Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-29@11:09:59 GMT

تداوم بارندگی ها در بخش های شمالی کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۵۶۴۵

کارشناس سازمان هواشناسی: براساس آخرین اطلاعات و نقشه های هواشناسی همچنان امروز شاهد تداوم بارندگی در بخش های شمالی و شمال شرق کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز خواهیم بود. معصومه احمدی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: برای امروز شدت بارندگی ها در نواحی شمالی کشور در استان های مازندران، گلستان و خراسان شمالی پیش بینی می شود و شدت بارش در این استان ها به حدی است که موجب آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان و بالاآمدن آب رودخانه ها و مسیل ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بارش برف و کاهش نسبی دما نیز موجب مه آلودشدن و لغزندگی جاده های کوهستانی در نواحی شمالی و نواحی مرتفع استان های قزوین، البرز، تهران و سمنان خواهد شد که باید تمهیدات لازم در این مورد مدنظر قرار گیرد.
احمدی افزود: در بخش های جنوبی کشورمان با سامانه بارشی که در بخش های جنوبی فعال است مواجهیم که سامانه به سمت شرق حرکت می کند و سبب می شود در بخش هایی از شرق و جنوب شرق و مرکز همچنان بارندگی داشته باشیم.
کارشناس هواشناسی گفت: شدت بارش های جنوبی کشور برای امروز در استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی پیش بینی شده است که رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق منجر به آبگرفتگی معابر عمومی و در برخی نقاط بالاآمدن آب رودخانه ها می شود.
احمدی افزود: با خروج سامانه های بارشی از کشورمان از روز سه شنبه تا پایان هفته جوی نسبتا آرام و پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم می شود که از پیامدهای آن افزایش غلظت آلاینده های جوی حتی در نواحی صنعتی و پرجمعیت است.
وی گفت: در عمده مناطق مرکزی و بخش هایی از جنوب کشور پدیده مهم، وزش باد شدید است که به خصوص در استان هایی مانند تهران، قم، البرز، مرکزی، سمنان، بخش های شرقی استان های یزد و کرمان و بخش های جنوبی استان های خراسان جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان دیده می شود که منجر به گرد و خاک هم خواهد شد.
احمدی افزود: آسمان امروز تهران به تدریج نیمه ابری و در برخی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود و تغییرات دما 18 تا 11 درجه است.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما امروز برخی نواحی در استانهای کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، برخی نواحی کرمان و جنوب یزد رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد .
این وضعیت فردا؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت، در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت. از روز سه شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد شده و بارش در نوار غربی آغاز خواهد شد.
برای سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی شده که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • ۱۷ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • ذخیره‌سازی بیش از ۳ میلیون مترمکعب رواناب در سد‌های خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • پیکوه طبس رکورددار بیشترین بارندگی در خراسان جنوبی
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • لاله زار دومین ایستگاه سرد کشور
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی