Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:51:38 GMT

حرم دانیال نبی(ع) در شوش میزبان عاشقان حسینی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۷۹۱۱

حرم دانیال نبی(ع) در شوش میزبان عاشقان حسینی است

شوش - ایرنا - عاشقان و دل سوختگان آقا اباعبدالله الحسین(ع) از شهرهای مختلف استان خوزستان با اجتماع در حرم حضرت دانیال نبی (ع) در شوش در شب اربعین حسینی سوگواری می کنند.

به گزارش ایرنا اقشار مختلف مردم که از صبح امروز ( چهارشنبه ) در قالب هیات های عزادار از شهرها و روستاهای مختلف استان خوزستان راهی شهرستان شوش شده اند در شب اربعین حسینی در حرم حضرت دانیال نبی (ع) تجمع کرده و به شیوه سنتی سوگواری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گزارش خبرنگار ایرنا از حرم حضرت دانیال نبی(ع) حاکیست: ازدحام جمعیت سوگوار که با چندین کیلومتر پیاده روی از نقاط دور و نزدیک خود را به شوش رسانده اند در این مکان مقدس به حدی است که محوطه آستان حضرت دانیال (ع) مملو از جمعیت است.
مردم شهر شوش که از چند روز پیش خود را برای میزبانی از زائران اربعین حسینی آماده کرده اند در منازل ، مساجد و حسینیه ها و نیز مدارس از زائران پذیرایی می کنند.
سرپرست فرمانداری شوش چهارشنبه شب به خبرنگار ایرنا گفت: بابسیج امکانات و تلاش مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان شوش میزبان ده ها هزار زائر است.
عدنان عزی اظهار داشت: زائران اربعین در شوش در 150مدرسه، حسینیه و مسجد اسکان داده شده ضمن اینکه از سوی مردم نیز دهها منزل به محل اسکان و پذیرایی از زائران تبدیل شده است.
وی گفت: در طول مسیر پیاده روی زائران به سمت شهر شوش موکب های مردمی بسیاری به صورت خودجوش برپا شده و از زائران پذیرایی می کنند.
مردم شهرستان شوش در راستای خدمت رسانی به زائران کربلای معلا 350 موکب در مسیر تردد آنها برپا کرده اند و شبانه روز به زائران عتبات عالیات خدمت رسانی می کنند.
مردم شهرهای مختلف استان خوزستان طبق یک سنت دیرینه در روز اربعین حسینی با اجتماع در حرم حضرت دانیال (ع) در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان به عزاداری و سوگواری می پردازند.
جمعیت اجتماع کننده در شهرستان شوش در روز اربعین شامل کاروان های عزادار ، هیات ها و دسته های عزادار شهرهای مختلف استان خوزستان تا 100 هزار نفر نیز تخمین زده می شود.
6068/7280
خبرنگار:مجتبی پناهی **انتشار:محمدعلی فریدپناه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۷۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس

به گزارش “ورزش سه”،  دانیال اسماعیلی‌فر که بعد از اتفاقاتی که در جدال با نفت آبادان، با یک جلسه محرومیت از سوی کمیته اخلاق مواجه شد.

مدافع راست پرسپوليس که در این دیدار گل زده بود، در ادامه شادی گلش در واکنش به فحاشی‌ها حرکتی صورت داد که باعث شد جدال با سپاهان را محروم شود.

اسماعیلی‌فر که در بهترین فرم خود در این فصل قرار دارد و توانسته ۷ پاس گل و یک گل برای سرخ‌ها به نام خود ثبت کند، اکنون در قائمشهر بار دیگر به ترکیب تیمش اضافه خواهد شد.

اسماعیلی‌فر که تجربه دستیابی به سه‌گانه با پرسپوليس را در کارنامه دارد، به دنبال دو رقمی شدن در آمار فردی خود است و باید دید طی دیدارهای باقیمانده خواهد توانست به هدف خود دست یابد یا خیر.

دیگر خبرها

  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • اعزام سفیران کریمه به خارج و داخل کشور با ۱۳۰ برنامه
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • فال حافظ امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • بازگشت دانیال به امید دو رقمی در پرسپوليس
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ
  • هرمزگان میزبان ۳ گروه از خادمین حرم مطهر رضوی
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین