Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تلاش جمعی واحدهای عملیاتی، تخصصی و پشتیبانی شرکت ملی حفاری ایران، تجهیزات کاربردی در عملیات مهار و کنترل فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید – ۲ آماده سازی و در حال انتقال به موقعیت این چاه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل ازپایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی حفاری ایران، متخصصان واحد تخصصی کنترل فوران شرکت، مدیریت‌های عملیات ویژه حفاری، ابزار در گردش، سازندگی مدیریت عملیات حفاری خشکی -٣، خدمات، HSE ، تدارکات و امور کالا و سایر بخش‌ها در 11 شبانه روز کار مداوم و بدون وقفه نسبت به آماده سازی و اورهال ATHEY WAGON و برافراشته کردن بوم آن و تکمیل سر شیرهای منیفولدهای اصلی تامین آب، طراحی و ساخت STINGER در اندازه‌های مختلف با توجه به چگونگی دهانه چاه، تهیه شیلنگ مخصوص آتش نشانی و تجهیزات نسوز و سایر تجهیزات مورد نیاز اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آماده شدن این تجهیزات کار جابجایی آنها از اهواز به منطقه عملیاتی مهار و کنترل چاه 147 رگ سفید آغاز و ظرف روز گذشته و امروز تجهیزاتی از جمله اتی واگن و اتاقک‌های هدایت آب (شیلترها)، لوله‌های راهنما در اندازهای مختلف، بوم‌ها ، وزنه‌ها و کابل‌های کشنده اتی واگن و استینگرها انتقال داده شد.

در عملیات میدانی نیز ساخت دو محل استقرار دکل حفاری و اردوگاه آنها، جابجایی دستگاه حفاری 93 فتح برای حفر چاه‌های امدادی، احداث خطوط و ایجاد سیستم برای خنک کردن محوطه چاه، آبگیری استخر 130 هزار بشکه‌ای جهت تامین آب مورد نیاز، تسطیح محیط پیرامون چاه و خارج کردن تجهیزات مربوط به دکل حفاری 95 فتح ادامه دارد و بعضا در مراحل پایان کار است.

ایجاد سیستم پشتیبانی آب در موقعیت چاه 147 رگ سفید – 2 در مراحل اجرایی قرار گرفت

با آماده شدن پیش زمینه‌های عملیات نهایی مهار کنترل و فوران چاه 147 رگ سفید، ایجاد سیستم خنک کردن محوطه چاه در مراحل اجرایی قرار گرفت. در این ارتباط یک خط لوله برای راه اندازی و تغذیه این سیستم پیش بینی شده در نخستین گام شب گذشته 60 متر لوله 13 و سه و هشتم اینچ نصب شد.

با کاربست سیستم پاشش آب که از ذخیره سازی استخر 130 هزار بشکه‌ای نزدیک چاه تامین و پمپاژ می‌شود، ضمن خنک سازی محوطه چاه برای خارج ساختن بخش اصلی دکل از روی دهانه آن، فرصت برای انجام عملیات بررسی وضعیت دقیق دهانه چاه و بستن چاه از سطح (TOP KILL) فراهم می‌شود.

در همین حال به موازات این اقدام، کار احداث دو لوکیشن و همچنین اردوگاه دو دکل حفاری که قرار است در عملیات حفر چاه‌های امدادی برای بستن چاه از عمق(BOTTOM KILL) به کار گیری گردد نیز با پیشرفت فیزیکی منطبق با برنامه در دست اجرا است.

از سوی دیگر کار جابجایی دکل 93 فتح و اردوگاه آن به موقعیت چاه 147 رگ سفید نیز ادامه دارد. همچنین تجهیزات تخصصی عملیات مهار فوران چاه از دهانه از جمله ATHEY WAGON و STINGER در حال آماده سازی و استقرار در منطقه است.

به گزارش تسنیم، چاه 147 رگ سفید – 2 در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران هفتم آبان ماه به هنگام حفاری به وسیله دستگاه 95 فتح شرکت ملی حفاری ایران، دچار فوران و آتش سوزی شد که در این حادثه چاه از کنترل خارج، و به دکل و تجهیزات مربوط به آن آسیب کلی وارد شد.

در پی بروز این حادثه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری با تشکیل ستاد کنترل و مهار فوران و گسیل تیم‌های فنی تخصصی و پشتیبانی به موقعیت عملیاتی در اقدامی هماهنگ و منسجم مهار فوران و ایمن سازی چاه را در قالب برنامه ریزی و جدول کاری با حضور مدیران ارشد و متخصصان مجرب این شرکت ها در دستور کار و اجرا قرار دادند.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان

ایسنا/لرستان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای استان منتقل شد.

احمد گودرزی امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در راستای صیانت از منابع آبی استان، براساس گزارشات مردمی و با حضور به‌موقع گروه‌های حفاظت و نظارت بر بهره‌برداری منابع آبی، ۵۲ دستگاه حفارغیر مجاز در سال ۱۴۰۲ پس از اخذ دستور قضایی در سطح استان توقیف و به پارکینگ شرکت آب منطقه‌ای منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اکثر حفاری‌های غیرمجاز به‌صورت شبانه و در محیط‌های سربسته صورت می‌گیرد و کشف و توقیف دستگاه‌های حفار در اکثر موارد بر اساس گزارشات مردمی امکان‌پذیر است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: از هم استانی‌ها درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه اقدامی در این زمینه، در اسرع وقت مراتب را به شرکت آب منطقه‌ای لرستان گزارش دهند و همیار همکاران ما در حفاظت از منابع آبی استان باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراحل آماده‌سازی موشک‌های ایران قبل از شروع عملیات انتقامی ایران علیه اسرائیل و نوشته‌های روی موشک‌ها + فیلم
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • حفر و تکمیل ۸ حلقه چاه نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • قیر امولسیون چیست و چه کاربردی در صنایع دارد
  • توقیف ۵۲ دستگاه حفاری غیرمجاز در لرستان
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا