Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@23:17:47 GMT

افزایش قیمت سبد نفتی اوپک

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۱۴۴۲۷

افزایش قیمت سبد نفتی اوپک

طبق گزارش اوپک، قیمت سبد نفتی این سازمان در اکتبر به ۵۵.۵۰ دلار در هر بشکه رسید که ۲.۰۶ دلار نسبت به ماه پیش از آن افزایش داشت و بالاترین میزان در بیش از دو سال و نیم گذشته بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در بحبوحه ادامه بهبود عوامل عرضه و تقاضا در بازار نفت، ارزش ماهانه سبد نفتی اوپک به ۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۰ دلار در هر بشکه در اکتبر رسید که بالاترین قیمت در حدود دو سال و نیم گذشته به شمار می‌رود. قیمت‌ها در این ماه از تقاضای جهانی رو به رشد و انتظارات برای این که اوپک و سایر کشورهای تولیدکننده توافق کاهش تولید را تمدید خواهند کرد، مورد حمایت قرار گرفت.

قیمت سبد نفتی اوپک در اکتبر برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت و با حدود چهار درصد افزایش، بالای سطح کلیدی ۵۰ دلار در هر بشکه ماند. اعضای کلیدی اوپک، روسیه و سایر تولیدکنندگان از تمدید توافق کاهش تولید به میزان حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز حمایت می‌کنند و این موضوع به حمایت از افزایش قیمت‌ها در ماه میلادی گذشته کمک کرد.

سطح پایبندی کشورهای اوپک و غیراوپک به توافق کاهش تولید در اکتبر برای دهمین ماه از مدت ۱۸ ماه اجرای توافق کاهش تولید، بالای ۱۰۰ درصد ماند. احتمال منظور شدن ریسک ژئوپلتیکی در خاورمیانه نیز از قیمت‌ها حمایت کرد. به علاوه ذخایر نفت آمریکا در اکتبر تحت تاثیر کاهش واردات و افزایش صادرات به کاهش ادامه داد و مجموع برداشت از ذخایر نفت به حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید.

ارزش سبد نفتی اوپک بر مبنای ماه به ماه در اکتبر ۲.۰۶ درصد یا ۳.۹ درصد رشد کرد و به ۵۵.۵۰ دلار در هر بشکه رسید و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۸ درصد یا ۱۱.۲۳ دلار افزایش داشت و به ۵۰.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.

قیمت سبد نفتی اوپک با افزایش قیمت‌های پایه گریدهای مرتبط و تغییرات ماهانه قیمت‌های فروش رسمی آنها، بهبود پیدا کرده است. بازار فیزیکی مطلوب نیز از قیمت سبد نفتی اوپک به خصوص گریدهای خاورمیانه‌ای حمایت کرد. قیمت پایه معاملات فیزیکی نفت برنت، وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و قیمت‌های اسپات دوبی به ترتیب ۱.۲۱ دلار، ۱.۸۶ دلار و ۲.۱۲ دلار افزایش پیدا کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد