Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به مناسبت ایام محرم و صفر و برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، حضور در بقاع متبرکه‌ و امامزاده‌های شهر تهران را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان برای بهره‌مندی هرچه بهتر شما از مراسم مذهبی ویژه ماه محرم و صفر غافل نبوده است و بقعه‌های متبرک شهر تهران را به شما معرفی کرده و بهترین راه دسترسی به آن را برای شما شرح می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاد ویژه این هفته باشگاه خبرنگاران جوان بقعه متبرک امامزاده پنج تن (ع) است که در منطقه 4 شهر تهران یعنی لویزان قرار دارد. بنای فعلی امامزاده در حدود 130 سال پیش بنا نهاده شده و دارای بقعه‌ای چهارگوش با پوشش گنبدی است‌. ضریح امامزاده پنج تن (ع) در زمان قاجاریه و به صورت مشبک ساخته شده است و به ضریح جعفری معروف بوده و سبز رنگ است.

تاریخچه بنای امامزاده پنج تن(ع) و تشریح فضای جانبی آن

امامزاده پنج تن(ع) در سال 1376 مورد بازسازی واقع شده است و مساحت فضای داخلی آن به 460 مترمربع می‌رسد و تزئینات فضای داخلی امامزاده به صورت زیبا و چشم نواز آیینه کاری شده است.

این امامزاده بر روی تپه‌هایی در منطقه شرق و کوهپایه‌های شمال شرقی تهران در خیابان شهید فرشادی ساخته شده است و پس از اتمام محدوده جغرافیایی روستای شمس آباد، در منطقه ای خوش آب و هوا به نام لویزان  قرار گرفته است.

آستان امامزادگان پنج تن (ع) در لويزان يکی از زیارتگاه های مهم کشور است که در تمامی سال میزبان ارادتمندان و زائران فرزندان اهل بیت (ع) است.

صحن جنوبی امامزاده پنج تن (ع) در گذشته به صورت تپه‌ای خاکی بود و  در سال‌های اخير دستخوش مرمت و بازسازی شده و پس از مسطح سازی، اطراف آن به وسيله‌ نرده‌های فلزی با نورپردازی زيبا محصور شده است. در چهار طرف اين بقعه‌ متبرکه به خصوص قسمت جنوبی آن آرامستانی قرار دارد که از سال ها پیش محل دفن اموات ساکنان منطقه لویزان بوده است.

 امامزاده پنج تن (ع) میزبان فرزندان اهل بیت در اعصار مختلف

امامزاده پنج تن (ع) منور به حضور پنج امامزاده است که نسب هر یک از آن بزرگواران به یکی از اهل بیت(ع) می رسد و نام های مبارکشان شامل «سالم‌، ابوطالب‌، صائم‌، رحیم و حسین» است‌ که زیارتگاه آن ها در بالای تپه ای در  منطقه لویزان قرار دارد.

در ماه محرم الحرام علاوه بر عزاداری ویژه دهه اول و مراسم ویژه در دهه پایانی ماه صفر، برنامه ها و مراسم ویژه ای در آستان مطهر امامزاده «علی اکبر(ع)» با حضور دوستداران و ارادتمندان اهل بیت (ع) برقرار است و علاوه بر این در دیگر ایام مذهبی سال نیز مراسم ویژه ای برگزار می‌شود.

در قسمت شمالی بقعه متبرکه امامزاده پنج تن (ع) گلزار شهدای استان تهران قرار دارد که به لحاظ وسعت سومین آرامگاه شهدای پایتخت است و  پيکر پاک 146 شهيد انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در آن دفن شده است. مساحت آرامستان یاد شده به 3 هکتار می رسد.

مراسم مذهبی آستان مقدس امامزاده پنج تن (ع)

برنامه های فرهنگی و مذهبی بسیاری در آستان مقدس امامزاده پنج تن(ع) لویزان طی روزهای مختلف برگزار می شود. در طبقه‌ زيرين اين بقعه‌ متبرکه، حسينيه‌ ای برای برگزاری جلسات دعا، حضور هيئت مذهبی و برگزاری کلاس‌های آموزشی بنا شده است. برگزاری مراسم دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای ندبه، و دعای کمیل از جمله مراسمی است که در امامزاده پنج تن(ع) لویزان صورت می گیرد.

کتابخانه‌ امامزاده پنج تن(ع) با بيش از دو هزار جـلد کـتاب، مهد قرآن و مرکز پيش دبستانی امامزاده نيز در قسمت بیرونی امامزاده واقع شده‌اند.

توصیه مسیریاب باشگاه خبرنگاران جوان برای رسیدن به «امامزاده پنج تن (ع)»

 بهترین مسیر دسترسی به بقعه مطهر امامزاده پنج تن (ع)  از طریق بزرگراه امام علی(ع) است و شما می توانید پس از عبور از پل شهید زین‌الدین به منطقه لویزان وارد شوید و بعد از گذر از خیابان شهید فرشادی به امامزاده پنج تن (ع) وارد شوید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام حسینی در خطبه‌های نمازجمعه کیش اظهار داشت: بیدار‌ی و خیزش دانشجویی در اروپا و آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را به جهانیان نمایان کرد.

وی بیان داشت: این خیزش جوانان آمریکایی به خوبی نشان می‌دهد که وجدان ملت‌ها بیدار است و پذیرای سیاست‌های ظالمانه نخواهند بود.

حسینی ادامه داد: در قضایای اخیر اعتراض دانشجویان آمریکا و اروپا به ادامه نسل کشی غاصبان صهیونیستی به خوبی وضعیت حقوق بشر را در غرب دیدیم.

امام جمعه موقت کیش گفت: جنبشی که در دانشگاه‌های آمریکا به راه افتاده، موج بیداری دانشجویی علیه صهیونیستهاست و به اروپا نیز سرایت کرده است و این بیداری توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردم غزه را نقش بر آب کرد.

حسینی به سالروز خروج یکطرفه آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و این حرکت نشان داد دیپلماسی و میز مذاکره زمانی اثر بخش است که میدان قوی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود ضمن تبریک هفته معلم و با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در رشد و بالندگی جامعه، بر حل مشکلات این قشر به ویژه در بحث مسکن و معیشت تاکید کرد.

خطیب موقت نمازجمعه کیش به اجرای طرح نور و رضایت مندی مردم از طرح نور اشاره کرد و با قدردانی از فراجا برای اجرای این طرح گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر طرح نور در کشور، دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی باید هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم ویژه شهادت امام جعفرصادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • اجتماع عزاداران امام صادق (ع) در ۳۰۰ بقعه متبرکه استان
  • امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین
  • ۴۰هکتاربه پارکینگ شلمچه افزوده شد/پیشرفت۸۰درصدی مخزن آب شرب چذابه
  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • میزبانی ۲۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی از عزاداران شهادت امام صادق (ع)
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه