Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وب سايت گجت نيوز - آرش صابري: آيا بيگانگان در کره ماه، شهرسازي کرده بودند؟! کشف سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه موضوعي بود که در پي انتشار تصاوير رسمي، بحث‌هاي بسياري را به همراه داشت.

اين بار قصد داريم شما را به سفري دور و دراز از دنيايي عجيب ببريم! جايي که غم، اندوه و يا پريشاني ناشناخته است و هيچ خبري از درد، غم و اندوه نيست؛ جايي به نام سمت تاريک ماه! قسمتي از کره ماه که ما هيچ‌گاه آن را نمي‌بينيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما شايد در برخي موارد، اين محدوديت به صلاح ما باشد؛ شايد بهتر است که از برخي چيزها اطلاع نداشته باشيم! به عنوان مثال، مردم ترجيح مي‌دهند در مورد مسائلي همچون روح، اجنه و … مطالعه کمتري داشته باشند، زيرا تصور چنين چيزهايي ممکن است خواب شب را بر آنان دشوار سازد.
سمت تاريک ماه نيز يکي از مواردي است که احتمالا بايد آن را در اين دسته‌بندي جاي داد. از آنجا که ما هيچ‌گاه قادر به ديدن سمت تاريک ماه نيستيم، همواره داستان‌هاي اسرارآميزي پيرامون آن وجود داشته است. چرا ما همواره فقط مي‌توانيم يک سمت ثابت از ماه را ببينيم؟ در آن سوي ديگر از ماه چه چيزي قرار دارد؟ شايعات حاکي از آن هستند که سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه ، چيزي‌ست که از ديدگان ما پنهان شده و قمر زمين يکي از پايگاه‌هاي بيگانگان بوده است! شايعات نمي‌توانند چيزي را اثبات کنند، اما آيا شواهدي براي رد اين ادعا وجود دارد؟
يوفولوژيست‌ها مي‌گويند که در نيمه تاريک ماه، سازه هايي باستاني و قديمي وجود دارند که هيچ يک از آنان ساخته انسان نيست!
گفته مي‌شود که اين سازه‌ها، هم‌رنگ سنگ‌هاي موجود بر سطح ماه هستند و همين امر سبب مي‌شود که تشخيص آنان در تصاوير تهيه شد مشکل باشد. عده‌اي مي‌گويند که اين ساختارها، چيزي جز يک اشتباه ذهني موسوم به پديده پاريدوليا (Pareidolia) نيست. با اين حال، نظريه‌پردازان توطئه همچنان به بحث و گمانه‌زني در اين رابطه ادامه مي‌دهند.
يک منبع ناشناس مدعي شده که آژانس فضايي ناسا با بمب‌گذاري مناطق مختلف کره ماه، سعي بر آن داشته که نشانه‌هاي مربوط به فعاليت‌هاي موجودات فضايي را از بين ببرد.
تونل‌هاي زيرزميني در ماه
گروه ديگري از يوفولوژيست‌ها معتقدند که سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه ، بيانگر فعاليت موجودات فضايي در زير پوسته اين قمر است!

چاندريان-1 (Chandrayaan-1) اولين فضاپيماي بدون سرنشين هند بود که به منظور جمع‌آوري اطلاعاتي مفيد از سطح کره ماه به فضا پرتاب شد. اين فضاپيما با بررسي‌‌هاي خود در نيمه تاريک ماه، از وجود تونل‌هاي زيرزميني در زير پوسته اين قمر رونمايي کرد و همين امر، باري ديگر بحث و گمانه‌زني‌ها پيرامون همسايه باستاني زمين را به بيشترين مقدار خود رساند.
عده‌اي بر اين باورند که وجود غارها و تونل‌هاي عظيم زيرزميني در کره ماه، مي‌تواند بيانگر اين موضوع باشد که بيگانگان به خانه ما بسيار نزديک‌تر از آن هستند که فکرش را مي‌کرديم!
اکتشاف اين شبکه وسيع از تونل‌هاي زيرزميني در کره ماه، به اندازه‌اي است که مي‌تواند يک شهر کامل را تحت پوشش خود قرار دهد.
آژانس فضايي ناسا در مورد اين تونل‌هاي زيرزميني مي‌گويد که احتمالا بتوان آنان را به عنوان اقامتگاه‌هاي انساني در آينده سفرهاي فضايي مورد استفاده قرار داد.
سطح کره ماه در دوره‌هاي مختلف تاريخ هدف اصابت شهاب‌سنگ‌هاي بسياري قرار گرفته که نشانه آن، دهانه‌هاي موجود بر سطح اين کره هستند. گروهي از يوفولوژيست‌ها مي‌گويند که سازه‌ها و فعاليت‌هاي بيگانگان، در سايه اين دهانه‌ها انجام مي‌گيرد؛ جايي که از ديدگان ناظران زميني پنهان است.
واقعيت اين است که تا قبل از اختراع ماهواره‌ها، نيمه تاريک ماه محلي مناسب براي مخفي شدن بيگانگان بود. اما همزمان با پيشرفت تکنولوژي، آن‌ها از تکنيک‌هاي ديگري براي مخفي شدن از چشمان ما استفاده مي‌کنند. به همين جهت، استفاده از اين تونل‌ها و غارهاي زيرسطحي، مي‌تواند محلي مناسب براي استقرار آنان باشد.
چرا نمي‌توان سمت تاريک ماه را ديد؟
هرگاه که به کره ماه نگاه مي‌کنيد، يک سمت ثابت از آن در برابر ديدگان شماست. علت اين است که ماه در هر بار گردش به دور زمين، يک بار به دور خود مي‌چرخد. در طي چند ميليون سال، نيروهاي گرانشي، آهنگ گردش ماه را کاهش دادند و بشر امروزي تنها قادر است يک سمت ثابت از آن را مشاهده کند.

آن قسمت از ماه که از ديدگان ما پنهان شده، اغلب با عنوان «سمت تاريک ماه» نام‌گذاري مي‌شود که اين اصطلاح از لحاظ علمي کاملا غلط است؛ چرا که سمت ديگر ماه نيز درست مشابه نيمه‌اي که ما آن را مي‌بينيم، از تابش نور خورشيد بهره‌مند بوده و هيچ تفاوتي از اين لحاظ براي آنان نمي‌توان قائل بود.
صدها سال قبل، بشر همواره به اين فکر مي‌کرد که سمت ديگر ماه چه شکلي است. آيا شکل و شمايل ظاهري آن، مشابه با قسمتي است که ما همواره آن را مي‌بينيم؟ و يا اينکه آن سوي ماه ظاهري کاملا متفاوت را دارد؟ سرانجام در سال 1959، از سمت تاريک ماه توسط فضاپيماي لونا 3 (Luna 3) اتحاد جماهير شوروي، پرده‌برداري شد. اين فضاپيما، سفري طولاني را به آن سوي ماه در پيش گرفت و توانست با تصاويري که از اين ماموريت به ثبت مي‌رساند، ظاهري متفاوت از سمت ديگر کره ماه را براي ما مخابره کند.
فضاپيماي بعدي، لونا 4 (Luna 4) بود که در سال 1967 به فضا پرتاب شد و توانست تصاويري با وضوح بسيار بالاتر را از اين قسمت از کره ماه به زمين ارسال کند. بعد از اين ماموريت، فضانورداني که همراه با آپولو 8 در مدار ماه گردش مي‌کردند، توانستند براي اولين بار قسمت تاريک ماه را با چشمان خود مشاهده کنند.
امروزه ما تصاوير و نقشه‌هاي بسياري از سمت تاريک ماه را در اختيار داريم. اما با اين حال، همچنان داستان‌هاي اسرارآميز بسياري در مورد نيمه پنهان ماه وجود دارد. اغلب اين موضوعات، به مسئله عدم بازگشت انسان به کره ماه مرتبط هستند. نظريه‌پردازان توطئه بر اين باور هستند که بيگانگان علاقه‌اي به بودن ما در اين قمر ندارند. تاکنون تصاوير بسياري نيز منتشر شده‌اند که بحث در مورد سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه را به يک موضوع جنجالي تبديل مي‌کنند!
پايگاه‌هاي بيگانگان
يوفولوژيست‌ها بر اين عقيده‌اند که سمت تاريک ماه، محلي است که بيگانگان پايگاه‌هاي خود را در آن احداث کرده‌اند. اگر اين دسته از بيگانگان، مهاجراني از ماوراي منظومه شمسي باشند، طبيعي است که براي ملاقات‌هاي مداوم از زمين، پايگاهي ثابت را در کره ماه ايجاد کرده باشند. براي اين کار، چه جايي بهتر از سمت تاريک ماه؟ سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه چنانچه با اين هدف ساخته شده باشند، احتمالا تصورات ما از بيگانگان و موقعيت آنان را به کلي تغيير خواهد داد.

براي تقويت اين ادعا، يوفولوژيست‌ها اغلب از سخنان يکي از افسران سابق نيروي دريايي ايالات متحده با نام ميلتون ويليام «بيل» کوپر (Milton William Bill Cooper) نقل قول مي‌کنند. او يکي از فعال‌ترين نظريه‌پردازان تاريخ آمريکا بود و همواره تاکيد مي‌کرد که قدرت‌هاي جهاني با موجودات فرازميني در ارتباط بوده و اين موضوع مهم را از جهانيان مخفي مي‌کنند. او همچنين ويروس HIV را ساخته بشر مي‌دانست که قرار بود همجنسگرايان، سياهپوستان و بخش‌هايي از مردمان آمريکاي لاتين را هدف قرار دهد.
در جريان يک گزارش مطبوعاتي در سال 1989، ويليام کوپر سوگند ياد مي‌کند که بيگانگان همواره در حال ملاقات از سياره ما بوده و دولت آمريکا نيز با آنان در ارتباط است. او در اين باره گفت:
پايگاه مخفي بيگانگان در کره ماه که لونا (LUNA) نام دارد، توسط فضانوردان ماموريت آپولو ديده شده و از آن فيلم‌هايي نيز وجود است. وجود يک پايگاه عظيم، استخراج محتويات ارزشمند ماه توسط ماشين‌هاي بسيار بزرگ و همچنين تعداد بسياري از سفينه‌هاي ناشناخته از جمله مواردي هستند که در سمت تاريک ماه قرار دارند.
سفر ذهني به کره ماه
يوفولوژيست‌ها معتقدند که يکي از مهم‌ترين شواهد مربوط به وجود سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه ، تجربه‌اي تحت عنوان سفر ذهني و يا تجربه سايکيک است. اينگو سوان (Ingo Swann) به عنوان يکي از افراد باتجربه و شناخته شده در اين زمينه، نقش به سزايي را در چنين ماموريت‌هايي ايفا کرد.

با توجه به موفقيت‌هاي بسيار شگفت‌انگيزي که داشته، گفته مي‌شود که او يکي از بهترين بينندگان از راه دور بوده است. براي مثال، در سال 1973، سوان با بهره‌گيري از مهارت‌هاي ذهني خود، از وجود حلقه در مدار سياره مشتري خبر داد. اين در حالي بود که وجود و يا عدم وجود حلقه‌اي از اجرام آسماني در اطراف سياره مشتري، تا سال 1979 بر دانشمندان ناشناخته بود و از اين واقعيت مهم، سرانجام توسط فضاپيماي وويجر 1 (Voyager 1) پرده‌برداري شد.
سوان چندين مرتبه با استفاده از يک فرد ديگر، مشاهدات خود را به صورت از راه دور براي ايالات متحده عملي مي‌ساخت که از جمله آنان مي‌توان به برنامه‌هاي جاسوسي اشاره کرد.
سوان همراه با فرد ديگري، يک سفر ذهني به کره ماه را تجربه کردند که در طي آن، امکان مشاهده نواحي مختلف اين کره براي او ميسر مي‌شد. در اين تجربه، 10 مختصات جغرافيايي مختلف از کره ماه مورد بررسي قرار گرفت که در اين ميان، قسمت‌هايي از سمت تاريک ماه نيز شامل آنان بود.
سوان با چشمان ذهني خود، بخش‌هاي مختلفي از ماه را به صورت از راه دور مشاهده کرد و سرآخر تصميم گرفت منطقه‌اي دور دست از چشم انسان را نيز واکاوي کند. منطقه‌اي که همواره از ديدگان بشر پنهان است!
پس از آنکه ارتباط ذهني سوان برقرار شد، او نشانه‌هايي از يک فعاليت عجيب و غريب در سطح ماه را ديد. گويي که ردپاي حمل و نقل‌هاي غول‌آسا در اين کره ناشناخته را مشاهده کرده باشد! او بعد از اندکي مشاهده راه دور، متوجه شد که فعاليت‌هايي فرازميني در قمر زمين در حال اجرا هستند. او در اين باره مي‌گفت که در اعماق يک دهانه، هاله‌اي سبک رنگ ديده مي‌شود که نور آن از سمت برج‌هاي بسيار بلند تابيده مي‌شود. در ادامه سوان از وجود يک شخص يا يک چيز عجيب در ماه سخن گفت که ساخت پايگاه هاي باستاني در سطح ماه را در برنامه‌هاي خود دارد. به گفته وي، بيگانگاني که در ماه حضور دارند، علاقه چنداني به مکالمه با ما زميني‌ها از خود نشان نمي‌دهند. از اين جهت، تنها راه اطلاع از برنامه‌هاي آنان استفاده از فعاليت جاسوسي از طريق سفر ذهني به کره ماه است. سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه موضوعي بود که ذهن سوان و ساير سران ايالات متحده را با خود مشغول کرد.
بازگشت به ماه
مانند تعداد ديگري از نظريه‌هاي توطئه، موضوع سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و به طور قطع بر يقين نمي‌توان آنان را رد و يا تاييد کرد. تنها راهکار موجود براي پرده‌برداري از واقعيت، بازگشت دوباره انسان به ماه است.

ظاهرا هم ناسا سعي دارد چنين برنامه‌اي را عملي ساخته و مجددا انسان را به سمت همسايه زمين ببرد. در واقع، اين بار قرار است که 4 فضانورد از آژانس فضايي ناسا، ماموريت جديدي را به نيمه تاريک ماه اجرا کنند! ماموريتي که قادر باشد به سوالات بسياري پاسخ دهد. چه چيزي در نيمه تاريک ماه، در انتظار فضانوردان است؟ آيا اين مسئله يک بار براي هميشه تمامي شايعات و گمانه‌زني‌هاي موجود را حل و فصل مي‌کند؟
تصاوير رسمي ناسا
يوفولوژيست‌ها مي‌گويند که از اين موارد، تصاوير و فيلم‌هاي بسياري در دسترس هستند که همگي توسط دوربين‌هاي ناسا به ثبت رسيده‌اند! بيگانگان، پايگاه عظيمي را در سمت تاريک ماه ايجاد کرده‌اند و شواهد موجود، تماما از منابع معتبر و رسمي منتشر شده‌اند. در سال 1994، نيروي دريايي ايالات متحده به منظور نقشه‌برداري از قمر زمين، ماهواره‌اي تحت عنوان کلمانتين (Clementine) را به فضا پرتاب کرد. اين ماموريت 2 ماه به طول انجاميد و تعداد 1.8 ميليون تصوير را به ثبت رساند. از ميان اين تعداد، تنها 170 هزار تاي آن به صورت عمومي منتشر شده و باقي آن‌ها به صورت محرمانه هستند. اگر بر روي کره ماه، چيزي به جز دهانه‌هاي برخورد و پستي و بلندي‌هاي طبيعي نيست، چه چيزي را از مردم پنهان مي‌کنند؟ حتي در اين باره يک فايل ويديويي نيز تهيه شده که مجموعه‌اي از تصاوير مربوط به سازه هاي باستاني در سمت تاريک ماه را در کنار هم قرار داده است.
در صورت پخش نشدن ويدئو بر روي تصوير زير کليک کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!

اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین و علیه جانبداری‌های دولت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و در روزهای اخیر شمار زیادی از دانشجویان دانشگاه‌ها کلاس‌های درس را ترک کرده و یا سعی کرده‌اند برای برگزاری اعتراضاتشان علیه عملیات نظامی اسرائیل در غزه، چادرهایی برپا کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه این اعتراضات گروهی از دانشجویان آمریکایی برای اعلام همبستگی با فلسطین، چفیه و پرچم فلسطین را به گردن مجسمه جرج واشنگتن (اولین رئیس جمهور آمریکا) انداختند که تصویر آن در شبکه‌های مجازی پربازدید شده است:

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوستکوعلو: باید خیلی چیزها را اصلاح کنیم؛ تاوان ضعف دفاعی‌مان را پرداختیم
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شد
  • عکس‌| ماجرای گردن‌بند خاص شمسایی در جام ملت‌ها
  • (ویدئو) حضور شترمرغ گردن قرمز پس از ۱۰۰ سال در عربستان
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • سپاهان نزدیک‌تر از همیشه به جام قهرمانی
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی