Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-05@23:09:16 GMT

نمایشگاه کتاب در کرمان برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۸۹۹۷

به گزارش امتداد نیوز، محمد علیزاده پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری بیست و پنجمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، ضمن عرض تسلیت ایام پایانی ماه صفر و فرا رسیدن اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: با توجه به اینکه در کشور سرانه مطالعه و کتاب خوانی از سطح مورد انتظار پایین تر است بنابراین تلاش لازم در ترویج فرهنگ کتابخوانی و احیای این فرهنگ انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیست و پنجمین هفته کتاب از ۲۰ تا ۲۶ آبانماه است، گفت: هفته کتاب فرصت مناسبی در ترویج و تشویق کتابخوانی بین اقشار مختلف به خصوص خانواده ها، کودکان و نوجوانان است و نقش موثری در ترویج کتاب خوانی و ارتقاء سطح سرانه مطالعه کشور دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: امر کتابخوانی منوط به چند دستگاه خاص نیست بلکه همه دستگاه ها باید در کنار هم قرار گیرند تا در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی کوشش کنند تا زمینه برای سوق دادن مردم به کتابخوانی با تشکیل نهادها و انجمن های مردمی کتابخوانی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های مردمی در هفته کتابخوانی در ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد، افزود: شعار بیست و پنجمین هفته کتاب «آیند روشن با خانواده کتاب خوان «است.

وی با اشاره به عنوان روز های در هفته کتاب، اظهار کرد: ۲۰  آبان ماه  به نام کتاب اهالی قلم و رسانه، ۲۱ آبان ماه کتاب فضای مجازی و زبان دیجیتالی، ۲۲ آبان ماه  کتاب جامعه دانشگاهی،   ۲۳ آبان ماه کتاب کودک و نوجوان و خانواده، ۲۴ آبان ماه کتاب دار و کتابخوانی، ۲۵ آبان ماه کتاب ناشران و اقتصاد مقاومتی و ۲۶ آبان ماه به نام کتاب حیات طیبه و انقلاب اسلامی نام گذاری شده است.

علیزاده عنوان کرد: ۲۰ دستگاه اجرایی در استان کرمان برنامه خود را با حدود ۱۵۰ عنوان اجرایی خواهند کرد که نصب بنر بر سر در ادارات با عنوان کتابخوانی و معرفی تازه های نشر از جمله این اقدامات خواهد بود.

وی با تاکید به اینکه افزایش سطح مطالعه کشور باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: باید همه حوزه و اقشار ما را در ارتقاء سطح مطالعه در جامعه استان کرمان یاری کنند.

حضور ۱۶۷ ناشر فعال در استان کرمان

علیزاده در مورد وضعیت چاپ و نشر کتاب در ۱۶ شهرستان شمالی استان کرمان در شش ماهه سال ۱۳۹۶ بیان داشت: ۱۶۹ عنوان کتاب در ۱۳۲ هزار شماره به چاپ رسیده است و در مجموع ۱۶۷ ناشر فعال  در کل استان داریم که ۱۶ نفر از آنها را  زن و ۵۱ نفرمرد تشکیل می دهد و این در حالی است که ۱۴ ناشر در شهرستان ها و ۵۳ ناشر در مرکز استان وجود دارد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ۲۰۱ مولف در استان وجود دارد که تعداد ۷۸ نفر زن و ۱۲۳ مولف مرد هستند و این در حالی است که ۹۸ مرکز فروش کتاب و ۱۸۳ چاپخانه فعال در سطح استان کرمان وجود دارد.

وی با بیان اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای ترویج امر کتاب و کتابخوانی در سه حوزه نظارتی، تبلیغی و ترویجی در طول سال مشغول به کار است، افزود: در حوزه فعالیت های نظارتی و حاکمیتی که از وظایف ذاتی این اداره است، صدور پروانه نشر برای ناشران، مجوز انتشاراتی، صدور کارت اهل قلم برای نویسندگان از طریق سایت خانه کتاب، خرید کتاب از ناشران و برپایی نمایشگاه های کتاب در طول سال به صورت مستمر از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این زمینه است.

علیزاده ادامه داد: پرداخت یارانه نشر و ارائه تسهیلات برای نوسازی و تجهیز کتاب فروشی ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی است.

وی با اشاره به اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تبلیغی در هفته کتاب، گفت: در این هفته از کسانی که در حوزه ترویج کتابخوانی نقش داشته اند، تقدیر می شود.

علیزاده از برگزاری نمایشگاه کتاب در پایان دی ماه خبر داد و افزود: همزمان با روز خواجوی کرمانی کتاب سال معرفی خواهد شد.

فعالیت ۲۴۴ باشگاه کتابخوانی در استان کرمان

وی با اشاره به فعالیت های ترویجی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، گفت: فعالیت های ترویجی مهم ترین فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این در حالی است که امسال چهارمین دوره انتخاب پایتخت کتاب ایران را داریم در این راستا فراخوان کشوری ابلاغ شده است که باید تا ۲۰ آذر ماه ۹۶ با توجه به اقدامات زیربنایی هر شهر در ترویج امر کتاب و کتابخوانی کاندید شهر را انتخاب کنیم.

علیزاده گفت: سال ۹۴ نیشابور و سال ۹۵ بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شدند و این در حالی بود که سال گذشته شهرستان زرند جز کاندیدای استان معرفی شد و امسال سه شهر بم، رفسنجان و کرمان با محوریت نهادهای دولتی و غیر دولتی و ایجاد طرح های نوآورانه متناسب با فرهنگ و آیین آن شهر کاندید خواهند شد.

وی چهارمین جشنواره کتاب روستا و عشایر را یکی دیگر از برنامه ترویجی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اظهار کرد: این جشنواره متناسب با نیازهای مردم روستا با محوریت دهیاری ها برگزار خواهد شد.

علیزاده با تاکید به لزوم ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نونهالان، افزود: دوشنبه های کتابخوانی در مهدهای استان کرمان با کمک بهزیستی در راستای تشویق کودکان و نونهالان به کتابخوانی خواهیم داشت.

وی یادآور شد: ایجاد باشگاه های کتابخوانی یک رویداد بسیار خوب در استان کرمان است و این در حالی است که ۲۲۰ باشگاه در شهرستان کرمان، ۱۳ باشگاه در رفسنجان و ۱۱ باشگاه در بم وجود دارد که می تواند ارتباط خوبی با گروه های سنی متفاوت ایجاد کند.

true برچسب ها : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه هنرمندان تئاتر کرمانشاه true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۸۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: در این همایش یک گفت‌وگوی ملی برای توسعه هر چه بیشتر کرمان شکل می‌گیرد و ۲۲ پنل تخصصی در قالب این همایش برگزار و پیشنهادات بخش خصوصی دریافت می‌شود.

مهدی طبیب‌زاده افزود: کرمان ظرفیت‌های زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد و باید همه کمک کنیم تصویر بهتری از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان معرفی کنیم و میزان جلب سرمایه‌گذاری در استان را ارتقا دهیم.

وی بیان کرد: این همایش به مدت چهار روز از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت‌ماه امسال در کرمان برگزار می‌شود و یک نمایشگاه جانبی با حضور شرکت‌های اقتصادی نیز در کنار این همایش دایر می‌شود.

طبیب‌زاده گفت: برپایی غرفه صندوق توسعه ملی و سازمان بورس و شرکت فرابورس را هم در این نمایشگاه داریم که برگزاری دوره‌های آموزشی برای تامین مالی از این طریق را در دستور کار دارد.

وی تاکید کرد: دراین همایش برای اولین بار میزبان تعداد زیادی از سفرا و نمایندگان کشور‌های خارجی هستیم.

دیگر خبرها

  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • نمایشگاه کتاب؛ بهترین فرصت برای ارتباط‌ فرهنگ‌های بومی
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • کرمان میزبان همایش سرمایه‌گذاری آیدکس ۲۰۲۴
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است
  • شمارش معکوس آغاز نمایشگاه کتاب تهران و درگذشت پل آستر