازی است.
وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت زمین می‌توانند به سامانه‌های اقدام ملی مسکن مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

دیگر خبرها

  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • معرفی مدیرکل جدید راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین ۳۷ هکتار زمین مسکن ملی در خاش
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند