Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو گفت: سند آمایش آب محور در ماه های آینده با هدف مدیریت درست و دقیق منابع آب، برای حوضه های آبریز کشور تهیه می شود.

به گزارش امتداد نیوز، «رضا اردکانیان» امروز (یکشنبه) در نشست با کارکنان ستادی وزارت نیرو گفت: مدیریت عرضه و تقاضای آب، غذا، خاک، انرژی و پسماند از جمله برنامه‌های بسیار مهم وزرات نیرو در چهار سال آینده است و مجموعه وزارت نیرو با مشارکت جویی و مشارکت‌پذیری باید به دنبال تحقق این اهداف حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از تخصص‌های مختلف برای تحقق اهداف استفاده کرد، افزود: با توجه به شرایط زیست محیطی کنونی کشور، محوریت برنامه‌های وزارت نیرو بر مدیریت مصرف و تقاضای منابع استوار خواهد بود که این موضوع مقتضیات و بستر مخصوص خود را دارد و بخش مهم آن مربوط به استفاده از درست از تجربه‌های گذشته و به‌کارگیری نقش‌آفرینان جدید در راستای برنامه‌هاست.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: باید توجه داشت که بدون نگاه همبسته به منابع زیست محیطی یعنی آب، خاک، غذا، انرژی و پسماند و ایجاد نوعی مفاهمه با سازمان‌های ذی‌نفع در مورد این مساله نمی‌توان بر بخش اعظمی از مشکلات پیش رو در زمینه مسائل آب و انرژی کشور فائق آمد.

اردکانیان گفت: اصلاح جدی نظام داده‌های بنیادین و تمرکز بر سه ویژگی دقیق بودن، کافی بودن و در دسترس بودن در تهیه و تولید این داده‌ها می‌تواند زمینه اجماع سازی، تفاهم و آینده نگری در زمینه حل مشکلات بنیادین کشور بویژه در زمینه مسائل آبی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های دیگر وزارت نیرو در چهار سال آتی داشتن لحاظ کردن رویکرد میان رشته ای در نگاه به منابع زیست محیطی و مدیریت آنهاست، رویکردی که علاوه بر در برداشتن رویکردهای فنی، در بردارنده ملاحظات اجتماعی و انسانی باشد، تأکید کرد: توجه به این رویکردها، اقتضای دوره مدیریت تقاضا در مدیریت منابع آب و انرژی است، کما اینکه اقتضای دوره مدیریت تولید و عرضه نیز چیز دیگری بود.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در راه پیش روی خود هیچگاه از انتقاد هراسی نداریم و اتفاقا از آن نیز به عنوان یک امر اصلاح کننده استقبال خواهیم کرد.

وی در پایان ضمن با ارزش شمردن سرمایه انسانی موجود در مجموعه وزارت نیرو، بر مشارکت‌جویی، شایسته گزینی و جوان‌گرایی بیشتر در مجموعه این وزارتخانه تاکید کرد.

هفتم آبان ماه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به «رضا اردکانیان» به عنوان وزیر نیرو دولت دوازدهم رای اعتماد دادند.

true برچسب ها : وزارت نیرو رضا اردکانیان حوزه آبریز true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عموعابدینی ظهر دوشنبه در سومین جلسه کارگروه پیاده‌سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول ساماندهی و بازنگری رشته‌های دانشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: برای ایجاد مشارکت حداکثری در زمینه آمایش، برنامه‌ها و پیشنهادهایی برای هر استان در نظر گرفته شده و استان اصفهان در آمایش سرزمینی متفاوت از نقاط دیگر است.

وی ادامه داد: این استان فضای آموزشی، پژوهشی و فناوری ویژه‌ای را ایجاد کرده است و در مقایسه با بسیاری از نقاط دیگر خاص به حساب می‌آید.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: در آمایش ملی، میان آمایش سرزمینی و آموزش عالی تفاوت‌هایی وجود دارد و متأسفانه در حال حاضر، آموزش‌ها و تحقیقات در برخی واحدها چندان تقویت نشده است.

وی با بیان اینکه آمایش با مشارکت و تشکیل کارگروه استانی را در دستور کار داریم، گفت: دانشگاه از طریق نخبگانش باید رشته‌هایی را که صنعت نیاز دارد، راه‌اندازی کند. نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود و این مسئله در آمایش مشخص و برایش برنامه‌ریزی می‌شود.

عموعابدینی با بیان اینکه آمایش دانشگاه فرهنگیان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: اکنون مسئله و نیاز جدی به بخش وزارت علوم و تحقیقات کشور بازمی‌گردد.

وی افزود: برخورداری از دانشگاهی قدرتمند و باکیفیت برای ما دارای اهمیت است و همه دانشگاه‌ها را نیز اعم از دولتی و آزاد در بر می‌گیرد. آمایش رشته و اشتغال را نباید نادیده گرفت.

کد خبر 6098373

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • وضعیت مخازن سد حوضه‌های آبریز دریاچه ارومیه و ارس
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟