Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@14:25:59 GMT

بخشودگی جریمه تاخیر در پرداخت حقوق دولتی معادن

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۹۱۵۸۹

استان‌ها > مرکزی - تفاهم نامه مشترک فی ما بین وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه کشور در جهت اجرای تصویب نامه هیات وزیران، موضوع بخشودگی خسارات و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی درمهلت مقرر مورد موافقت قرار گرفت .

به گزارش خبرآنلاین، محسن بسارده ضمن اعلام این خبر افزود: طبق تصویب نامه هیات محترم وزیران، خسارت و ضرر و زیان ناشی از تاخیر در پرداخت حقوق دولتی در مهلت مقرر، موضوع این ماده و بند (۵) ماده (۵۵) این آیین نامه در مواردی که به تشخیص کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور شرایط رکود بر بنگاه حاکم باشد یا بنگاه با افت قابل توجه میزان تولید و کاهش میزان فروش به دلیل وضعیت حاکم بر بازار مواجه شده باشد، تا پایان سال ۱۳۹۵ محاسبه و مطالبه نمی گردد مشروط بر اینکه بدهی گذشته در مورد اصل حقوق دولتی در ظرف شش ماه تسویه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اذعان داشت : بر اساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت در جهت اعمال سیاستهای تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها تصمیمات موضوع مصوبه مذکور با توجه به تفاهم نامه مشترک به روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت ، مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه استان محول گردید و روسای یاد شده بایستی نسبت به تشکیل کارگروه موضوع تفاهم نامه اقدام و تمامی پرونده های مربوط به خسارات مشمول مصوبه را تعیین تکلیف نمایند.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: تعداد گواهی کشف صادر شده معادن در۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۲۵% ، تعداد پروانه اکتشاف معادن ۱۱۴% ، تعداد پروانه بهره برداری صادره و تمدیدی ۴۴% و میزان سرمایه گذاری در معادن ۳۸% رشد داشته است .
وی افزود : در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیون تن مواد معدنی در استان استخراج شده ، این میزان استخراج در ۶ ماهه نخست سال جاری به بیش از ۴ میلیون تن رسیده که بیشتر شامل مصالح ساختمانی از جمله سنگ تزیینی ، شن و ماسه ، گچ و سیمان و همچنین مواد فلزی از جمله سنگ آهن، مس ، طلا ، سرب و روی بوده که بیشتر در صنایع ذوب آهن ، کارخانجات تولید کنسانتره مس ، طلا و روی و همچنین واحدهای سنگبری کاربرد دارند.
وی اضافه کرد : عمده معادن استان در شهرستانهای محلات و دلیجان واقع شده اند و بازار صادرات مواد معدنی استان متعلق به سنگ تزیینی می باشد که به کشورهای عراق، چین، هند، تاجیکستان ، ازبکستان ، روسیه و ..... صادر می شود.

 

46

کلید واژه‌ها : استان مرکزی - معدن -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۱۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود

مسعود ایرانی گفت: مزایده عمومی ۳۶۶ محدوده و واحد معدنی استان در مرحله بازگشایی پاکت و سپری کردن روند قانونی واگذاری به متقاضیان واجد شرایط در راستای برنامه‌های امسال اداره‌کل صمت مبنی بر تعیین تکلیف معدن‌های راکد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به فعال‌سازی ۱۳ معدن راکد استان اردبیل در سال گذشته بیان کرد: تعیین تکلیف ۲۷ معدن غیرفعال در کنار احیای ۱۰ واحد معدنی و معرفی ۲ بسته سرمایه‌گذاری جزو اولویت‌های اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ است.

او با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های معدنی در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی افزود: محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی نیز بر اساس ماده ۸۳ قانون معادن واگذار و برای فعال‌سازی دوباره آنها اقدام لازم انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز در این نشست به وضعیت کلی واحدهای معدنی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار اداره‌کل صمت اردبیل، تعداد معدن‌های این استان ۱۸۷ مورد است که ۱۰۰ واحد معدنی فعال، ۶۴ معدن غیرفعال و تعداد ۲۳ معدن نیز در مرحله تجهیز هستند.

عباس جرجانی با بیان اینکه بیشتر معدن‌های استان اردبیل مربوط به مصالح ساختمانی است، افزود: چهار معدن آهن، یک معدن مس و ۱۰ معدن سنگ‌های تزیینی از مهم‌ترین واحدهای معدنی این استان هستند.

او گفت: ۱۵ درصد از حقوق دولتی که از معدن‌ها دریافت می‌شود باید بر اساس قانون بودجه به روستا یا آبادی که ماده معدنی از آنجا استخراج می‌گردد، اختصاص یابد و در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و تکمیل زیرساخت‌های منطقه موثر باشد.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس همچنین افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی که در اجرای پروژه نهضت ملی مسکن اردبیل نقش دارند، در راستای حمایت از واحدهای معدنی، پیمانکاران و مجریان را ملزم کنند که برای خرید مصالح تولیدکنندگان و معدن‌های منطقه را در اولویت قرار دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • تلاش برای امرار معاش مصداق جهاد با دشمن است
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت