Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور از ابلاغ اسازمان بحران برای ورود تیم‌های عملیات و بهداشت روان به مناطق زلزله زده خبر داد.

محمدفرید لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات معاونت بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران در زمین لرزه غرب کشور اظهار کرد: برابر گزارش‌ها کرمانشاه بیشترین خسارت را در پی این زلزله متحمل شده است و از این رو عمده اقدامات نیز چه در حوزه مقابله و چه در حوزه بازسازی در این حوزه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی با اشاره به دستورالعمل سازمان مدیریت بحران برای اقدامات مرتبط با بهداشت روان در زمان وقوع بحران‌ها اظهار کرد: بر اساس این دستورالعمل چهار دستگاه وزارت بهداشت، کمیته امداد، بهزیستی و هلال احمر موظفند تا اقدامات مربوط به بهداشت روان و کنترل سلامت روان حادثه دیدگان را در دستور کار خود قرار دهند و در همین راستا نیز سازمان مدیریت بحران کشور به عنوان متولی هماهنگی دستگاه‌های مختلف در بحران‌ها ابلاغیه‌ای را در این خصوص صادر کرد.

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بر اساس این ابلاغیه تمامی دستگاه‌های مسئول موظفند تا اقدامات خود به منظور کاهش فشار روانی زلزله زدگان و همچنین توجه به بهداشت روان محیط را در دستور کار خود قرار دهند. در همین راستا گروه‌های مشاوره و کنترل سلامت روان اقدام به ارائه خدمات به زلزله زدگان و به ویژه افرادی که دچار شوک‌های روحی و روانی شده‌اند خواهند کرد.

لطیفی انتشار شایعات و تصاویر دلخراش از زلزله را از عواملی دانست که سبب جریحه دار شدن افکار عمومی می‌شود و افزود: یکی از پروتکل‌هایی که به هنگام بحران‌ها و حوادث رسانه‌ها باید آن را رعایت کنند حساسیت در انتشار اخبار و به ویژه تصاویر حادثه است. بنابراین از رسانه‌ها درخواست می‌کنم که از انتشار تصاویر دلخراش و حاوی صحنه‌های تکان دهنده پرهیز کنند چرا که این موضوع سلامت روان مخاطبان اخبار را که پیگیر لحظه به لحظه وضعیت هموطنان‌شان هستند را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات آواربرداری و جستجو در مناطق زلزله زده ادامه دارد خاطر نشان کرد: عملیات مربوط به بازسازی مناطق زلزله زده و اعطای وام برای بازسازی پس از آواربرداری با تصویب دولت انجام خواهد شد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با توجه به احتمال رخداد تگرگ در روزهای پایانی هفته، فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از ورود سامانه بارشی به استان از بعدازظهر چهارشنبه یازدهم اردیبهشت خبر داد و اعلام کرد: از چهارشنبه تا جمعه، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

در این اطلاعیه آمده است: بارش رگباری باران، احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

بنا به اعلام اداره کل مدیریت بحران استان کرمان، این سامانه تمام مناطق استان به ویژه نیمه‌غربی و شمال و ارتفاعات جنوب استان شهرستان کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبار جنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان، منوجان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش توصیه می‌شود شهروندان ضمن پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری و از استحکام سازه‌های موقت اطمینان حاصل کنند و لایروبی کانال‌ها و آب‌روها نیز در دستور کار قرار گیرد.

در این اطلاعیه تأکید شده است: با توجه به احتمال رخداد تگرگ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی و امدادی تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی اتخاذ کنند.

کد خبر 749226

دیگر خبرها

  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد