Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با اقداماتی نظیر اعزام تیم‌های پزشکی و گلریزان و ارسال غذا و اقلام مصرفی برای زلزله‌زدگان به یاری با آنها شتافتند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، در پی حادثه زلزله که در منطقه غرب کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان و همدان اتفاق افتاد تمام مردم کشور به یاری آسیب‌دیدگان و بازماندگان حادثه شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از سراسر کشور در حد توان خود به امدادرسانی‌ زلزله‌زدگان پرداختند.

دانشجویان دانشگاه‌‌های علوم پزشکی با توجه به تخصص در امداد و نجات و انجام امور پزشکی، سعی کردند با اعزام تیم‌های پزشکی به منطقه حادثه دیده، نقش خود را در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ایفا کنند.

بر همین اساس بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فراخوانی برای جذب نیروهای متخصص پزشکی به منطقه منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:

کانون جهادی منتظران مصلح بسیج دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر دارد نسبت به اعزام نیروهای کادر درمانی داوطلب اقدام نماید و داوطلبان رشته‌های: تخصص ارتوپدی، تخصص طب اورژانس، پزشک عمومی (اولویت با فارغ‌التحصیلان می‌باشد و سپس با دانشجویان ترم ۸ به بالا) و پرستاری برای ثبت‌نام اقدام نمایند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام گردند.

چادر و اسکان موقت بیشترین نیاز مردم

همچنین گروه دیگری از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در قالب تیم پزشکی داوطلبانه به استان کرمانشاه اعزام شدند. محمد جواد عزیزی، سرگروه دانشجویان پزشکی اعزامی به منطقه زلزله‌زده از حضور تیمی ۹۰ نفره از دانشجویان علوم پزشکی در مناطق زلزله‌زده خبر داد و اعلام کرد: این تعداد شامل دانشجویان پسر و دختر رشته‌های جراحی، ارتوپدی، اتاق عمل، پرستاری، طب اورژانس و سایر تخصص‌های مرتبط هستند و اعضای این تیم از دوشنبه ۲۲ آبان در بیمارستان‌های صحرایی مناطق زلزله‌زده "سرپل زهاب"، "ثلاث باباجانی"، "اسلام آباد"، "جوانرود" و مراکز درمانی کرمانشاه مستقر شده‌اند و به ارائه خدمات پزشکی و درمانی می‌پردازند.

عزیزی با اشاره به اینکه نیاز مهم و ضروری زلزله‌زدگان، چادر و امکانات گرمایشی است افزود: «در سرکشی به روستاهای مناطق آسیب دیده دریافتیم که بیشترین نیاز مردم این مناطق چادر و اسکان موقت است. تامین سرم از اولویت بیشتری برخوردار است و سایر اقلام دارویی به اندازه کافی در منطقه تامین و توزیع شده است.»

گلریزان دانشجویان برای کمک به زلزله‌زدگان

دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه کرمانشاه هم علاوه بر اعزام تیم پزشکی به منطقه با برگزاری مراسم گلریزان سعی کردند نقشی در یاری به بازماندگان حادثه داشته باشند. در همین راستا سیدرضا میرباقری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از خدمت‌رسانی تیم پزشکی دانشجویان این دانشگاه در مناطق آسیب دیده خبر داد و گفت: این تیم از بعدازظهر روز دوشنبه در شهر"ثلاث باباجانی" مستقر شدند و خدمات درمانی را به آسیب دیدگان ارائه می‌کند. اعضای این تیم از شب گذشته به کمک نیروهای امدادی آمده‌اند تا اقلام مصرفی و خوراکی را در میان مردم منطقه توزیع کنند.

میرباقری با اشاره به برودت هوای منطقه و بدون سرپناه ماندن تعدادی از اهالی شهر ثلاث‌باباجانی و مناطق اطراف آن اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام گلریزان و همکاری مجمع خیران این دانشگاه مبالغی پول نقد جمع‌آوری کرده‌اند و قرار است این مبالغ صرف خرید چادر برای اسکان آسیب دیدگان شود.

همچنین تیم ۲۰ نفره دانشجویان سال آخر رشته‌های پزشکی، فوریت های پزشکی و پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز دوشنبه ۲۲ آبان با هماهنگی بسیج دانشجویی این دانشگاه برای ارائه خدمات درمانی و پزشکی عازم شهر "ثلاث باباجانی" شده است.

تیم دیگری از دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران شب گذشته وارد مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه شده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۴۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • عطیه الهی در دستان پرتوان ماماهاست
  • بهورزان دیده بانان و پیشگامان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از ۱۵۰ بهورز در مشهد؛ امسال
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • جذب بیش از 150 بهورز در مشهد ؛ امسال