Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه –کمک های سایر شهرستان های استان و نیز استانهای دیگر به کرمانشاه در حال ارسال است.

خبرگزاری مهر- گروه استانها: شب گذشته شبیه شب های آرام پاییزی نبود، پر از التهاب بود و آبستن درد، دردی که بر سر مرزنشینان آوار شد و قلب ایران را سخت فشرد.

شروع این ماجرای غم انگیز از تکان های شدید منازل  بود و مردمی که سراسیمه از خانه هایی که آنرا مامن خود می دانستند پا به فرار می گذاشتند تا اینکه خشم زمین آرام گرفت و همه به دنبال راهی برای اطلاع از این اتفاق بودند که حس ناخوشایندی به آن داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر مخابره شد، زلزله ای به قدرت ۷.۳ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در منطقه ازگله ثلاثباباجانی و در مرز با کشور عراق و این یعنی شب تاریک پاییزی فاجعه ای را در دل خود داشت چراکه بافت مناطق اطراف زلزله به شدت آسیب پذیر بود.

حالا برق کرمانشاه قطع بود و برخی مناطق حتی تا دو الی ۳ ساعت در خاموشی بودند و قطع برق درپی زلزله باعث شده بود که تعدادی ازسالمندان وبیماران درخانه های خودگرفتارشوند وبه علت قطع برق قادربه استفاده ازآسانسورهاوخروج ازساختمان نبودند، اینترنت و تلفن هم برای ساعتی با اختلال جدی مواجه شد تازه اینجا حدود ۲۰۰ کیلومتر با کانون زلزله فاصله داشت.

بازار داغ شایعات در فضای مجازی

بلافاصله ستاد بحران استان کرمانشاه تشکیل جلسه داد، بیمارستان های کرمانشاه به حالت آماده باش درآمدند، ساعاتی بعد تیم های ارزیاب هلال احمر و نیروهای امدادی و کمک های امدادی روانه شهرستان های آسیب دیده شدند، نیروهای سپاه، بسیج و ارتش برای کمک رسانی به آسیب دیده ها روانه منطقه شدند و تلاش برای بازگشایی محورهای بسته شده به علت ریزش کوه شروع شد.

فضای مجازی پر از انتشار اخبار این فاجعه طبیعی بود و تمامی کانال های تلگرامی همه به نوعی به انتشار تصاویر، اخبار و وویدیوهای این اتفاق هولناک می پرداختند، اما در این بین عده ای نیز به شایعات بی اساس دام زده و نگرانی و تشویش مردم را بیشتر می کردند.

اخبار پشت سر هم مخابره می شد، تخریب تنها بیمارستان سرپل ذهاب، زلزله امشب بزرگترین زلزله طی ۴۰ سال اخیر در منطقه است، صف های شلوغ پمپ بنزین ها و مردمی که با نگرانی شب سرد پاییز را در خارج از منازل و در پارک ها و خودروها سر کردند، تخریب آثار باستانی، تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی، پس لرزه ها یکی پشت دیگری و اخباری که پشت سر هم استرس مردم را بیشتر و بیشتر و جو نامیدی را تشدید می کرد.

تخریب مسکن های مهر با عمر کمتر از ۵ سال

هیچکس نفهمید چطور این شب تلخ سحر شد، حال با روشن شدن هوا بالگردهای امدادی بر فراز آسمان کرمانشاه به پرواز درآمدند و راهی مناطق زلزله زده شدند و تصاویر ارسالی از آسمان این مناطق شدت آسیب را به وضوح نشان می داد، وضعیت روی زمین هم چندان خوشایند نبود داخل شهر صدای آمبولانس ها یکسره می آمد و قطع نمی شد کار انتقال مجروحان به بیمارستان های آیت الله طالقانی و امام رضا(ع) کرمانشاه بی وقفه انجام می شد و قلب ها را به درد می آورد.

عکس های ارسالی از مسکن های مهر سرپل ذهاب که تنها ۵ سال و یا کمتر از زمان ساخت آنها گذشته بود صحنه های عذاب آوری را برای مردم به تصویر می کشید، همچنین شدت حادثه به اندازه ای بود که سه روز عزای عمومی در استان کرمانشاه اعلام شد.

کمبود امکانات آواربرداری در همان اوایل صبح مشهود بود و شهروندان از نرسیدن کمک ها گلایه مند بودند و در این بین عدم هماهنگی در اعزام نیروها به تمام مناطق بیشتر به چشم می خورد.

قطعی ۱۵ ساعته آب، گاز و تلفن در سرپل ذهاب

آمار کشته ها و مصدومان همچنان رو به افزایش است و روستاییان در غیاب کمک های امدادی خودشان مشغول آواربرداری هستند، تخریب بخشی ازپادگان قره بلاغ شهرستان سرپل ذهاب وجان باختن  ۴ سربازدراین پادگان هم غمی دیگر بود بر جان سرپل ذهاب، شهری محروم که حالا کانون جهانی اخبار زلزله ای مهیب شده بود.

ساعت یک بعد از ظهر را نشان می دهد و کلیپ های منتشره از رسانه ها در سرپل ذهاب حاکی از قطع آب، گاز و تلفن این منطقه بعد از گذشت بیش از ۱۵ ساعت دارد و با این شرایط وضعیت مردم بسیار نگران کننده است.

مدارس کرمانشاه برای روز دوم تعطیل اعلام شد و فرماندهان ارتش و سپاه و پس از آنها وزیر کشور به همراه هیئتی برای بررسی میدانی عازم منطقه شدند و به بررسی ابعاد فاجعه پرداختند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبرمعظم انقلاب اسلامی درپی وقوع حادثه تلخ زلزله درغرب کشورکه به جان‌باختن وزخمی شدن جمعی ازهموطنان انجامید باصدورپیامی ضمن تسلیت به ملت ایران ازهمه دستگاه های لشکری وکشوری خواستند تاباهمه همت وامکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

آواربرداری غیر اصولی

آنچه آزار دهنده بود در این میان آواربرداری غیراصولی و اغلب توسط خود مردم بود که بیشتر جان زیرآوارماندگان را تهدید می کرد و مردم با وضعیت روحی و روانی نامناسب به دنبال اجساد عزیزان خود بودند.

با تقسیم کار بین سپاه و ارتش به نوعی که سپاه که متولی رسیدگی به روستاها شد و ارتش کمک به آسیب دیدگان شهرها را بر عهده گرفت تا حدی اوضاع از این آشفتگی کاسته شد.

چهره های هنری و ورزشی کشور و مقامات برخی کشورها این فاجعه را تسلیت گفتند و مردم هم از همان ساعات اولیه صبح برای خون دهی به پایگاه های انتقال خون مراجعه کرده و کمک های مورد نیاز اعلام شده از سوی ستاد بحران را به پایگاه های تعیین شده تحویل دادند.

۴ پایگاه مردمی برای جمع آوری کمک به زلزله‌زدگان

در شهر کرمانشاه ۴ پایگاه برای جمعآوری اقلام مورد نیاز زلزله زدگان توسط شهرداری کرمانشاه در نظر گرفته شد تا کرمانشاهی ها کمک های خود را از طریق این پایگاه ها به دست مردم مناطق زلزله زده برسانند.

کمک های سایر شهرستانهای استان برای مناطق زلزله زده ارسال شده و سایر استانها نیز در مورد ارسال کمک ها اعلام آمادگی کرده و یا کمک های خود را روانه استان کرمانشاه کرده اند.

اتاق اصناف هم بابرپای یایستگاه جمعآوری کمکهای مردمی ازعموم مردم کرمانشاه به ویژه بازاریان واصناف دعوت کرد تابااهدای کمکهای نقدی وغیرنقدی خود حرکتی انسان دوستانه رابه منصه ظهورنهند.

عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد و تعداد جانباختگان و مصدومان هم کماکان رو به افزایش است.

به گزارش مهر، زخم های ۸ سال جنگ تحمیلی هنوز بر پیکر شهرهای مرزی کرمانشاه باقی مانده و این بار قهر طبیعت هم دامن گیرشان شده تا کلکسیون محرومیتشان را تکمیل کند، اما مقاومتر از این مردم را جایی سراغ نداریم.

قلب ایران اینجاست، اینجا که تلخ ترین شب پاییزی درد سنگینی را بر پیکر کرمانشاه و مرزنشینانش نشانده و نفسشان را به شماره انداخته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۰۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند

با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط ارتش به محل آزمون کنکور راهی شدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: همشهری آنلاین

tags # ارتش سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • سفر رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به کرمانشاه
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • بکارگیری منشی‌های خانم در این استان ممنوع شد!
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • توسعه مزارع تولید چوب در کرمانشاه
  • باخت بد استقلال در یک دیدار دوستانه برابر تیمی از اسلامشهر!
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند