Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در خصوص مداخلات غیر مجاز در امور پزشکی و مضر به سلامت عمومی با سوء استفاده از نام طب اسلامی و طب سنتی، اطلاعیه صادر کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، در اطلاعیه نظام پزشکی تهران بزرگ آمده است: « سلامت یکی از ارکان مهم و اصلی جوامع پایدار و پویا می‌باشد که توسعه و پیشرفت جوامع نیز در گرو آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب توجه و اهتمام خاصی به امر سلامت عمومی جامعه داشته و خوشبختانه دستاوردهای بی‌نظیر آن در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی نمایان می‌باشد. علاوه بر توجه به موضوعات مهم پیشگیری، بهداشت و خودمراقبتی که موجب ارتقاء سطح سلامت شده‌اند، توجه ویژه به استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی نیز از جمله اقدامات فاخر انجام شده در این حوزه بوده است که با راهیابی آن به مراکز علمی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، محملی مناسب و رشد دهنده برای طب سنتی ایرانی فراهم گردیده که خوشبختانه توفیقات قابل توجهی هم داشته است.

طب سنتی ایران یک مکتب غنی، مبتنی بر حکمت، خرد، دانش، بینش و روش است که بهره‌مندی از این مجموعه می‌تواند در حوزه سلامت تاثیرات خود را بروز دهد و از این جهت است که برای رشد، بالندگی واثربخشی آن حتما باید با استقرار و تقویت آن از طریق دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود هر چه کارآمدتر و علمی‌تر گردد.

مجموعه غنی طب سنتی کشورمان که از افتخارات حوزه فرهنگی و تمدنی اسلام و ایران بوده و موجب فخر جهانیان است، چنانچه در مسیر علمی و منطقی خود قرار نگیرد، نه تنها موجب ارتقاء سلامت جامعه نخواهد بود، بلکه موجب آسیب و صدمات جبران ناپذیر نیز خواهد شد. متاسفانه علی رغم توفیقات دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه توسعه، پیشرفت و کارآیی طب سنتی، عده‌ای افراد بدون علم و آگاهی از طب سنتی و فقط با تمسک به آن در حال ایجاد خسارت، ضررها و آسیب‌های برگشت ناپذیر در حوزه سلامت در جامعه هستند که به عنوان یک خطر بزرگ سلامت همگان را تهدید می‌کنند. افرادی که بدون داشتن صلاحیت و مجوز قانونی به اسم درمان از طریق طب سنتی و سوء استفاده از نام مقدس اسلام، مردم را از دریافت درمان‌های صحیح محروم و بیماران را به بیماری‌های دیگر مبتلا و یا حتی باعث تهدید حیات آنها می‌شوند، قطعا در پیشگاه خداوند متعال و ملت فهیم ایران و به تبع قانون مسئول بوده و باید پاسخگوی این خسارت‌های غیرقابل جبران باشند.

سازمان نظام پزشکی تهران ضمن هشدار جدی و محکوم نمودن شدید مداخلات و بدعت‌های غیرمجاز و غیرعلمی افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، از تمام توان و ظرفیت قانونی خود برای مقابله با این سودجویان و تخلفات سنگین آنها استفاده نموده و صیانت از سلامت آحاد جامعه را تکلیف شرعی و قانونی خود می‌داند و در این راه از سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط بویژه قوه محترم قضاییه و دادسراهای جرایم پزشکی تقاضا دارد که همکاری لازم را با این سازمان معمول فرمایند.

همچنین از مردم عزیز تقاضا دارد تا برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌شان برای دریافت خدمات پزشکی و دارویی صرفا به موسسات مورد تایید وزارت بهداشت و پزشکان دارای پروانه طبابت از سازمان نظام پزشکی مراجعه نمایند.

به امید سلامتی و سربلندی برای آحاد جامعه و توفیق و افتخار خدمت برای جامعه فخیم پزشکی کشور

سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم میرزاد صلوات در نشست توجیهی برنامه های بسیج اساتید اظهار کرد: سازمان بسیج اساتید از سه سیاست اصلی و کلی پیروی می کند که انسجام درونی سازمان بسیج اساتید، کمک به اعتلای نظام عالی کشور و کمک به کارآمدی نظام حکمرانی از سیاست های اصلی سازمان هستند و هر برنامه ای که اجرا می شود در این سه محور است.

وی خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان پیشرفت که برای اساتید برگزار می شود این است که دستاوردهای انقلاب اسلامی را بتوانیم به صورت چهره به چهره و پر شور برای دانشجویان و مخاطبان خود روایت کنیم.

جانشین سازمان بسیج اساتید استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه استاد بسیجی حضور به موقع، مخلصانه، مجاهدانه و تأثیرگذار در دانشگاه و پرورش انسان های دانشمند و با ایمان در تراز شهید چمران است.

میرزاد صلوات تصریح کرد: برنامه های سازمان بسیج اساتید دانشگاه ها احصای تهدیدات، آسیب ها و نیازهای دانشگاه ها سپس برنامه ریزی براساس آنها است و سعی شده است دانشگاه محور پیش رود و مبنای این برنامه ها اثربخشی آنها است.

کد خبر 6097701

دیگر خبرها

  • لزوم توجه سیاست‌گذاران به انگیزه ماندگاری پزشکان
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • یک مراقب سلامت برای هر کد ملی
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی