Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم قم در روز 13 آبان با حضور حماسی و دشمن شکن خود در راهپیمایی 13 آبان، انزجار خود را از استکبار جهانی و سیاست های خصمانه دولت آمریکا به نمایش گذاشتند.
از سوی دیگر در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران فرودگاه قم ردای ناامیدی را بر تن پوشیده بودند، در این هفته شاهد خبر امیدوارکننده از سوی استاندار قم بودند مبنی بر اینکه مرحله نخست فرودگاه قم طی مدت حدود 2 سال راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این هفته نیز ذائقه استان به خاطر کشته شدن هفت نفر در یک هفته در تصادفات جاده ای تلخ بود و مسئولان نیز واکنش های متفاوتی به این موضوع داشتند، برخی سهم عوامل انسانی و عده ای نیز حواشی و جاده ها را عامل تصادف دانستند.
شکست ناباورانه تیم فوتسال آتلیه قم طهران که بازی 2 بر صفر برده در برابر تیم انتهای جدولی پارسیان شهر قدس در آخرین دقایق واگذار کرده است تعجب کارشناسان ورزشی را برانگیخت. از سوی دیکر شکست تیم فوتبال صبای قم در خانه مقابل اکسین البرز و مغلوب شدن تیم والیبال کریمه در برابر عقاب تهران و در نهایت ناکامی ورزشکاران قمی در رقابت های پینگ پنگ جوانان از خبرهای تلخ ورزشی استان بود.

**چکیده ای از رویدادهای هفته گذشته قم

*روز شنبه 13 آبان ماه

**قشرهای مختلف مردم مومن، انقلابی و ولایتمدار قم روز شنبه در یوم الله 13 آبان همصدا با مردم همیشه در صحنه اقصی نقاط کشور، انزجار خود را از استکبار جهانی و سیاست های خصمانه دولت آمریکا به نمایش گذاشتند.
راهپیماییان با فریادهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود» و «الله اکبر، لا اله الا الله، هیهات من الذله» آدمک های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و ملک سلمان پادشاه عربستان سعودی را حمل نموده و با رد شدن از روی پرچم آمریکا آن را به آتش کشیدند.
**سردارحسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم گفت: آمریکایی ها می دانند درصورت رخ دادن جنگ جدید، آنها هستند که باید منطقه خاورمیانه را ترک کنند، چراکه نظام اسلامی به همراه جبهه مقاومت با تمام قدرت در صحنه حاضر است و جهاد با دشمنان را عامل عزت خود می داند.

**سید صدرالدین موسوی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم در جلسه هماهنگی هفته پژوهش گفت: جایگاه پژوهش در این استان با همفکری و هم افزایی مدیران و مسئولان در حوزه های مختلف تقویت شود و با حضور مراکز حوزوی و دانشگاهی در استان قم نباید بحث پژوهش در این استان کمرنگ باشد.

**محمدرضا حسنی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: حوادث رانندگی هفته گذشته در این استان باعث مرگ هفت تن و مصدوم شدن 673تن شد.

**احمد عطارنیا مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به ارائه 130 نوع مهارت رایگان در هفت مرکز فنی و حرفه ای قم گفت: طرح بازدید همگانی از این مراکز در روزهای 20 تا 25 آبانماه جاری اجرا می شود.

**جهانبخش جعفری سرمربی تیم فوتبال کیمیا فرآیند قم نیز روز شنبه از سرمربی گری تیم فوتبال کیمیا فرآیند قم در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور انصراف داد و گفت: دیگر به این تیم باز نمی گردد.

*یکشنبه 14 آبان ماه

**نادر مرادی معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک با تاکید بر مردمی و غیرانتفاعی بودن این موسسه گفت: 84 درصد از بودجه این موسسه توسط مردم تامین می شود.این مرکز دارای یک هزار و 750 معلول و سالمند و افراد مبتلا به بیماری ام اس است و علاوه بر آن 350 معلول و سالمند نیز با آموزش هایی که توسط یک اکیپ متخصص شامل پزشک، بهیار، فیزیوتراپ و درمانگر به بستگان این بیماران ارایه می شود نگهداری و مراقبت می شوند.

**محمدصادق جعفری مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی قم گفت: 200 بیمار تالاسمی در این استان شناسایی شده است که حدود 50 درصد خانم و 50 درصد آقا هستند.

** آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلفات تصادفات جاده ای درکشور ، از اینکه دراین رابطه اقدامی عملی توسط مسئولان انجام نمی شود ، انتقاد کرد و گفت: طبق خبری که چندی پیش از طریق یکی از رسانه ها منتشر شد، آمار تلفات ناشی از تصادف های جاده ای کشور در یک دوره مشخص برابر با تلفات سقوط 2 فروند هواپیمای غول پیکر است و وقتی بشنویم 2 فروند هواپیمای غول پیکر سقوط کرده عزای عمومی اعلام می کنیم و کشور وضعیت دیگری پیدا می کند، اما برای این تصادف ها کاری انجام نمی دهیم.

**ابوالفضل جمالی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای قم با اشاره به تصادفات منجر به فوت هفت تن در هفته گذشته دراین استان گفت: متاسفانه 80 درصد تصادف های جاده ای به خاطر عوامل انسانی و بی توجهی به قوانین است ولی ما 60نقطه حادثه خیز استان از نظر وقوع بیشترین تصادف، را شناسایی و دنبال رفع آن هستیم.

**محمد رضا عباسی از مربیان جوان قمی به عنوان سرمربی تیم فوتبال کیمیا فرآیند قم در لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور انتخاب شد.

**علی اکبر شعاری از مازندران در بخش انفرادی مسابقات پینگ پنگ جوانان کشور با عنوان «تور ایرانی» در قم به عنوان قهرمانی دست یافت.در این مسابقات امیررضا عباسی از تهران دوم و مهدی معدن‌کن و آرین غفاری از البرز نیز به صورت مشترک سوم شدند.مسابقات پینگ پنگ تور ایرانی جوانان کشور روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور 156ورزشکار از 30 استان کشور در 2 بخش دوبل و انفرادی در قم آغاز شد.

*اخبار روز دوشنبه 15 آبان ماه

**مرتضی عزتی مدیرعامل سازمان نظارت ومدیریت برتاکسیرانی شهرداری قمگفت:نرم افزارخوش ویژه حمل و نقل اینترنتی شهری با عنوان موبایل تاکسی یا تاکسی اینترنتی به صورت رسمی فعالیت خود را در شهر مقدس قم آغاز کرد.

**امیر محمدی چهر معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: با احداث نمایشگاه دایمی فرش دستباف قم، زمینه اشتغال 40 هزار تن که در این بخش مشغول فعالیت هستند حفظ می شود و همچنین فرصت های شغلی جدید در صنعت فرش قم به وجود می آید.زمینی به وسعت 10 هکتار برای احداث این نمایشگاه اختصاص یافت که تا کنون در آن 6 هزار و 600 متر احداث ساختمان و تجهیز زیرساخت ها صورت گرفته است.

**مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم گفت:سایت تخمیر زباله برای تبدیل پسماندبه کود کمپوست با ظرفیت تبدیل150 تن در روز، درقم فعالیت خود را آغاز کرده است.سیدعبدالله میرابراهیمی خاطرنشان کرد: این اقدام در سایت البرز و در مخزنی به مساحت 22 هکتار فعال شده که 10 هکتار آن به تخمیر و 10 هکتار دیگر به ثبیت بعد از تخمیر، اختصاص یافته است.

*اخبار روز سه شنبه 16 آبان ماه

**سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه کارگروه پیگیری مسائل فرودگاه قم، گفت: در صورت شناسایی و عقد قرارداد با سرمایه گذار، مرحله نخست فرودگاه قم طی مدت حدود 2 سال راه اندازی می شود. با بیان این که مساله فرودگاه قم به مطالبه عمومی تبدیل شده است، بیان داشت: همه مسئولان استان باید در این راستا همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
ساخت فرودگاه بین المللی قم در سال 1390 با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حالی در دستور کار قرار گرفت که بعد از گذشت 6 سال هنوز بلاتکلیف است.این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا 25 کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران 125 کیلومتر فاصله دارد.

**سرهنگ احمد کرمی رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم گفت: 2 سارق جلو بانکی با 40 فقره سرقت در این استان دستگیر و روانه زندان شدند. با انتقال متهمان به پلیس آگاهی و با به کارگیری یکسری تحقیق هیا پلیسی و ارائه مدارک و مستندهای مربوطه، سارقان چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند و به 40 فقره سابقه سرقت جلو بانکی و سه فقره سرقت پلاک اعتراف کردند. وی بیان داشت: در نهایت پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهمان با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

*چهارشنبه 17 آبان ماه

**حسین صبوری مدیرکل راه و شهرسازی قم در دومین جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی قم در تالار امام جواد (ع) استانداری با اشاره به سیاست این اداره کل مبنی بر خارج کردن مسکن از مجموعه کالاهای سرمایه ای گفت: 45 هزار واحد مسکونی شیک و تجملی خالی از سکنه در مناطق یک و چهار شهرداری قم وجود دارد.

**مجید آوری فرد مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری نیز در این نشست با اشاره به این که نرخ بیکاری استان در سه ماهه نخست سال گذشته 14.1 درصد بوده است، افزود: این نرخ در مدت مشابه سال جاری به 10.9 درصد کاهش پیدا کرده است.وی نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال 95 را نیز 11.4 درصد ذکر کرد و افزود: این رقم در تابستان سال 96 به 10.2 تقلیل یافته است، با توجه به نرخ 12.6 درصدی بیکاری کشور در سه ماهه نخست سال 96 و نرخ 11.7 درصدی بیکاری در سه ماهه دوم همین سال، نرخ بیکاری استان همچنان پایین تر از میانگین کشوری است.

**در هفته شانزدهم لیگ برتر فوتسال باشگاه های کشور، تیم آتُلیه طهران قم در خانه خود، بازی برده را به تیم پارسیان شهر قدس واگذار کرد.
**تیم فوتسال هیات فوتبال قم نیز بعد از یک فصل ناکامی، موفق به کسب پیروزی 3 بر 2 مقابل تاسیسات دریایی تهران شد. این تیم هنوز در قعر جدول قرار دارد.
**تیم فوتبال صبای قم نماینده استان در لیگ دسته یک باشگاه های کشور نیز در برابر تیم اکسین البرز مغلوب شد و گمانه زنی ها در مورد احتمال سقوط به رده های پایین تر نیز وجود دارد.

**محمد رضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم طی سخنانی گفت: با توجه به محدودیت های موجود در تامین منابع آبی و شرایط سخت اقلیمی استان، کشاورزی در قم به سمت تغییر الگوی کشت پیش می رود و کشاورزان از کاشت محصول های جدید کم آب بر و مقاوم استقبال می کنند.وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد در روش های آبیاری سنتی 60 درصد منابع آبی قبل از رسیدن به گیاه در اثر تبخیر و سایر موارد از بین می رود، به همین دلیل طی سه سال گذشته استفاده از روش های آبیاری نوین در سطح هشت هزار هکتار از زمین های زراعی استان با استفاده از اعتبارات ملی به مبلغ 600 میلیارد ریال صورت پذیرفت و کشاورزان در قالب وام های بلاعوض از تسهیلات دولتی برای اجرای این طرح بهره مند شدند.
7401/ 6133/ گزارش از بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۰۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت وضعیت نارنجی به یزد

پس از باران‌های شدید هفته گذشته، اداره کل هواشناسی استان یزد برای آخر هفته برخی شهرستان‌های استان یزد وضعیت نارنجی اعلام کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، استان یزد در هفته گذشته همانند بسیاری از نقاط کشور، با بارش‌های بسیار شدید و سنگینی روبه‌رو بود و این بارش‌ها به وقوع سیلاب در نقاط مختلف یزد منجر شد.

پس از این هفته پر بارش، اداره کل هواشناسی استان یزد برای دو روز پایانی هفته جاری هم وضعیت نارنجی و وقوع بارش‌های رگباری به همراه رعد و برق و باد اعلام کرده است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان، از ابتدای پنجشنبه 13 اردیبهشت تا اوایل روز جمعه 14 اردیبهشت، در شهرستان‌های اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، زارچ، مهریز، میبد و یزد وضعیت نارنجی خواهد بود.

نوع مخاطره اعلام شده از سوی هواشناسی استان یزد برای این دو روز در شهرستان‌های مذکور، بارش‌های رگباری بعضا با رعد و برق، در مناطق مستعد با احتمال تگرگ و وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

هواشناسی استان یزد اعلام کرده که اثرات این مخاطره شامل آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، احتمال وقوع صاعقه و تگرر و همچنین اختلال در ترددهای جاده‌ای خواهد بود.

بر این اساس توصیه شده که دستگاه‌های امدادی و اجرایی آمادگی لازم جهت مقابله با مخاطرات جوی را داشته باشند و کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها پاکسازی شود.

همچنین از عموم مردم خواسته شده که از سفرهای غیرضروری درون و برون استانی، کوهنوردی، اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، چرای دام‌ها به ویژه در مناطق مرتفع پرهیز کرده و ضمن استحکام سازه‌های موقت، در تردد‌های جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • طرح تقسیم استان تهران در دستور کار قرار گرفت
  • واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی
  • وحیدی: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • توضیحات وحیدی درباره طرح تقسیم استان تهران
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • انتشار تصویر امیدوارکننده از تمرین استقلال (عکس)
  • وضعیت جاده‌ها / محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده های شمالی کشور
  • تشکل یافتگی دانشجویان یک ویژگی خاص در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا است
  • مراسم استقبال از شهید گمنام در فرودگاه شهید صدوقی یزد، پنجشنبه همین هفته