Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان ملل متحد اعلام کرد که ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان برای پنجمین روز متوالی یمن را کاملا محاصره کرده و این امر منجر به بسته شدن بیمارستان‌ها در این کشور شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اسکای نیوز، استفان دوجاریک، سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی خاطرنشان کرد: طی ۷۲ ساعت گذشته تماس‌هایی در سطوح مختلف میان سازمان ملل و مسؤولان عربستانی جهت لغو این محاصره صورت گرفت و آشکار است که تلاش‌ها و تماس‌های ما هدف را محقق نکرد، زیرا محاصره ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام سازمان ملل پیشتر تاکید کرده بود که کمک‌های بشردوستانه از روز پنجم نوامبر به یمن نرسیده است و برخی از گزارش‌ها حاکی از بسته شدن بیمارستان‌ها به دلیل عدم توانایی‌شان در تامین هزینه رو به افزایش سوخت، است.

پس از شلیک موشک بالستیک به ریاض از سوی یمن، ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی، دوشنبه تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی یمن را بست.

نگرانی آمریکا از بسته بودن گذرگاه‌های یمنی

از سوی دیگر، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بسته شدن بنادر یمن از سوی ائتلاف متجاوز عربی باعث نگرانی گسترده آمریکا شده است.

وی خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد که اعلام بسته شدن بنادر و ممانعت از ورود به آن‌ها باعث نگرانی جدی آمریکا شده، زیرا که ملت یمنی گناهی ندارند و مسؤول این وضعیت نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد که کشورش به کمک‌رسانی‌های غذایی، پزشکی و تجهیزات از  طریق ورود به بنادر یمنی تمایل دارد.

وی افزود: این بنادر باید باز شوند و رنج و سختی یمنی‌ها متوقف شود.

نماینده یونیسف (صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل) امروز جمعه نسبت به خطر کمبود سوخت در یمن هشدار داد.

مریتسل ریلانو، نماینده یونیسف اظهار داشت: ذخایر سوخت تا پایان ماه نوامبر جاری کافی خواهد بود و اگر ائتلاف اجازه ورود کمک‌ها به کشور را از طریق بندر حدیده و صنعا ندهد ذخایر مربوط به واکسیناسیون نیز طی این ماه تمام می‌شود.

وی گفت: قیمت سوخت ۶۰ درصد افزایش یافته است و نگرانی شدیدی نسبت به شیوع بیماری دیفتری به دلیل کمبود مواد غذایی به دلیل بسته بودن بنادر وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنج لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته مهم این دیدار حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه این تیم پس از غیبت طولانی مدت به دلیل مصدومیت بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با ۱۱ کلین شیت پشت سر سید حسین حسینی و حسین پورحمیدی دروازه‌بانان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در رده دوم قرار بگیرد.

تنها ۵ هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان باقی است و اختلاف بیرانوند با صدر جدول کلین شیت ۳ عدد است و اگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس خواهان دریافت جایزه دستکش طلایی است باید حداقل در ۴ بازی از ۵ دیدار تیمش، دروازه خود را بسته نگه دارد.

پرسپولیس در این ۵ هفته، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، شاگردان «اوسمار ویه‌را» پس از آن باید در روز ۲۲ اردیبهشت رو در روی هوادار قرار گیرند. سرخ‌ها در هفته بیست و هشتم، میزبان استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی خواهند بود و در دو هفته پایانی به ترتیب رو در روی شمس آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران قرار خواهند گرفت.

بیرانوند در این ۵ بازی کار راحتی نخواهد داشت و در صورتی که رقبای او نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند، دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند بار دیگر جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند.

کد خبر 849147 برچسب‌ها تیم ملی فوتبال ایران ویژه ورزشی عليرضا بيرانوند لیگ برتر فوتبال ایران باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • ذوب‌آهن به‌دنبال بهبود آمار تقابل با استقلال
  • دومین روز از مذاکرات آتش‌بس در غزه بی‌نتیجه پایان یافت
  • تعیین تکلیف ماشین‌آلات راهسازی و معدنی رسوبی در بنادر
  • حجازی: هوادار واقعی استقلال کاری به نتیجه ندارد
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • خداحافظی بیرانوند با یک عنوان مهم؟ | شماره یک تیم ملی نباید در ۵ بازی باقی‌مانده لیگ گل بخورد وگرنه...
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • رقابت برای دستکش «طلا» سخت شد/ بیرانوند نباید در ۵ بازی گل بخورد