Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-29@02:46:23 GMT

غفلت والدین شاهرودی پسرنوجوان را به دردسر انداخت

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۰۳۵۳

خرداد: فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از شناسایی ودستگیری دو گرداننده گروه غیراخلاقی تلگرامی در شهرستان خبر داد و گفت: غفلت والدین باعث به دردسر افتادن پسر نوجوان شاهرودی شد.
به گزارش خرداد به نقل از مهر، به نقل از روابط عمومی ناجا سمنان ، سید مجتبی اشرفی از انهدام گروه تلگرامی به سرکردگی دو پسر نوجوان ۱۵ و ۱۹ ساله در شاهرود خبر داد و ابراز داشت: این گروه تلگرامی با عضویت ده ها جوانان و نوجوانان اقدام به ارسال تصاویرخصوصی خود برای برنده شدن در یک نظر سنجی و دریافت جایزه از ادمین گروه می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: گردانندگان این گروه که یک نوجوان ۱۵ساله و یک جوان ۱۹ساله بودند با وعده اهداء جایزه به بهترین تصویر ارسالی، تصاویر خصوصی اعضا را به طرق مختلف دریافت و در فضای مجازی منتشر می کردند.
فرمانده انتظامی شاهرود با اشاره به انتشار تصاویری با پوشش های نامناسب توسط اعضای این گروه ابراز داشت: متاسفانه ارسال ناآگاهانه این تصاویر خصوصی و دست به دست شدن آن در فضای مجازی باعث شد تا تصاویر در اختیار برخی افراد سودجو قرار گرفته و زمینه های سوء استفاده وتهدید کاربران رافراهم آورد.
اشرفی ادامه داد: با اطلاع به موقع پلیس فتا شهرستان خوشبختانه از معضلات بعدی جلوگیری شده و با اقدامات فنی و تخصصی در نهایت گرداننده این گروه توسط ماموران پلیس فتا دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
وی عدم نظارت خانواده ها بر عملکرد این نوجوان در فضای مجازی را یکی از اصلی ترین عوامل انحراف آنها برشمرد و افزود: والدین این نوجوان هر دو شاغل بوده و اغلب وقت خویش را برای تامین رفاهیات خود و فرزندشان در محل کار سپری کردند، غافل از اینکه یک نوجوان در حساس ترین شرایط سنی رشد نیازبیشتری به نظارت، راهنمایی وارشاد پدر و مادر دارد.
این مسئول انتظامی همچنین غفلت افراد در شبکه های مجازی و همچنین اعتماد بیجا به یک شخصیت بدون هویت واقعی در این فضا را زمینه ساز بروز آسیب های بی شمار دانست وابراز داشت: رنگ و لعاب تبلیغات دروغ و همچنین اعتماد به افرادی بدون هویت واقعی باعث می شود کاربران نادانسته و با اعتماد کاذب وارد فضاهایی شوند که خروج از آنها گاها با صدمات و آسیب های شدید روحی و جسمی برای آنها همراه خواهد بود.
سرهنگ اشرفی تاکید کرد: تامین نیازهای مادی وآتیه فرزندان دغدغه همه خانواده ها است اما اگر این تلاش های دلسوزانه باعث غفلت از فرزندان و رها شدن بدون نظارت آنان در جامعه و فضای مجازی شود شاید زمانی متوجه شویم که آینده روشن با یک اقدام نسنجیده یا نادانسته آنها به تباهی کشیده شده و دیگر راهی برای جبران گذشته وجود نداشته باشد. برچسب ها: شاهرود ، گروه غیراخلاقی تلگرامی ، پسر نوجوان شاهرودی

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۰۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!

خبرآنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از محلات جنوب غرب شهر تهران در امامزاده حسن علیه‌السلام حاضر شد و در اجتماع مردم سخنرانی کرد.

حال امروز فیلمی از سخنان نامفهموم ابراهیم رئیسی در جمع مردم جنوب تهران منتشر شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جنوب تهـران!
  • فیلم پربـازدید فضای مجازی؛ سخنرانی اقتصادی رئیسی در جمع تهرانی‌هـا!
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم