Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-سخنگوی ستاد بحران گفت: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۵۵ تخته چادر در منطقه وجود دارد. تعداد واحدهای تخریبی ۱۵ هزار واحد است و تعداد واحدهای تعمیری نیز ۱۵ هزار واحد است حال اگر ما در نظر بگیریم که ۳۰ هزار واحد تخریبی داشتیم و هر واحد را یک خانوار نیز در نظر بگیریم به تعداد همه خانوارها در منطقه چادر وجود دارد اما نحوه توزیع متاسفانه نامناسب بوده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهنام سعیدی با اشاره به آمار جان‌باختگان و مصدومان حادثه زلزله ۷.۳ ریشتری در استان کرمانشاه گفت: در این حادثه ۴۳۲ نفر جان خود را از دست دادند همچنین ۷ هزار و ۸۱۷ نفر هم مصدوم شده‌اند البته این تعداد مصدومان بستری نیستند و تنها هزار نفر از مصدومان در حال حاضر در بیمارستان‌ها بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۵۵۰۰ نفر به صورت سرپایی درمان شدند، گفت: تعدادی از مصدومان بدحال بودند که با ۳ پرواز هوایی به تهران منتقل شدند.

سخنگوی ستاد بحران در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است تعداد آمار مصدومان یا کشته‌شدگان این حادثه افزایش یابد، تصریح کرد: بعید است تعداد مصدومان تغییر کند اما باتوجه به اینکه نیروهای جست‌وجو در حال لکه‌گیری یعنی چک کردن نهایی هستند تا مطمئن شوند کسی زیر آوار نمانده، بعید است که بر تعداد مصدومان افزوده شود. اما درباره آمار جان‌باختگان با توجه به اینکه تعدادی جواز دفن هنوز صادر نشده لذا این احتمال تغییر وجود دارد و ممکن است آمار افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کسی بدون جواز دفن شده است، گفت: پزشکی قانونی در حال حاضر در منطقه مستقر است و در حال بررسی است تا دقیقا آمار افرادی که جواز دفن ندارند مشخص شود احتمال اینکه افرادی بدون جواز دفن شده باشند، نیز وجوددارد.

سعیدی با بیان اینکه آواربرداری تعریف مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: اولین مرحله آواربرداری باز کردن راه‌های مسدود شده است تا نیروهای امدادی به محل حادثه برسند. مرحله دوم آواربرداری سبک برای نجات زیرآوارماندگان است و مرحله سوم، کار جستجو پایان یافته و باید آواربردرای برای ساخت و ساز آغاز شود. هم اکنون اواخر کار جستجو هستیم و تیم‌ها همچنان کار می‌کنند. نیروهای سپاه، بسیج، هلال احمر و ارتش نیز درحال لکه‌گیری هستند.

وی ادامه داد: متاسفانه مردم از نحوه توزیع اقلام مصرفی ناراضی بودند. ما از نظر امکانات کمبودی نداری و در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۵۵ تخته چادر در منطقه وجود دارد. تعداد واحدهای تخریبی ۱۵ هزار واحد است و تعداد واحدهای تعمیری نیز ۱۵ هزار واحد است حال اگر ما در نظر بگیریم که ۳۰ هزار واحد تخریبی داشتیم و هر واحد را یک خانوار نیز در نظر بگیریم به تعداد همه خانوارها در منطقه چادر وجود دارد اما نحوه توزیع متاسفانه نامناسب بوده‌است.

سخنگوی ستاد بحران خاطرنشان کرد: سپاه، ارتش و بسیج در دو روز گذشته در زمینه امداد و نجات و جستجو تمرکز داشتند و در حال حاضر که کار جستجو سبک‌تر شده و تقریبا اواخر کار است مقرر شد تا سپاه و ارتش نیز با جمعیت هلال احمر برای توزیع چادرها کمک‌ کنند و به کسانی که هنوز اسکان نیافته‌اند امدادرسانی کنند.

سعیدی با بیان اینکه تاکید ما بر این است که همه افراد آسیب‌دیده اسکان داشته باشند، گفت: مشکلی برای توزیع اقلام وجود ندارد اما اگر باز هم افرادی هستند که به آنها اقلام نرسیده است این آمادگی وجود دارد تا اقلام در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۲۶۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مخلصی از آماده باش کامل پرسنل و تجهیزات اکیپ‌های مدیریت بحران در این شرکت خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش‌ها در برخی شهرستان‌های استان تمامی تجهیزات حوزه آب و فاضلاب، ماشین آلات سنگین و تجهیزات مقابله با بحران در حال امدادرسانی به مردم و هم استانی‌ها هستند.
وی، تعداد اکیپ‌های عملیاتی و پشتیبانی مدیریت بحران آبفا را ۱۱۹ تیم عنوان کرد و افزود: بیش از ۲۶۰ نفر اعم از پرسنل این شرکت و پیمانکاران با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در حال آماده باش کامل برای مقابله با هر گونه حوادث احتمالی هستند.
مدیر دفتر بحران و پدافند غیر عامل شرکت آبفای استان یزد، از بیش از هزار و ۵۰۰ تماس مردمی و انجام بیش از ۴۰۰ عملیات امدادی در حوزه آب و فاضلاب طی روز‌های چهارم و پنجم اردیبهشت خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد عملیات، در صورت نیاز با فرمانداریها، شهرداری ها، ادارات راهداری و آموزش و پرورش همکاری لازم انجام شد.
مخلصی ادامه داد: علیرغم بروز شرایط اضطراری در استان طی چهار روز بارندگی، جریان تامین و توزیع آب شرب در شهر‌ها و روستا‌های استان پایدار بوده و فقط پنج مورد قطعی آب با میانگین یک ساعت گزارش شده است.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا/ از ۲۵ اردیبهشت، مجوزهای کاغذی بی‌اعتبار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • مدارس دینی بدون مجوز اهل سنت از ۳۳ به ۵ رسیده است
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی