Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرستان خاش و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای "سعد حریری" دسیسه ای رژیم صهیونیستی است و پروژه‌ جدید آمریکائی‌ها برای ایجاد ناامنی و تنش در منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کرد در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه اقدام دولت عربستان در بازداشت سعد حریری یک گروگان گیری رسمی و واضح است، اظهار کرد: دولت عربستان سعد حریری را گروگان گرفته و این مسئله از نظر مقوله امنیتی امری مهم است چرا که رژیم صهیونیستی غاصب را در حاشیه امن قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گروگان گیری سعد حریری توسط دولت عربستان به دنبال شکست های داعش و ریشه کنی این گروهک تکفیری در منطقه صورت گرفته است، گفت: این سناریوی جدید آمریکا صهیونیستی و رژیم غاصب اسرائیل است و کشورهای مسلمان منطقه باید در این خصوص واکنش صریح و جدی داشته باشند.

کرد با بیان اینکه استعفای حریری یک مسئله جدید در نظام دیکتاتوری است که رئیس یک دولت را در کشوری دیگر مجبور به استعفا کنند، تصریح کرد: حرکت بسیار زشت و سخیف دولت عربستان در خصوص استعفای اجباری حریری در هیچ نظامی قابل قبول نیست و این اقدام در حقیقت یک نوع پشت کردن به اراده مردم لبنان با دولتی مستقل است.

وی با بیان اینکه استعفای حریری سبب التهاب و آشوب در منطقه خواهد شد، افزود: کشورهای منطقه نباید امورات کشور خود را به دست سایر کشورها بسپارند و ایران اسلامی افتخار می کند که یک نظام سیاسی مستقل دارد و خود برای مردم کشورش تصمیم می گیرد.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استعفای حریری نقشه و فتنه جدیدی برای حزب الله لبنان بوده و عربستان می خواهد مردم لبنان را در برابر حزب الله قرار دهد و زمینه را جهت یک نوع عملیات نظامی با بعضی از کشورها آماده کند.

وی با بیان اینکه حمله دولت سعودی به یمن و لشکر کشی به بحرین و الان ایجاد بحران در لبنان همه در راستای حمایت از گروهک های ترویستی منطقه است، اذعان کرد: این حرکات سبب ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه می شود و صلح و آرامش کشور را بر هم می زند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت سعودی به دنبال ایجاد جنگ روانی علیه ایران و حزب الله لبنان است تا از این طریق جبهه مقاومت را تحت فشار قرار دهد و به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کند اما این آرزوی خود را باید با خود به گور ببرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۶۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد

سناتور آمریکایی «لیندسی گراهام» از دولت جو بایدن خواسته است تا توافقنامه‌ای را برای برقراری روابط دیپلماتیک میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی برای کمک به ایجاد زمینه برای توافق صلح با فلسطینی‌ها انجام دهد.

سناتور گراهام یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو حداقل تا حدی به تمایل عربستان سعودی برای یک پیمان نظامی با آمریکا بستگی دارد.

به نقل از ایسنا این سناتور که برای دیدار با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی چندین بار به عربستان سعودی سفر کرده است، گفت درباره این موضوع با بایدن و مقامات ارشد دولت او از جمله «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا صحبت کرده است.

گراهام گفت: «عربستان سعودی خواهان یک توافق دفاعی متقابل با ایالات متحده است. ما هفته‌ها روی این موضوع کار می‌کنیم. آنتونی و جیک، به بستن قرارداد در مورد معاهده ادامه دهید. بدون این معاهده، ولیعهد سعودی نمی‌تواند اسرائیل را به رسمیت بشناسد و بخشی از توافق، ارائه راه‌حلی برای مشکل فلسطین خواهد بود.»

بایدن مدعی شده است که پیشرفت او در میانجی‌گری برای توافق سازش میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی ممکن است انگیزه حملات غافلگیرکننده حماس در اکتبر گذشته علیه رژیم صهیونیستی باشد که منجر به جنگ اخیر در غزه شد. این جنگ که براساس گزارش‌ها، بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است، مذاکرات تل‌آویو با ریاض را از مسیر خود خارج کرد.

گراهام گفت، بحران غزه بدون تکمیل توافقنامه رژیم صهیونیستی و عربستان قابل حل نیست. این نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و اسرائیل به توافق برسیم، این به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد، ایرانی‌ها را تنها می‌کند، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می‌کند و امنیت را به شکل واقعی برای اسرائیل تأمین می‌کند.»

عربستان سعودی نفت‌خیز ادعا می‌کند که ۷ درصد از ذخایر اورانیوم جهان را در اختیار دارد. گراهام گفت برنامه‌های مذکور از آمریکا می‌خواهد غنی‌سازی این ذخایر را به‌عنوان بخشی از پیشنهاد ریاض برای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی کنترل کند. چنین توافقی براساس «توافقنامه ابراهیم» است که براساس آن بحرین و امارات متحده عربی روابط دیپلماتیک با تل‌آویو برقرار کردند و سودان و مراکش هم بعدا این توافقنامه را امضا کردند.

گراهام گفت: «می‌خواهم به رئیس‌جمهور بایدن کمک کنم تا این کار را انجام دهد. بدون این توافق هیچ راه‌حلی برای مشکل فلسطین وجود ندارد. بدون این معامله، همه چیز بدتر می‌شود. بنابراین، اجازه دهید معامله را انجام دهیم، زمان ما در حال اتمام است.»

دولت پیش از بایدن – دونالد ترامپ– میانجی توافق‌های ابراهیم بود. گراهام در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ ممکن است در رقابت با بایدن در انتخابات امسال تلاش کند توافق تل‌آویو – ریاض را تضعیف کند، گفت این رئیس‌جمهور سابق آمریکا «می‌خواهد کشتار پایان یابد.»

این سناتور آمریکایی افزود: «ما ماه نوامبر در اینجا انتخابات خواهیم داشت، اما آیا می‌توانیم قبل از نوامبر جان چند نفر را نجات دهیم؟»

به گزارش راشا تودی، بلینکن که راهی تور منطقه‌ای شده است، روز جمعه به سی‌ان‌ان گفت می‌توان چارچوبی برای راه‌حل دو دولتی و عادی‌سازی روابط با ریاض ایجاد کرد.

دیگر خبرها

  • بیشتر صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • آمریکا تصاویر اولیه از اسکله موقت در سواحل غزه را منتشر کرد
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد