Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی جمادی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان کنگان افزود: تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی با حفظ کیفیت و دقت در کار، اولویت مهم دستگاه قضایی در استان بوشهر است.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از جرم بیان کرد: همه دستگاه ها و حتی مردم باید تلاش کنند با همکاری و همدلی زمینه را برای پیشگیری از جرم فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمادی با اشاره به اهمیت شهرستان های کنگان و عسلویه به لحاظ حضور صنعت ادامه داد: ضریب امنیت در 2شهرستان مهم و صنعتی کنگان و عسلویه بالاست و این حاصل همیاری مردم، همدلی مسئولان و تلاش مستمر و شبانه روزی سیستم قضایی و امنیتی است.
وی ضمن تشکر از تلاش های چندین ساله رئیس سابق دادگستری کنگان گفت: امیدواریم رئیس جدید این دادگستری بتواند با حفظ استقلال دستگاه قضا و در سایه تعامل با مردم و مسئولان وظایف محوله را انجام دهد.
امام جمعه کنگان گفت: حضور آیت الله آملی لاریجانی به عنوان یک مجتهد جامع الشرایط در راس دستگاه قضا از افتخارات قوه قضائیه در نظام اسلامی است.
حجت الاسلام محمود محمودی با استناد به آیات و روایات و نیز مستنداتی از قانون اساسی به جایگاه قاضی و اهمیت قضاوت اشاره و با تاکید بر ضرورت دانش افزایی در دستگاه قضایی بیان کرد: به روز شدن دانش قضات و نو شدن دانش قضایی ضرورت است.
وی افزود: مشورت های دلسوزانه و خیرخواهانه، پرهیز از شتابزدگی در سیستم قضایی و لزوم مراقبت از توطئه های دشمن در مورد تضعیف سیستم قضایی از دیگر مواردی است که قضات باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
فرماندار کنگان گفت: به برکت تلاش سیستم قضایی و دیگر اعضای شورای تامین و همیاری مردم، شهرستان صنعتی و مهم کنگان اکنون از امن ترین نقاط استان و کشور است.
عبدالنبی یوسفی افزود: امنیت یکی از مهمترین مولفه های توسعه و پیشرفت جامعه است که باید همه قدردان و شکرگزار این نعمت بزرگ باشیم.
وی از تلاش و همت همه سیستم قضایی، امینتی و انتظامی شهرستان کنگان در تامین امنیت و رسیدگی به دعاوی حقوق بویژه در حوزه صنعت و حل مشکلات جامعه کارگری تشکر کرد.
رئیس سابق دادگستری کنگان گفت: ماهانه 170 پرونده قضایی در دادگستری این شهرستان تشکیل شده است.
شعبان کاویان پور با بیان اینکه رسیدگی به پرونده ها با نهایت دقت همراه است بیان کرد: چند پرونده ای که به دیوان عدالت اداری ارجاع شده بود، احکام صادره مورد تایید این دیوان قرار گرفت و این خود نشان از سلامت و دقت بالای قضاوت در این مجموعه قضایی دارد.
رئیس جدید دادگستری و دادستان سابق کنگان گفت: برخورد قاطع با جرائم بویژه قاچاق یکی از اقدامات مهم در 16 ماه مسئولیت ام در دادستانی است، به گونه ای که با تلاش ماموران انتظامی و نیروهای امنیتی میزان کشفیات در این مدت مشابه سه دهه گذشته بوده است.
کیامرث شفیعی، مبارزه جدی با مفاسدی چون زمین خواری و کوه خواری و تعرضات به اموال عمومی، تامین نظم و امنیت در مراسم ملی و مذهبی، سامان دهی مناقشات در حوزه کارگری و شرکت ها، صدور چندین دستور قضایی در حوزه ایمنی و بهداشت محیط در حوزه صنعت، تامین امنیت در انتخابات، مختومه کردن افزون بر 6 هزار پرونده در دادسرا و جلوگیری از شکل گیری جرائم خشن را از مهمترین اقدامات در حوزه مسئولیت های دادستان کنگان عنوان کرد.
وی، تلاش برای کاهش اطاله دادرسی، توسعه آموزش در شوراهای حل اختلاف، تامین نیروی انسانی در سیستم قضایی، حفظ امنیت پایدار و کمک به پیشگیری از جرم را از مهمترین اولویت های کاری خود در مسئولیت جدید عنوان کرد.
در این آیین ضمن تقدیر از تلاش های شعبان کاویان پور رییس سابق دادگستری کنگان، با حکم آیت الله آملی لاریجانی کیامرث شفیعی به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان منصوب و معرفی شد.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسن پور** انشتار دهنده: خدانظر خواجه

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد

صفدری  با اشاره به ضرورت کاهش سرانه مصرف کاغذ در دستگاه‌ قضایی گفت: برای تحقق این هدف، طرح تشکیل پرونده قضایی به صورت الکترونیکی و حذف فیزیکی آن در دستور کار قرار گرفت و تاکنون نیمی از پرونده‌ها در دادگستری گرمسار الکترونیکی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای طرح الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی تأثیر مطلوبی در کاهش روند اطاله دادرسی دارد، افزود: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی به ۷۵ روز کاهش یافته است.

رییس دادگستری گرمسار از دیگر دستاوردهای این دستگاه را به صفر رساندن شمار پرونده‌های کثیر الشاکی و کثیر الدعوی عنوان کرد و گفت: نخستین دادگاه برخط در این شهرستان طی یک ماه آینده برگزار می‌شود که تحول بزرگی در ارائه خدمات قضایی ایجاد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس