Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم،  دوره آموزش توانمند سازی مربیان و سرگروه های صالحین ناحیه مقاومت بسیج خاتم در محل این ناحیه آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم در مراسم افتتاحیه این دوره ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با بیان اینکه امروز تفکر بسیج مورد حجمه دشمن قرار گرفته است گفت: نیاز است که تفکر بسیجی بیشتر تبیین گردد و مسئله عقبه فکری و پشتبانه تفکری بسیجی مورد توجه جدی قرار گیرد لذا پایه این تفکر بسیجی انتقاد به مسئولیت انسان و مسئولیت در قبال جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرهنگ آزادی نژاد در ادامه اشاره ای به پایه های تفکر بسیجی کرد و خاطر نشان کرد: اولین و اصلی‌ترین پایه تفکر بسیجی که برگرفته از مبانی مستحکم دینی است، احساس مسئولیت انسانی و الهی در قبال خود و خانواده و جامعه و بشریت است که جزء بینات اسلام است و در احکام اسلام مثل امر به معروف و نهی از منکر و جهاد کاملا مشخص است.
وی دومین پایه تفکر بسیجی که تکمیل‌کننده پایه اول و شرط لازم آن است را بصیرت و روشن‌بینی به معنای شناخت زمان و اولویت‌ها، شناخت دوست و دشمن و شناخت ابزار مقابله با دشمن عنوان کرد و افزود: هر چه انگیزه و مسئولیت انسان بیشتر باشد ولی بصیرت نباشد، خطر بیشتر است.
آزادی نژاد در پایان نیز بر کیفی سازی حلقه های صالحین تاکید کرد و اذعان داشت: اگر بخواهید حلقه تربیتی با کیفیتی داشته باشید ,باید برای رشد معنوی و تربیتی و بصیرتی خودتان برنامه ریزی و همت نمایید و آن قدر روح را تعالی ببخشید تا معنویت از شما به بقیه اعضاءحلقه سرایت کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خاتم با بیان اینکه سرگروه باید برای حلقه تربیتی خود,سیر و برنامه مشخصی داشته باشد و از موازی کاری و پراکندگی بپرهیزد گفت: سرگروه باید به صورت ثابت و حداقل سه سال با اعضای حلقه باشد چرا که تغییردر سرگروه با اهداف گروه تربیتی تضاد دارد.
گفتنی است این دوره به مدت یک هفته در سپاه ناحیه خاتم و سه روز در شهر مقدس قم برگزار می شود و سرگروه ها و مربیان با آسیب شناسی و بازشناسی نظام تربیتی صالحین، باید ها و نباید های کار تشکیلاتی، مخاطب شناسی، شیوه های انتقال محتوا، شیوه های ارتباط موثر با متربی، تکنیک های مواجه با مشکلات، تربیت مسجد محور، جذب، تثبیت و رشد ، وظایف و ویژگی های سرگروه و ... آشنا می شوند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۷۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمین فرزندان شهدا و بسیجی بمناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و هفته معلم
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه برای هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • سیدبندی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴؛ ایران سرگروه شد