Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش وبدا، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم تکریم دکتر ایمانیه ، رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و معارفه دکتر علی بهادر سرپرست جدید این دانشگاه که صبح امروز در مجتمع رفاهی فرهنگی دانشگاه با حضور مسئولین استانی، نمایندگان مردم این استان در مجلس، اساتید، پزشکان و سایر همکاران حوزه سلامت برگزار شد، با اشاره به اینکه، که در میان مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور افرادی از همه‌ی جناح‌های سیاسی و با دیدگاه‌های مختلف حضور دارند، گفت: جناح‌بندی‌های متداول سیاسی در این وزارتخانه در به‌کارگیری نیروهای مدیریتی نقش زیادی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد، اگر همدلی و همراهی و همزبانی در ارکان مختلف وجود داشته باشد، قطعا بسیاری از مشکلات موجود رفع شده و مسیر توسعه‌ در ابعاد مختلف هموار خواهد شد.

دکتر حریرچی با یادآوری این مطلب که در 20 سال گذشته رتبه کشور در میان کشورهای دیگر منطقه خوب نبوده است، گفت: باید با حرکت جهادی در حوزه سلامت گام برداریم چرا که بر اساس سند 1404 باید کشور اول منطقه از لحاظ پزشکی باشیم و استان فارس در حوزه بهداشت و درمان باید کار زیادی انجام دهد.

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه دکتر ایمانیه ویژگی‌های خوب زیادی داشته و اقدامات زیادی در حوزه‌های آموزشی، اجرایی، درمانی و بهداشتی انجام داده است، گفت: یکی از ویژگی‌های دکتر ایمانیه تعصب سازنده او در خصوص دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم آنکه 2 پست معاونت بسیار مهم از طرف دکتر هاشمی به دکتر ایمانیه پیشنهاد شد، حاضر نشد از استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز خارج شود؛ زمانیکه خودشان پیشنهاد دادند که بعد از دوره‌ی طولانی از تصدی ریاست دانشگاه کنار بروند برای ما بسیار سخت بود اما مجبور بودیم آن را انجام دهیم.

دکتر حریرچی با بیان این که دکتر ایمانیه هم‌اینک مشاور وزیر در امور دانشگاه‌ها، عضو هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو شورای معاونان است، گفت: قطعا در مدیریت دانشگاه دکتر ایمانیه به دکتر بهادر کمک خواهد کرد و همانند گذشته منشاء خدمات بسیار مثبت و ارزنده ای خواهند شد.

وی با اشاره به وضعیت مالی نه‌چندان مطلوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و میزان مطالبات از بیمه‌ها اضافه کرد: پرداخت کارانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حدود 16 ماه عقب است.
قائم مقام وزیر بهداشت، در خصوص انتخاب رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: افراد مختلف را بررسی و با گزینه‌هایی مصاحبه کردیم و در نهایت به دکتر بهادر رسیدیم.

وی با بیان این که در تمام دانشگاه‌ها، مسئولیت مدیریت ابتدا به شکل سرپرستی واگذار می‌شود، گفت: پیشنهاد ریاست باید به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفته و تصویب و ابلاغ شود؛ روال کار همیشه به همین شیوه بوده است.

دکتر حریرچی گفت: معتقدم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صادقانه کار شده و گروه‌های فشار تاثیری در روند نداشته اند و همیشه یک عده‌ای هستند که در چنین ایامی حرف‌هایی را می زنند.

وی با اشاره به سوابق دکتر بهادر، او را یکی از نیروهای توانمند در ابعاد علمی و اجرایی دانست و با تاکید براینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید بیشتر به رتبه‌های بین‌المللی توجه داشته باشد، گفت: البته دانشگاه علوم پزشکی شیراز نباید در رتبه‌بندی دانشگاه‌های داخلی کشور به کمتر از رتبه‌های اول تا سوم رضایت بدهد.

دکتر حریرچی حفظ جایگاه کنونی این دانشگاه و ارتقاء آن را نیازمند همراهی و تلاش همه‌جانبه‌ی دانشجویان، اعضای هیات علمی و تمام کارکنان این دانشگاه دانست و گفت: همه باید تعصب داشته باشند تا علوم پزشکی شیراز همواره در رتبه‌های بالا جای داشته باشد.

قائم مقام وزیر بهداشت با تصریح اینکه وی‌آی‌پی این وزارتخانه و مسئولان آن، محرومان هستند، گفت: کاری نباید انجام شود مگر آنکه نیازمندان در بهره‌مندی از آن اولویت داشته باشند.

وی همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز را بیش از هر زمان نیازمند ثبات و آرامش دانست و گفت: ما هیچ زمانی باور نداشتیم که این دانشگاه از ثبات لازم برخوردار نیست و امروز با توجه به حضور گسترده گروه‌های مختلف در مراسم تکریم و معارفه روسای این دانشگاه، این تصور اثبات شد.

قائم مقام وزیر بهداشت با تصریح اینکه اجرای طرح پزشک خانواده منحصر به فارس نبوده است، گفت: علاوه بر استان مازندران، هم‌اینک بالغ بر 55 درصد از مردم تحت پوشش الزامات پزشک خانواده هستند؛ 23 میلیون نفر از روستائیان به همراه ساکنان شهرهای زیر 50 هزار نفر و بخشی از شهرهای بالای زیر 100 هزار نفر و زیر 200 هزار نفر جمعیت، تحت پوشش این طرح قرار دارند.

وی با تاکید براینکه برای بهبود و ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور هیچ راهی جز اجرای طرح پزشک خانواده نیست، گفت: در قانون بر اجرای نظام ارجاع تاکید شده که یکی از ارکان آن پزشک خانواده است.

قائم مقام وزیر بهداشت، همچنین گفت: 80 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و 73 درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تمام وقت هستند؛ البته در ترکیب اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و تبریز وضعیت بهتری دارند.
گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات و تلاشهای دکتر محمدهادی ایمانیه در طول 12 سال ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی بهادر به‌عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی شد.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار داشت: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین‌المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • تجلیل از استاد برتر دانشگاه شیراز
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • مرگ پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد/ علوم پزشکی: در تهران فوت کرده
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • حضور ۷۵ دانشگاه ایرانی در میان برترین های آسیا در رتبه‌بندی تایمز
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری