Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا-مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به شعار هفته ملی دیابت با عنوان «دیابت و زنان: حق ما داشتن آینده ای سالم» گفت: به مناسبت این هفته، طرح «غلبه بر دیابت» در 75 ایستگاه مترو و 10میدان میوه و تره بار پایتخت اجرا می شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران سمانه زمانی اظهار کرد: خدمات مشاوره پزشکی و غربالگری قندخون و فشارخون به مناسبت هفته ملی دیابت(19 تا 25آبان ماه) در ایستگاه های پرتردد مترو و میادین میوه و تره بار به شهروندان ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طرح «غلبه بر دیابت» با محوریت خدمات غربالگری دیابت و آموزش به شهروندان روز سه شنبه(23آبان ماه) از ساعت 9 تا 13 در مترو امام خمینی(ره) اجرا می شود.
زمانی افزود: همچنین این طرح در تمامی ایستگاه های پر تردد مترو، میادین اصلی میوه و تره بار و ترمینال های منتخب، 24 آبان ماه از ساعت 8 تا 13 اجرا خواهد شد.
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: به دلیل مزمن بـودن بیماری دیابت نـوع 2، ایجاد نـاتوانی و ازکارافتادگی و نیاز بـه مراقبت مادام العمر، کیفیت زندگی مبتلایان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد که همین امر سبب شده سیاست ها و نگاه سازمان بهداشت جهانی به بیماری دیابت موضوعی فراتر از درمان باشد.
وی با اشاره به اینکه نگاه سازمان جهانی تسری دیدگاه پیشگیرانه در تمامی جوامع دنیا است، اظهار کرد: پیش بینی می شود بیش از نیمی از مبتلایان به بیماری دیابت از بیماری خاموش خود آگاهی ندارند از این رو شهرداری تهران در راستای آگاه سازی و حساس سازی شهروندان اقداماتی را در این راستا انجام می دهد.
زمانی گفت: شهرداری تهران نیز به مناسبت هفته ملی دیابت و ضرورت توجه نظام سلامت به این بیماری، دستورالعمل اجرایی را تهیه و به مناطق 22 گانه ابلاغ کرده است.
وی افزود: این فعالیت ها از سوی اداره کل سلامت و ادارات سلامت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی مناطق 22گانه با همکاری سایر سازمان های ذیربط و همکار در شهرداری تهران، وزارت بهداشت، سمن ها و انجمن های مردمی و سازمان های غیردولتی حوزه دیابت در مناطق بیست و دوگانه شهرداری تهران اجرا می شود.

*نورپردازی برج آزادی و برج میلاد به مناسبت روز جهانی دیابت
مدیرکل سلامت شهرداری تهران گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت نورپردازی برج آزادی و برج میلاد به رنگ آبی شامگاه 23 آبان ماه با همکاری مناطق 2 و 9 انجام می شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی ویژه افراد دیابتی و خانواده ها افزود: در روز جهانی دیابت هر یک از مناطق 22گانه به فراخور مقتضیات، نیازهای مخاطبان و پتانسیل های خود برنامه هایی را در قالب مسابقه، همایش های آموزشی، تورهای گردشگری و... در جهت آگاه سازی شهروندان دیابتی و غیردیابتی درباره بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن(با اولویت پیشگیری) در سرای محلات، مدارس، ایستگاه های مترو، بازارهای میوه و تره بار و سایر اماکن فرهنگی اجرا می کنند.
به گفته زمانی، استقرار ایستگاه های سلامت محور و ارائه خدمات مشاوره و غربالگری در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی میدان امام حسین(ع) تا شهرری از دیگر برنامه های اجرایی اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت هفته ملی دیابت بود.

*راه اندازی پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت به افراد دیابتی
مدیرکل سلامت شهرداری تهران، راه اندازی پایگاه های ویژه ارائه خدمات سلامت به افراد دیابتی را از دیگر برنامه های اجرایی این نهاد عنوان کرد و گفت: در این طرح خدماتی همچون غربالگری دیابت، معاینه کف پا، مشاوره تغذیه و طب سنتی و توزیع بروشور و ... ویژه افراد دیابتی در اماکن عمومی و پر تردد ارائه می شود.
زمانی با اشاره به برگزاری جشنواره صبحانه و غذاهای دیابتی اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، آموزشی و ورزشی، برگزاری تورهای آموزشی- گردشگری، تقدیر از دبیران محلی و منطقه ای، تقدیر از اعضای فعال کانون با حضور مدیران ارشد منطقه از جمله برنامه های اجرایی روز جهانی دیابت به شمار می رود.
وی، تهیه و توزیع اقلام آموزشی مرتبط با دیابت، حضور اعضای کانون های سلامت در مدارس و آموزش دانش آموزان و اولیاء آنها به روش چهره به چهره به عنوان سفیران دیابت و ارسال پیامک انبوه با مضمون شعارهای دیابت، بیماری های غیرواگیر و نظام سلامت را از دیگر برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت روز جهانی دیابت عنوان کرد.

*استقرار اتوبوس دیابت در مناطق پرتردد شهر
مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به استقرار اتوبوس دیابت در مناطق پر تردد شهر از جمله میدان قدس، میدان انقلاب و... با هماهنگی منطقه هفت اظهار کرد: در هفته ملی دیابت، اعضای کانون پزشکان در دوره آموزشی ویژه پزشکان با مشارکت انجمن گابریک و امتیاز بازآموزی با عنوان «دیابت، رویکرد کاربردی: مدیریت ادغام یافته» حضور پیدا می کنند.
وی با اشاره به روز شمار هفته ملی دیابت گفت: جمعه نوزدهم آبان ماه به عنوان روز «مادران محور تغذیه سالم و پیشگیری از دیابت در خانواده»، شنبه بیستم آبان ماه به عنوان روز «آموزش اساس پیشگیری و درمان دیابت»، یکشنبه بیست و یکم آبان ماه به عنوان روز «دانش آموزان و دیابت» نامگذاری شده است.
زمانی افزود: دوشنبه بیست و دوم آبان ماه به عنوان روز «رسانه و دیابت»، سه شنبه بیست و سوم آبان ماه به عنوان روز «زنان و دیابت»، چهارشنبه بیست و چهارم آبان ماه به عنوان روز «بارداری و دیابت» و پنجشنبه بیست و پنجم آبان ماه به عنوان روز «ورزش همگانی، فعالیت بدنی وکاهش بار بیماری دیابت» نامگذاری شده است.

4تا ۵میلیون بیمار مبتلا به دیابت در ایران زندگی می‌کنند و آمار بالای قطع عضو ناشی از دیابت در کشور بالاست.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
تنظیم کننده: معصومه جوان معبودی انتشاردهنده :موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی؛ رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در روزنامه همشهری نوشت، روسای جمهور در ادوار مختلف، سفرهای استانی به بخش‌های مختلف کشور را در دستور کار داشتند اما کلانشهر «تهران» به‌دلیل آنکه پایتخت و محل حضور وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی است، هرگز جایگاهی در برنامه‌ها نداشت و از این‌رو شهرداری در همه ادوار تنها هزینه حضور دولت را پرداخت می‌کرد و در مواجهه با گره‌های موجود نمی‌توانست دولت را تمام‌قد با خود همراه کند که این روند مشکلات بسیاری را به تهران تحمیل کرد.
از سوی دیگر، شهرداری در برخی پروژه‌ها نیاز به همراهی دولتمردان دارد که هرگز از سوی دولت‌های گذشته عملیاتی نشده است. حضور شهردار تهران در هیأت دولت از همان روزهای ابتدایی رهاوردهای بسیاری برای شهر داشته ‌که یکی از آنها همراهی دولت برای انعقاد قراردادهای واردات واگن و وسایل حمل‌ونقل برقی و همچنین بازدید رئیس‌جمهور از جنوب پایتخت بود. روز پنجشنبه در یک رخداد کم‌نظیر، دولت سیزدهم تصمیم گرفت تا از بخش‌های مختلف جنوب تهران بازدیدی داشته باشد و طی دیدار با مردم، گره از مشکلات شهروندان باز کند؛ بازدیدی که برای نخستین‌بار طی ادوار مختلف انجام شده بود و شهروندان توانستند دغدغه‌های خود را با رئیس‌جمهور، وزرا و مدیران شهری به‌صورت همزمان در میان بگذارند. در این میان رئیس‌جمهور، وعده افتتاح چند مرکز درمانی و بیمارستانی را به مردم منطقه۱۷ داد؛ منطقه‌ای که در این زمینه دچار کمبود سرانه است. نوسازی بافت فرسوده نیز یکی از دغدغه‌های مردم در جنوب شهر تهران است که ارائه بسته‌های تشویقی و هماهنگی با شهرداری برای نوسازی در دستور کار رئیس‌جمهور قرار گرفت. مسئله کمبود برق و خاموشی نیز دیگر دغدغه مردم تهران به‌خصوص در فصل تابستان است که رئیس‌جمهور در این خصوص عنوان کرد: «با تولید ۸۰۰۰مگاوات برق، ناترازی رفع شده است.» همچنین بحث وجود بافت مسکونی در حریم ریلی راه‌آهن دیگر مطالبه شهروندان بود که دولت برنامه‌های خود را برای رعایت حریم ریلی و حل پلاک‌های مسکونی‌ تشریح کرد. در این دیدار خبری خوش به پایتخت‌نشینان داده شد: ۱۳هزار پلاک در منطقه۱۷ تهران و در محدوده تونل ریلی وجود دارد که به‌عنوان پلاک فرسوده هستند و درصورت موافقت هیأت دولت با امکان ساخت‌وساز، بافت فرسوده منطقه نوسازی می‌شود و امکان ساخت ۳۰هزار واحد مسکونی فراهم خواهد شد. وزیر کشور نیز به همراه مدیران شهری بازدیدی از عملیات عمرانی فاز دوم پروژه بزرگراه شهید بروجردی، ابرپروژه باغ‌راه حضرت فاطمه زهرا(س) و شن‌چاله‌ها داشت که برای رفع معارضان پروژه بروجردی نیز دستوراتی از سوی وی صادر شد. همچنین بنا شد تا دولت طرحی برای انتقال بازار آهن شادآباد ارائه کند. صیانت از حریم پایتخت دیگر موردی بود که در این بازدید بر آن تأکید شده است. یکی دیگر از موضوعاتی که سال‌ها مردم منطقه۱۷ را درگیر کرده، وجود تیرهای برق معارض و فرسوده بود و حضور این تیرها باعث سختی رفت‌وآمد خودروهای امدادی می‌شد که رئیس‌جمهور دستور جمع‌آوری این تیرها را دادند. بازدید صورت‌گرفته در ششم اردیبهشت‌ماه، آورده‌های بسیاری برای پایتخت‌نشینان به‌خصوص مردم جنوب شهر داشت و به یاری خدا، گره مشکلات چندین و چندساله پایتخت ‌باز خواهد شد. به‌نظر می‌رسد طی ادوار مختلف شهرداری این هماهنگی بین مدیریت شهری و دولت در نوع خود کم‌نظیر است و پیوند دولت خدمتگزار و شهرداری تهران با یکدیگر را می‌توان به‌عنوان مسیری برای بهبود چالش‌های موجود در پایتخت دانست که به‌عنوان یک الگو برای ادوار بعدی درنظر گرفته خواهد شد.

کد خبر 847383 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها علیرضا زاکانی شهرداری شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران