Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@10:25:53 GMT

تعیین اپراتور بندر شهید رجایی تا یک ماه دیگر

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۲۱۷۰۵

تعیین اپراتور بندر شهید رجایی تا یک ماه دیگر

تین‌نیوز | 

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از مراحل پایانی مزایده تعیین اپراتور بندری، بندر شهید رجایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار مانا، محمد علی حسن زاده که در حاشیه سی و یکمین جلسه اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی در جمع خبرنگاران گفت: برای حل اختلافات در زمینه بندر کاسپین مذاکراتی با سازمان مناطق آزاد کشور و منطقه آزاد کاسپین در سطح مدیران آغاز شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این باره افزود: هدف از این مذاکرات دستیابی به تفاهم نامه ای است که طی آن چالش های فی ما بین حل و فصل شود.

حسن زاده با بیان اینکه پروژه هایی مانند بندر کاسپین از سوی بخش دیگری از دولت انجام شده و همانند دیگر پروژه ها سرمایه ملی است خاطر نشان کرد: هدف این نیست که در شمال کشور ظرفیت مازاد ایجاد شود بنابراین تمام بنادر کشور در حوزه حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی قرار می گیرد به این دلیل برای اجرای استانداردهای قانونی تفاهم نامه ای با سازمان مناطق آزاد در حال تدوین است تا حقوق قانونی طرفین احصا شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در زمینه وضعیت پروژه فاز 3 بندر شهید رجایی گفت: مناقصه این پروژه در حال برگزاری است و تا دو ماه دیگر نتیجه آن نهایی خواهد شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه مزایده تعیین اپراتور بندری بندر شهید رجایی در مراحل پایانی قراردارد، اظهار داشت: تلاش می شود تا یک ماه دیگر اپراتور بندر شهید رجایی مشخص و اعلام شود.

حسن زاده همچنین با اشاره به مزایده اپراتوری بندر امام خمینی(ره) گفت: مزایده اپراتور کانتینر بندر امام خمینی(ره) تا یک ماه دیگر برگزار خواهد شد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش عملیات بندری در بنادر شمالی برای خروج این بنادر از وضعیت رکود نسبی چه برنامه ای وجود دارد، اظهار داشت: تلاش می شود در بنادر شمالی با توسعه صادرات مشکل این بنادر مرتفع شود به همین دلیل چند تفاهم نامه در این زمینه با سازمان های متولی به امضا رسیده است که بزودی همانند بندر نوشهر اجرایی خواهد شد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۱۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محمدعلی موسی‌ پور، مدیرکل بندر امیرآباد به همراه معاونان خود در سفر به گلستان، از کانال آشوراده، ایستگاه رادیویی دریایی  unmanned بندرترکمن و ساختمان اداری بنادر گلستان در گرگان بازدید کردند و سپس با سیدمحسن طیرانی، سرپرست و‌مسئولان بنادر گلستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این نشست ضمن بررسی روند همکاری بین دو بندر همجوار شمالی کشور، مشکلات و نقاط ضعف و قوت مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و راهکارهای لازم برای ارتقای کیفیت خدمات رسانی ارائه شد.

سرپرست بنادر و دریانوردی استان گلستان در این نشست اظهار داشت : لایروبی کانال آشوراده و تبادل آب بین دریا و خلیج موجب شده تا شناورهای سبک به راحتی در خلیج گرگان تردد داشته باشند.

وی با بیان اینکه افزایش ۲۰ سانتی‌متری ارتفاع سطح آب خلیج گرگان باعث کاهش شوری آب و مهاجرت پرندگان به خلیج گرگان شده است، ادامه داد: لایروبی کانال آشوراده حدود ۴۰۰ متر به پهنای سواحل اضافه کرده است.

سیدمحسن طیرانی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ بیشترین جذب مسافر در سفرهای دریایی از مسیر اسکله بندرترکمن به جزیره آشوراده انجام شد، افزود: در این ایام حدود ۴۱ هزار و ۴۹۰ نفر مسافر و گردشگر تردد داشته‌اند که نیاز به علائم کمک ناوبری جهت ایمن سازی آبراه بوده  و با هماهنگی بعمل آمده واحد دریایی بنادر گلستان با واحد دریایی بندر امیرآباد فراهم شده و به زودی در مسیر تردد شناورها قرار خواهد گرفت.

به گفته سرپرست بنادر گلستان، یکی از اتفاقات مهمی که در نوروز ۱۴۰۳ محقق شد، قرار دادن شناور جستجو و نجات دریایی توسط واحد دریایی بندر امیرآباد برای اسکله‌های بندرترکمن و بندرگز بود که در تامین امنیت ترددهای دریایی بسیار مثمر ثمر بود.

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی