Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس مرکز بهداشت شهرضا امروز در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه شعار روز جهانی دیابت امسال «دیابت و زنان، حق ما داشتن آیندهای سالم» است، اظهار کرد: تعداد مبتلایان به دیابت در همه کشورهای جهان در حال افزایش است.

سید حجت‌اله موسوی با اشاره به اینکه بیش از نیم میلیون کودک و نوجوان کمتر از 14 سال در جهان مبتلا به دیابت نوع یک هستند، افزود: سالانه 5 میلیون نفر به دلیل این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت این بیماری را  در جهان به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است، گفت: تا پایان سال 2015 بیش از 415 میلیون نفر از افراد 20 تا 79 ساله دنیا مبتلا به دیابت بودند.

وی با بیان اینکه تا سال 2040 تعداد مبتلایان به دیابت از مرز 640 میلیون نفر می‌گذرد، بیان داشت: با توجه به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر مرتبط، جمهوری اسلامی ایران متعهد شده تا سیر صعودی شیوع دیابت را تا سال 1404 متوقف کند.

موسوی با اشاره به غربالگری 44 هزار و 637 نفر بیمار مبتلا به دیابت در شهرستان شهرضا، تأکید کرد: از این تعداد دو هزار و 892 نفر معادل 6.5 درصد از این افراد مبتلا به دیابت و 14 هزار و 730 نفر معادل 33 درصد جمعیت هدف مبتلا به پِره دیابت بوده‌اند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این تعداد، یک هزار و 600 نفر از بیمار دیابتی شهرستان شهرضا تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند که در این شاخص محاسبه نشده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با تأکید بر اینکه درصد قابل‌ توجهی از این بیماری با اصلاح سبک زندگی قابل ‌پیشگیری است، افزود: دیابت بیماری قابل‌ درمان است، باید قند خون را کنترل کنیم، افزایش دسترسی به خدمات تشخیصی، آموزش خود مراقبتی و افزایش خدمات درمانی نقش مهمی در کنترل بیماری دارند.

وی بیان داشت: شهروندان می‌توانند با شرکت در برنامه پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر «ایراپن» با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و انجام تست قند خون از وضعیت سلامت خود در زمینه بیماری دیابت مطلع شوند.

 

انتهای پیام/م

 

شناسایی دیابت با طرح ایراپن در شهرضا

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا هاشمی‌فر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی پایش و رصد اطلاعاتی شبانه‌روزی و دقیق پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مغایرت وزنی در محموله ترانزیتی پارچه از یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را مشاهده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و به کشف ۱۰ تن انواع پارچه خارجی قاچاق موفق شدند.

وی ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این راستا پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 6094490

دیگر خبرها

  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید