Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@10:14:15 GMT

زلزله شدید شمال عراق و غرب ایران را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۹۸۰۳

فرارو- زلزله شدید مناظقی از غرب کشور را لرزاند.  براساس گزارش ها زمین لرزه ای نسبتا شدید غرب کشور را لرزاند. این زلزله استان های کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، همدان، ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری و فارس را لرزانده است.  گفته می شود مرکز این زلزله سلیمانیه عراق بوده است. خبرگزاری رویترز به نقل از اداره زمین شناسی آمریکا گزارش کرده که زلزله‌ای به بزرگی ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ کرمانشاه در ایران و سلیمانیه در عراق را لرزانده است.این زلزله در بغداد و کوت هم احساس شده است. هنوز جزئیاتی بیشتری در این باره اعلام نشده اما به گفته شاهدان محلی، مردم در کرمانشاه با وحشت به خیابان آمده‌اند و برخی ارتباطات مختل شده‌اند.
برق برخی مناطق استان ایلام قطع شده است. مردم در شهرهای استان کردستان از منازل خود خارج شده اند و در خیابان ها حضور دارند. 
 این زمین لرزه در مناطق مختلف استان لرستان احساس شد و مردم را به خیابان کشاند. براساس گزارش ها این زمین لرزه در برخی مناطق استان تهران از جمله رباط کریم، پردیس، پیشوا، پاکدشت، قرچک و ورامین نیز احساس شده است.    مرادی رییس مرکز زلزله شناسی درباره زلزله امروز گفت: «مرکز اصلی زمین لرزه رخ داده در مرز ایران و عراق بوده است.»

به گفته او "نزدیکترین شهر در ایران که محور زمین لرزه بوده شهر ازگل کرمانشاه بوده و پس لرزه های این زلزله ادامه خواهد داشت."

او افزود: «زلزله رخ داده شدید بوده و مردم ساکن در کل منطقه شمال غرب کشور تا ساکنان ساختمان های بلند در تهران این زمین لرزه را احساس کردند.» اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور هم در این باره گفت که این زلزله به بزرگی به بزرگی 7.3 ریشتر منطقه ازگله در کرمانشاه را لرزانده است.

نجار با بیان اینکه هنوز از خسارت و تلفات احتمالی این حادثه خبری در دست نیست، گفت: «تیم‌های ارزیاب به محل اعزام شده و تمامی نیروهای امدادی و دستگاه‌های انتظامی به حالت آماده‌باش درآمده است. وی از شهروندان خواست که خونسردی خود را حفظ کنند.» این گزارش تکمیل می شود ...

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!

رسانه‌های ژاپنی با انتشار تصاویری اعلام کردند که ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر غرب جزایر «اوگاساوارا» در جنوب ژاپن را لرزانده است. گفته می‌شود تاکنون هیچ تلفاتی در این زمین‌لرزه گزارش نشده است./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • (ویدئو) وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله
  • وضعیت عجیب این خودرو در لحظه وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن | ویدئو
  • زلزله ۶.۹ ریشتری ژاپن را لرزاند
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • وقوع زلزله ۶.۹ ریشتری در ژاپن
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند