Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@00:08:56 GMT

چند خبر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۳۵۶۴

چند خبر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان

**نخستین کتابخانه تخصصی زن و خانواده در جنوب کرمان افتتاح شد
نخستین کتابخانه تخصصی زن و خانواده با حضور امام جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افتتاح شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در افتتاح این آیین گفت: این کتابخانه به همت دبیرخانه کانون های مساجد در مسجد حضرت زهرا (س) شهرستان جیرفت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسین اسحاقی افزود: در این کتابخانه بیش از ٣٠ جلد کتاب در زمینه زن و خانواده در بخش حجاب و عفاف، کودک، روانشناسی تربیتی و غیره وجود دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ١٨٠ کتابخانه باز و ٣٢ کتابخانه مخزن دار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد جنوب کرمان فعال است اظهار کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی بیش از ٢ هزار کتاب توسط دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در هفت شهرستان جنوب کرمان توزیع می شود.
**دیدار مدیرکل ارشاد جنوب کرمان با امام جمعه جیرفت
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با امام جمعه جیرفت دیدار کرد.
حجت الاسلام رضا سعادت فر عصر شنبه در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: جامعه ای که اطلاعات عمیق نداشته باشه گرفتار اطلاعات سطحی می شود که این مهم از طریق کتاب به دست می آید.
وی با بیان اینکه عملکرد هفته کتاب نباید مختص به این هفته باشد تصریح کرد: هفته کتاب باید آغاز طرح های ابتکاری تا سال آینده باشد.
امام جمعه جیرفت با تاکید بر اینکه کتاب افراد را به یک مطالعه عمیق وادار می کند بیان کرد: همه ما باید از این مهم بهره بگیریم.
وی با بیان اینکه از ظرفیت ادارات در حوزه کتاب استفاده شود گفت: همچنین از ظرفیت کسبه و اصناف در بحث کتاب می توان استفاده کرد.
وی اظهار کرد: اگر توانستیم سرانه مطالعه مردم را بالا ببریم کار بسیار بزرگی انجام داده ایم.
وی تاثیرگذاری کتاب را در مقاطع ابتدایی بیشتر از سایر مقاطع دانست و تصریح کرد: مقطع ابتدایی مقدمه تمام مقاطع است در این مقطع تاثیر گذاری بیشتری نسبت به سایر دارد.
** نمایشگاه کتاب در شهرستان قلعه گنج گشایش یافت
همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در شهرستان قلعه گنج گشایش یافت
این نمایشگاه با حضور ناشران استانی، حجت الاسلام نجنو امام جمعه، فرماندار، معاونت اداری مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان و روسای ادارات شهرستان قلعه گنج عصر شنبه افتتاح شد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان قلعه گنج در این ایین گفت: در این نمایشگاه ٣٢٠ عنوان کتاب در قالب یک هزار و ١٠٠ جلد با موضوع دینی و مذهبی ،کودک و نوجوان، روانشناسی، ادبی و داستانی، قران و غیره به نمایش گذاشته شد.
مرضیه مرادی افزود: این نمایشگاه به مدت 2 هفته برای بازدید عموم و فعالان فرهنگی و مذهبی شهرستان قلعه گنج دایر است.
وی اظهار کرد: دستگاههای اجتماعی و فرهنگی در شهرستانها از حوزه کتاب و کتابخوانی باید حمایت کنند.
**
زنگ کتاب و کتابخوانی در مدرسه شاهد عنبرآباد نواخته شد
همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی مراسم زنگ نمادین کتاب و کتابخوانی در مدرسه پسرانه شاهد شهرستان عنبراباد نواخته شد.
رئیس اداره ارشاد شهرستان عنبرآباد در این آیین گفت: سرانه مطالعه در کشورهای جهان سوم بسیار ناچیز است.
امین الله سالاری با بیان اینکه برای جبران پایین بودن سرانه مطالعه به عزمی ملی و مشارکتی همگانی نیاز است افزود: سهم نخبگان و قشر فرهنگی باید بیشتر باشد.
وی با اشاره به شعار آینده روشن با خانواده کتابخوان خاطر نشان کرد: آینده از آن کسانی است که با کتاب انس و الفت بیشتری دارند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هفت شهرستان جنوبی استان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفییعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه (۱۶ اردیبهشت) ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد و در جریان روند آماده سازی نمایشگاه قرار گرفت.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزارت فرهنگ، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران وزیر فرهنگ را همراهی کردند. 

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «بخوانیم و بسازیم» و در دو قالب نمایشگاه مجازی و فیزیکی برپا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب کار خود را از ساعت ۱۰ صبح آغاز می‌کند و در‌های نمایشگاه تا ساعت ۸ شب به روی بازدیدکنندگان و مشتاقان کتاب و کتابخوانی باز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • حضور وزیر فرهنگ در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بُن‌ پاشی در نمایشگاه کتاب؟ +توضیحات رئیس نمایشگاه کتاب
  • وزیر فرهنگ درگذشت یکی از بزرگان موسیقی کشور را تسلیت گفت
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت حاج عیسی قلی‌پور
  • برای هنرمندی که سینه‌اش لبریز از زلالی مذهب و عشق بود
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر