Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:41:10 GMT

پذیرایی از 40 هزار زائر اربعین حسینی در موکب ملایر

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۸۶۸۶

پذیرایی از 40 هزار زائر اربعین حسینی در موکب ملایر

ملایر- ایرنا - مسئول روابط عمومی ستاد اربعین ملایر گفت: در هشت روز از آغاز فعالیت موکب حضرت زهرا(س) در این شهرستان تاکنون به 40 هزار زائر اربعین حسینی خدمت رسانی شده است.

سیدمرتضی حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: روزانه به طور میانگین به پنج هزار زائر حسینی در مسیر رفت به کربلا از طریق موکب حضرت زهرا(س) در ملایر خدمت رسانی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه موکب حضرت زهرا(س) در مسیر رفت زائران اربعین حسینی به کربلا مقابل بهشت هاجر ملایر دایر شده پیش بینی کرد: تا پایان اربعین حسینی بیش از 100 هزار زائر از این شهرستان عبور کنند.
حسینی با اشاره به اینکه سفر زائران به کربلای معلی به اتمام رسیده بیان کرد: هم اکنون موکب حضرت زهرا(س) در مسیر برگشت زائران از کربلا در روستای جوراب در محور ملایر به اراک دایر شده است.
حسینی ادامه داد: در مسیر برگشت زائران از کشور عراق نیز موکب ملایر به مدت هشت روز به زائران خدمت رسانی می کند و از امروز آماده پذیرایی از زائران هستیم.
وی با اشاره به اسکان 30 تن از زائران شامگاه سه شنبه در موکب ملایر ادامه داد: در مسیر رفت زائران به کربلا سه مکان شامل موکب حضرت زهرا(س)، امامزاده عبدالله ملایر(ع) و حسینیه واقع در گاز طاهری این شهر برای اسکان و پذیرایی از زائران در نظر گرفته شد که در مسیر برگشت زائران نیز حوزه علمیه روستای داویجان در جوار موکب برای اسکان در نظر گرفته شده است.
مسئول روابط عمومی ستاد اربعین ملایر اظهار کرد: تمامی کمک های اهدا شده به موکب حضرت زهرا(س) در ملایر از طریق نذورات و کمک های مردمی و خیران بوده و هیچ نهادی همچون اداره اوقاف و امور خیریه کمکی به این موکب نداشتند.
حسینی یادآور شد: با توجه به اینکه خادمان موکب ملایر به صورت سه نوبت فعالیت می کنند، در هرنوبت به طور میانگین 60 تن از نیروهای مردمی و خادمان به امام حسین(ع) در این موکب خدمات لازم را به زائران ارائه می کنند.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 40 هزار پرس غذا بین زائران توزیع شده است گفت: در مسیر برگشت زائران از کشور عراق نیز مشکلی برای پذیرایی و خدمات رسانی نداریم و از امروز موکب حضرت زهرا(س) به مدت هشت روز آماده پذیرایی از زائران است.
حسینی با تقدیر از تلاش و همراهی فرماندار ویژه ملایر و نمایندگان این شهرستان، از همکاری مطلوب نهادهای متولی ستاد اربعین افزود: طبق ارزیابی های انجام شده رضایت مندی از موکب ملایر بسیار بالا است.
وی با بیان اینکه پذیرایی از زائران به صورت غذای گرم و میان وعده انجام شد بیان کرد: با توجه به حضور زائران عراقی در مشهد مقدس همزمان با 28 ماه صفر و شهادت امام رضا(ع)، موکب ملایر آماده ارائه خدمات به این زائران است و مشکلی از نظر تامین مواد غذایی وجود نداشته و نذورات مردمی به این موکب ادامه دارد.
شهرستان ملایر یکی از محورهای اصلی عبور زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین حسینی است.
هر سال این شهرستان با برپایی موکب در مسیر تردد به زائران خدمت رسانی می کند که سال گذشته توسط موکب حضرت زهرا(س) در ملایر به بیش از 100 هزار زائر خدمت رسانی و بیش از 65 هزار پرس غذای گرم در بین زائران توزیع شد.
این شهرستان با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی

به گزارش جام جم آنلاین ؛  سجاد رحمانی اظهار کرد: نخستین کاروان ۸۵ نفره حج عمره استان ایلام امروز عازم سرزمین وحی شد.

وی با بیان اینکه روادید تمامی زوار ایلامی حج عمره مفرده صادر شده است، افزود: پس از گذشت ۹ سال وقفه در اعزام زائران خانه خدا به مراسم عمره مفرده امروز اولین کاروان حجاج استان ایلام عازم سرزمین وحی شدند.

مدیر حج و زیارت استان ایلام ابراز کرد: این کاروان بامداد فردا از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) به سرزمین وحی سفر می‌کند.

رحمانی خاطرنشان کرد: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز در مدینه و پنج روز هم در مکه مکرمه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: زائران ایلامی خانه خدا ۱۷ اردیبهشت ماه به کشور بازخواهند گشت.

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی