Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ غلامرضا کاتب در نشست علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی که با حضور دیوان محاسبات، رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره نظام بودجه‌ ریزی بر مبنای عملکرد در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، گفت: بزرگترین بحران آینده کشور، بحران هزینه‌های جاری کشور است؛ در سال جاری نزدیک به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری کشور بوده و اگر همین روند ادامه یابد نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی هزینه‌ها در ۳ بخش انجام می شود، افزود: ۴۳ هزار میلیارد تومان در بخش هدفمندی یارانه‌ها هزینه شده و در سال ۹۶، ۴۰ هزار میلیارد تومان به دو صندوق بازنشستگی و نیروهای مسلح پرداخت می‌شود که اگر ادامه یابد یک فاجعه در کشور رخ می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل دیگری که رخ داده ایجاد اوراق مشارکت و اسناد خزانه در سال ۹۵ است، ادامه داد: در سال جاری، ۵ هزار میلیارد تومان باید سود اوراق پرداخت شود و نزدیک به ۳ میلیارد دلار به وزارت نفت اجازه داده شده که سود اوراق پرداخت کند.
 
کاتب با بیان اینکه نزدیک ۳۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای در هزینه‌های عمومی است، یادآور شد: از سال ۸۳ مجلس، دولت را مکلف کرد که در برنامه چهارم و پنجم توسعه بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را اجرایی کند اما سوال اینجاست چرا در طول ۱۳ سال این اتفاق نیفتاده است.
 
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  در برنامه ششم توسعه مجلس در بند (ب) ماده ۷ مکلف شده در سال نخست اجرای برنامه حداقل۲۰ درصد از بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد باشد، افزود: دولت باید عزم ملی به خرج دهد تا بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد اجرایی شود و دستگاه‌های اجرایی باید پذیرش اجرای این قانون را داشته باشند و بین دولت و مجلس عزم ملی رخ دهد تا این واقعیت تلخ که بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد عملیاتی نمی‌شود؛ محقق شود.
 
عضو هیات رییسه مجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه باید اهداف کمی برای دستگاه‌ها تدوین کند، تصریح کرد: دستگاه‌ها باید بدانند که می‌خواهند به چه اعداد و ارقامی دست یابند و استقرار روش هزینه‌ها و برآورد قیمت‌های تمام شده از جمله اهدافی بوده که سازمان برنامه باید آن را اجرا کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مظفری اظهار کرد: پرونده قاچاق فروش غیرمجاز ۱۵ هزار و ۶۴۳ لیتر نفت گاز یارانه‌ای به ارزش یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی زنجان رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: شعبه با توجه به مدارک موجود، تخلف را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده و تحویل آن به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زنجان برای توزیع در جایگاه‌های سوخت، متخلف را به پرداخت ۲ میلیارد و ۳۱۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مظفری تصریح کرد: شعبه همچنین به دلیل بهای مال از دست رفته، یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال معادل ارزش سوخت به جریمه اضافه و متخلف را جمعاً به پرداخت سه میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان گفت: بازرسان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گزارش این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6095052

دیگر خبرها

  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • مجلس حقوق کارگر را بر مبنای نرخ تورم تعیین کند
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت فوق العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • ۲ قاچاقچی سوخت یارانه‌ای در زنجان جریمه شدند
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳