Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از خانه ملت؛ طاهر موهبتی درباره مشکلات پیش روی سازمان بیمه سلامت گفت: اگر از من سوال شود که بزرگترین دغدغه و چالش جدی سازمان بیمه سلامت چیست می گویم ۳۲ میلیون بیمه شده ای که به صورت رایگان بیمه شده اند.
 
وی افزود: ۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد و به جز افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که باید بیمه آنها رایگان باشد، ۳۲ میلیون نفر دیگر در کشور به صورت رایگان بیمه شده و سالانه ۱۷ هزار میلیارد تومان بار مالی برای سازمان ایجاد کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با شاره به اینکه بار مالی ناشی از بیمه رایگان به مراتب شکننده تر و جدی تر از طرح تحول سلامت بوده است، خاطر نشان کرد: هر طرح ملی بزرگی حتما اشکالاتی دارد و حتما افراد بزرگ و عاقل نیز این اشکالات را اصلاح می کنند.
 
موهبتی ادامه داد: این تفکر که ۸۰ درصد از بیمه شده های ما بیمه شده رایگان باشند در حالی که می توانستند با پرداخت ۴۰ هزار تومان سرانه کامل بیمه، کل این پول را بپردازند تا دولت این پول را در جای دیگری و برای ارتقای خدمت بیمه ای هزینه کند.
 
وی افزود: در حال حاضر ماهیانه برای هر بیمه شده ۴۰ هزار تومان هزینه می کنیم، در حالی که طبیعی است وقتی فردی بیمه می شود باید برای پوشش بیمه ای که ثبت نام می کند، حداقل نصف این هزینه را پرداخت کند و به فرض اینکه این فرد بیمه کامل را هم پرداخت کرده باشد، سالانه ۴۸۰ هزار تومان می شود.
 
موهبتی تاکید کرد: البته قطعا معتقدیم محرومین و افراد نیازمند حتما باید از بیمه رایگان برخوردار باشند اما آنهایی که توانایی مالی پرداخت حق بیمه را دارند حتما باید مشارکت کنند و باید فرآیندهایی را ایجاد کنیم تا کسی که می تواند مشارکت  کند در پرداخت حق بیمه به هر میزانی که می تواند مشارکت کند و تنها کسانی به صورت رایگان بیمه باشند که واقعا توانایی پرداخت ماهیانه ۲۰ هزار تومان را ندارند چرا که ۵۰ درصد هزینه ۴۰ هزار تومانی بیمه را دولت می دهد.
 
وی خاطر نشان کرد: گاهی اوقات دیده می شود فردی که رایگان بیمه شده به مراکز درمانی بخش خصوصی مراجعه می کند در حالی که این فرد که ماهی ۲۰ هزار تومان ندارد، چگونه به بخش خصوصی مراجعه می کند و مابه التفاوت آن را  از جیب خودش می پردازد؟
 
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه امیدواریم با کمک نمایندگان که در برنامه ششم به خوبی این موضوع را دیده اند ارزیابی درستی در این زمینه صورت گیرد، گفت: متاسفانه در کشور ما ارزیابی درست مبنایی ندارد چرا که برای ارزیابی درست باید به اطلاعات شخصی دست پیدا کرد.
 
وی افزود: پیشنهاد ما این است که امسال دولت و مجلس یک اقدام انقلابی انجام دهند و آن این است که اعلام کنند هر کسی که می خواهد از هرگونه یارانه ای استفاده کند اجازه دهد که دولت به اطلاعات شخصی و حساب بانکی، مالیاتی و معاملات رسمی او دستیابی پیدا کند که اگر این اتفاق بیفتد و محرومین واقعی شناسایی شدند، هر چقدر که می خواهید  برای آنها هزینه می کنید و کسی معترض نیست و ما از خدا می خواهیم که برای این قشر هزینه کنیم. برای کسی که ندارد دولت ها مکلف اند که هزینه کنند.
 
مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است که باور وجود ۳۲ میلیون نفر فقیر غیر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که بیمه آنها رایگان است کار دشواری است و از این جهت امیدواریم این چالش که می توان از آن به عنوان بزرگترین چالش صندوق بیمه سلامت نام برد مدیریت شود و رسانه ها و مجلس باید کمک کنند تا ما بتوانیم این کار که به نفع کشور است را انجام دهیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۱۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است

دریافت 278 MB دریافت 278 MB کد خبر 6088828

دیگر خبرها

  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال از امروز
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • هزینه‌های درمانی دهک‌های پایین در مراکز دولتی کرمانشاه رایگان است
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • تمدید فرصت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد