Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@07:57:50 GMT

۲۰درصد از جمعیت کردستان را دانش آموزان تشکیل داده اند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۴۶۶۲

۲۰درصد از جمعیت کردستان را دانش آموزان تشکیل داده اند

سنندج - مدیر کل آموزش پرورش استان کردستان گفت: دانش آموزان جمعیت ۲۰ درصدی استان را تشکیل داده و یکی از جمعیت هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی ظهر امروز در جلسته ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کردستان برگزار شد،‌گفت: دانش آموزان جمعیت ۲۰ درصدی استان را تشکیل داده و یکی از جمعیت هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل آموزش پرورش استان کردستان اظهار کرد:‌ توجه به اوقات فراغت در تعطیلات تابستان یکی از اولویت های این اداره است که امسال نیز بعد از ماه مبارک رمضان و کنکور، غنی سازی اوقات فراغت را آغاز کردیم.

وی افزود:‌ ۲۲۰ پایگاه فعال برای غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت می کنند.

قربانی گفت: ۲۸۰ هزار دانش آموز در سطح استان مشغول به تحصیل است که از این میزان ۵ هزار نفر دانش آموزان زیر شش سال، ۱۵ هزار نفر دانش آموزانی هستند که در مدارس راه دور و بزرگسالان و ۲۴۰ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه تحصیل می کنند.

مدیر کل آموزش پرورش استان کردستان اظهار کرد: ۷۵ هزار دانش آموزش شهری و پنج هزار نفر دانش آموز روستایی تحت پوشش برنامه های اوقات فراغتی علمی، فرهنگی و ورزشی آموزش و پرورش قرار گرفته اند.

وی افزود: آموزش و پرورش ۵۰۰ اردو در طول تابستان برگزار کرده که ۳۰ درصد آنها تا شش روز نیز طوی کشیده است.

برنامه های فراغتی جمعیت هلال احمر در تمام شهرستان های استان برگزار شده است

حسن خدابنده لو در این جلسه نیز با تبریک هفتادمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، گفت: برنامه های اوقات فراغتی که امسال با نام شوق رویش از سوی سازمان ابلاغ شد از تیر تا شهریور ماه انجام گرفت.

مدیر جمعیت هلال احمر استان کردستان اظهار کرد: برنامه های آموزشی، بشر دوستانه، فرهنگی، اجتماعی و مذهبی از برنامه هایی بود که در تابستان امسال جمعیت هلال احمر استان کردستان در تمام شهرستان های استان برگزار کرده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج