Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: موافقت اصولی تأسیس مرکز درمانی ترک اعتیاد در یکی از مناطق آسیب‌پذیر شهرستان گرفته شده است.

حجت‌الله تنهایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرضابا اشاره به طرح جمع آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در قهوه‌خانه‌های شهرستان اظهار داشت: جمع‌آوری قلیان از قهوه خانه‌ها و تعطیلی مراکز عرضه قلیان در شهرستان اقدام قابل توجهی بود که بازتاب بسیاری داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ممنوعیت فروش سیگار به نوجوانان زیر 18 سال و کودکان در شهرستان در راستای مقابله با اعتیاد، افزود: فروش سیگار به سلامت جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان آسیب وارد می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تأکید بر تشدید نظارت بر مراکز ترک اعتیاد با روش استفاده از گیاهان دارویی، تصریح کرد: در این مراکز باید نظارت‌ها بیشتر باشد تا از احتمال سوء استفاده افراد سودجو جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه عطاری‌ها صلاحیت تجویز دارو را ندارند، بیان کرد: هرگونه عرضه و فروش داروهای گیاهی، شیمیایی و مکمل‌های دارویی باید زیر نظر پزشک داروساز و در داروخانه‌های مجاز انجام شود.

تنهایی خاطرنشان کرد: شبکه بهداشت بر عرضه و فروش تمام فرآورده‌های سلامت‌محور نظارت کامل داشته و با متخلفانی که با سودجویی سلامت شهروندان را در معرض خطر قرار می‌دهد با جدیت برخورد می‌کند.

وی افزود: باید با افرادی که اقدام به فروش متادون خیابانی و داروهای ترک اعتیاد به روش غیرمجاز و یا در واحدهای صنفی غیر از عطاری‌ها می‌کنند، برخورد قاطع قانونی شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه اعتیاد در مناطق حاشیه‌نشین به دلیل فقر و بیکاری بیشتر است، گفت: موافقت اصولی تأسیس یک مرکز درمانی ترک اعتیاد در یکی از مناطق آسیب‌پذیر شهرستان گرفته شده و به دنبال اخذ مجوز با پزشک درمانگر اعتیاد برای تصدی سمت مسئول فنی این مرکز هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر در شهرستان شهرضا 8 مرکز خصوصی ترک اعتیاد وجود دارد که از این تعداد 3 مرکز با مجوز اداره بهزیستی و 5 مرکز با مجوز معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت می‌کنند. 2 کمپ درمان اقامتی میان مدت عطش برای رهایی و گامی برای خوشبختی نیز در شهرستان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم