Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیر مجتمع صنعتی معدنی چادرملو اردکان پیش بینی کرد که در اجرای 2 طرح توسعه در این واحد تولیدی 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شود.

محمود مصری نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : طرح احداث کارخانه گندله سازی جدید با ظرفیت چهار میلیون تن در سال در دستور کار است، موارد فنی مربوط به این طرح نیز در حال تدوین است و در حال اخذ مجوز از نهادها و اداره های مرتبط از یکسو و جذب سرمایه خارجی برای شروع عملیات اجرایی کارخانه هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : برای اجرای این طرح هفت هزار و 177میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است که در صورت توفیق در جذب فاینانس،این طرح در بازه زمانی چهار سال اجرا خواهد شد.
مصری نژاد همچنین اجرای طرح احداث 2 واحد نورد به ظرفیت یک میلیون و 100هزار تن(هر یک 550 هزار تن) در سال را از دیگر برنامه های مجتمع صنعتی معدنی چادرملو عنوان کرد و افزود : ساخت این واحد فولادی نیز با پیش بینی سرمایه گذاری 2 هزار و 646 میلیارد ریال در دست مطالعه است.
این فعال صنعتی ادامه داد: برای تامین نقدینگی اجرای این طرح هم ، استفاده از منابع داخلی شرکت و سایر منابع ، پیش بینی شده است و طبق برنامه ریزی های اولیه، این طرح در بازه زمانی سه ساله اجرا خواهد شد.
مدیر مجتمع صنعتی معدنی چادرملو اردکان در ادامه از پیشرفت 83 درصدی پروژه کارخانه احیا مستقیم چادرملو در مجاورت کارخانه شمش فولاد این مجتمع خبر داد و گفت : عملیات مربوط به کارخانه احیای مستقیم به عنوان یکی از پروژه های عظیم ملی با ساختاری بی نظیر ، با تلاش همکاران ماه های انتهایی نصب را پشت سر می گذارد.
وی افزود : با ساخت این واحد ، آهن اسفنجی به طور مستقیم و قبل از سرد شدن وارد کوره های ذوب می شود که با این روش تولید، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب و برق خواهد شد.
مصری نژاد یادآور شد: ظرفیت تولید این واحد سالیانه یک میلیون و 550 هزار تن آهن اسفنجی است و امیدواریم ساخت این واحد تا پایان سال 1396به اتمام برسد .
این مسئول اظهار امیدواری کرد تا نیمه اول سال 97 بهره برداری از این واحد نیز آغاز شود.
وی در مورد فعالیت کارخانه تولید شمش فولاد چادرملو نیز گفت : تولید شمش در مجتمع فولاد در حال افزایش است، امیدواریم تولید فراتر از میزان پیش بینی شده در برنامه تولید امسال را داشته باشیم.
وی اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده در برنامه تولید امسال، قرار است 300 هزار تن شمش فولاد خام در این کارخانه تولید شود .
وی تصریح کرد : تولید شمش در حال حاضر در سه شیفت ادامه دارد، آموزش های تئوری و عملی به دعوت شدگان به کار، که عمدتاً از جوانان استان یزد هستند، توسط کارشناسان مجرب حاضر در کارخانه در حال انجام است.
مدیر مجتمع صنعتی معدنی چادرملو همچنین در خصوص طرح شبکه فاضلاب اردکان گفت : اجرای این طرح به طول حدود 265 کیلومتر به اتمام رسیه و به تصفیه خانه فاضلاب اردکان متصل شد و بهره برداری از آن در بخش هایی که به شبکه وصل شده ، آغاز شده است.
وی تاکید کرد: اجرای عملیات تصفیه خانه فاضلاب اردکان با استفاده از مدرن ترین طراحی ها و تجهیزات اروپایی، که در نوع خود بی نظیر است به اتمام رسید و آماده بهره برداری کامل است.
وی توضیح داد که با افزایش میزان ورودی فاضلاب خام به تصفیه خانه، قابلیت های درخشان خود در این صنعت را در معرض دید قرار خواهد داد و علاوه بر انجام تصفیه فاضلاب می تواند به عنوان مرجعی علمی و عملی برای آموزش دانشجویان رشته های مختلف از جمله محیط زیست و آب و فاضلاب قرار گیرد.
وی همچنین شایعه کناره گیری خود را از مدیریت این واحد تکذیب کرد، و گفت: به دلیل نیاز به عمل جراحی و درمان بیماری ضرورتا مدتی در بیمارستان بستری و تحت درمان بود، با انرژی مضاعف و سلامتی کامل همچنان آماده خدمتگزاری است .
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدجواد فرهنگ رئیس مرکز حراست و مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به همراه جمعی از مسئولان ضمن بازدید از امکانات و بخش‌های مختلف اداری واحد رامسر در جلسه هیئت رئیسه این واحد دانشگاهی شرکت کرد.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حضور مجموعه حراست در واحد‌های دانشگاهی اظهار کرد: یکی از وظایف جدی مجموعه حراست صیانت و حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی واحد‌هاست تا مدیر آن مجموعه بتواند با خیال راحت فعالیت‌های توسعه‌ای و پیشرفتی انجام دهد.

فرهنگ، هدف اصلی دانشگاه را تربیت نیروی متخصص و متعهد برای کشور دانست و عنوان کرد: در دانشگاه دو هدف عمده و چند هدف فرعی تعریف شده و در زمینه‌های تخصصی موضوع تولید علم و پژوهش و در حوزه تعهد هم مسئله رفتار و کردار انسانی است که در یک شخصیت باید متبلور شود.

وی افزود: نباید به دانشگاه به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی و به دانشجو به‌عنوان‌ یک مشتری نگاه کرد و نگاه مشتری‌مداری و درآمدزایی نگاه خوبی نیست.

رئیس مرکز حراست و مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه یک استاد و یک هیئت علمی می‌تواند نظام دانشی را در یک دانشگاه متحول کند، ادامه داد: هدف برای یک‌ مجموعه بسیار مهم است و اگر این هدف برای هرکدام از ارکان مجموعه به درستی تعریف شود ساختار درستی هم متناسب با همان هدف طراحی خواهد شد.

فرهنگ متذکر شد: تولید دانش، تحقیق، پژوهش، انجام طرح پژوهشی و چاپ مقاله توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه به‌عنوان اهداف فرعی در دانشگاه تعریف می‌شوند که در نهایت منجر به دانش‌افزایی در جامعه خواهد شد و هرچه به سمت تولید دانش کاربردی حرکت کنیم آن دانش را تبدیل به سرمایه خواهیم کرد.

همت محمدنژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر هم با ارائه گزارشی از این واحد دانشگاهی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به تشریح استراتژی‌ها و اهداف تدوین شده در آینده از قبیل افزایش تعداد دانشجو، توسعه و گسترش مدارس سما در مقاطع مختلف تحصیلی، تکمیل پروژه سوله ورزشی و احداث کمپ ورزشی و احداث مهمانسرا پرداخت.

دکتر فرهنگ با حضور بر سر مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر ضمن قرائت فاتحه با آرمان‌های امام و شهدا تجدیدپیمان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است