Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از افتتاح چهار باب کتابخانه جدید در این استان خبر داد و گفت: ۷ درصد جمعیت استان سمنان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی این استان به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نورعلی غلامحسین‌نیا سماکوش بعدازظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: بر اساس آمارهای موجود حدود هشت درصد جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان عضو کتابخانه‌های عمومی این استان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در استان سمنان با 21 درصد افزایش نسبت به مدت سال گذشته به 54 هزار و 986 نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه هفت درصد مجموع جمعیت استان سمنان را اعضای فعال کتابخانه‌هایی عمومی در این استان تشکیل می‌دهد عنوان کرد: 50 هزار نفر از این 54 هزار و 986 نفر را اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان سمنان تشکیل می‌دهند که این رقم معادل 90 درصد مجموع اعضای این کتابخانه‌هاست.

غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به اینکه این تعداد در 73 کتابخانه عمومی استان سمنان عضو شده‌اند عنوان کرد: این کتابخانه‌های عمومی شامل 52 کتابخانه نهادی، 19 کتابخانه مشارکتی و 2 کتابخانه مستقل است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با افزایش پنج‌درصدی نسبت به سال گذشته از 69 به 73 باب افزایش‌یافته است تصریح کرد: به‌زودی چهار باب کتابخانه جدید دیگر نیز به مجموع کتابخانه‌های عمومی استان سمنان افزوده می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، این کتابخانه‌های عمومی با اولویت مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته در دست تکمیل و بهره‌برداری است و به‌زودی به چرخه کتابداری استان سمنان اضافه خواهد شد.

غلامحسین نیا سماکوش از افزایش یک‌درصدی زیربنای کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال 96 نسبت به سال قبل خبر داد و اضافه کرد: زیربنای کتابخانه‌های استان سمنان در سال 1396 از 28 هزار و 488 مترمربع به 28 هزار 790 مترمربع افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 500 باب کتابخانه در استان سمنان شناسایی‌شده است که درمجموع سه میلیون جلد کتاب در مخازن آن وجود دارد گفت: نیمی از این کتابخانه‌ها را کتابخانه‌های مدارس استان سمنان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: باقیمانده این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه‌های عمومی، تخصصی، روستای، شهری، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های مساجد، حوزه‌های علمیه، مراکز آموزش عالی و دیگر دستگاه‌های اجرایی است.

غلامحسین نیا سماکوش با بیان اینکه درمجموع با فعالیت این کتابخانه‌‌ها تعداد اعضای کتابخانه‌های استان سمنان به بیش از 160 هزار نفر معادل 22 درصد مجموع جمعیت این استان افزایش‌یافته است خاطرنشان کرد: وجود بیش از سه میلیون جلد کتاب در مخازن کتابخانه‌های استان سمنان بیانگر این است که به ازای هر شهروند این استان بیش از چهار جلد کتاب در کتابخانه‌های آن وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش 6 درصدی تعداد کتب موجود در مخازن کتابخانه‌‌های عمومی استان سمنان اضافه کرد: از مجموع سه میلیون جلد کتاب موجود در کتابخانه‌های استان سمنان، یک‌میلیون و 67 هزار و 161 جلد آن مربوط به کتابخانه‌های عمومی این استان که تعداد آن نسبت به سال 1395 بیش از 6 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از افزایش هشت‌درصدی کتب به امانت‌گرفته شده از کتابخانه‌های عمومی این استان در سال 1396 نسبت به سال 1395 خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون 599 هزار و 371 جلد کتاب از کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به امانت‌گرفته شده است.

غلامحسین نیا سماکوش با بیان اینکه بیش از هفت میلیون ایرانی معادل 9 درصد از جمعیت کشور عضو کتابخانه‌های عمومی شده‌اند اظهار داشت: از مجموع این تعداد تنها یک‌میلیون و 874 هزار و 320 نفر معادل 2 درصد از جمعیت کشور را اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی این استان تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد

ایسنا/تهران دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار از بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار، با انتشار اطلاعیه ای از دستگیری عضو شورای شهر باغستان شهریار به اتهام اعمال نفوذ بر خلاف حق و قانون خبر داد و اظهار کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

دادستان شهریار تاکید کرد برخورد با مظاهر فساد و سوء استفاده از حقوق دولتی از برنامه‌های اصلی دستگاه قضائی بوده و این موضوع با جدیت و اقتدار پیگیری خواهد شد.

شهر باغستان یکی از شهر های هفت گانه شهرستان شهریار است که در شرق این شهرستان واقع شده و دارای جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی کتابخوان
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • نوجوان سمنانی به بخش داستانِ باشگاه ادبی «قاف» راه یافت
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار بازداشت شد
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم