Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: 12 تیم واکنش سریع دو نفره از شهرستان سربیشه و بیرجند را آماده کردیم که در همان نیم ساعت اول از وقوع زلزله، این تیم ها در 10-12 روستا حضور پیدا کردند و شرایط را ارزیابی کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد بخشی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان؛اظهارکرد: شب گذشته پس از اینکه زلزله 3.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 ریشتری در 17 کیلومتری بیرجند اعلام شد، تیم های ارزیاب هلال احمر به سرعت به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

 

وی با اشاره به اینکه کانون زلزله در نزدیکی کلاته قنادان بیرجند بود افزود: برای اینکه در ارزیابی تسریع شود، 12 تیم واکنش سریع دو نفره از شهرستان سربیشه و بیرجند را آماده کردیم که در همان نیم ساعت اول از وقوع زلزله، این تیم ها در 10-12 روستا حضور پیدا کردند و شرایط را ارزیابی کردند.

 

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه خوشبختانه این زلزله خسارات مالی و جانی را به دنبال نداشت، گفت: همچنین دو درخواست تلفنی کمک و اطلاع مردمی به هلال احمر انجام شد که یکی در مهرشهر بود و درخواست کاذب و مزاحمتی بود و دیگری هم در یکی از روستاهای بند امیرشاه بود که باز هم مشکلی وجود نداشت و این درخواست به دلیل احساس خطر و آسیب دیدگی انجام شده بود.

 

بخشی بیان کرد: با توجه به اینکه سامانه های هلال احمر پس از زلزله شب گذشته، دو پس لرزه با قدرت ریشتر کمتر به ثبت رساندند، نیروهای هلال احمر از حالت قرمز خارج و حالت زرد اعلام شد.

 

وی تصریح کرد: اما همچنان نیروها و تیم های هلال احمر تا فردا در حالت آماده باش قرار خواهند داشت.

 

معاون امداد و نجات هلال احمر خراسان جنوبی گفت: هلال احمر خراسان جنوبی 22 پایگاه ثابت جاده ای دارد مه تیم های واکنش سریع و تیم های نگهداری سگ های تجسس به صورت دائم در حالت آماده باش هستند.

 

بخشی افزود: اما در شرایط خاص مثل زلزله شب گذشته، تیم های اسکان و آواربرداری هم آماده باش می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیروهای هلال احمر در شهرستان های خوسف، بیرجند و سربیشه آماده باش هستند بیان کرد: خواسته ما از مردم این است که در واقع احساس خطر، خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند و به تجمعات و شایعات دامن نزنند.

 

انتهای پیام/7

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۳۷۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در جریان سیل اخیر به ۵۱۱ نفر امدادرسانی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمود اکبری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۵۱۱ نفر در سیل اخیر که بیشتر نقاط استان را متاثر کرد، توسط نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: عملیات ویژه سیلاب نیرو‌های هلال احمر از پنجم تا هشتم اردیبهشت در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان ادامه یافت و امدادگران همچنان در آماده باش کامل هستند.

وی عنوان کرد: طبس، بشرویه، سرایان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان، بیرجند و خوسف از جمله شهرستان‌های درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که ۱۵۹ خانوار امدادرسانی شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اسکان اضطراری ۱۴۴ نفر در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه‌ها گفت: ۵۸ نفر هم به مکان امن منتقل شدند.

وی از رهاسازی ۴۷ نفر در ۱۲ خودرو گرفتار سیلاب خبر داد و افزود: ۴۳ تیم عملیاتی در قالب ۱۳۴ امدادگر در این مدت به افراد گرفتار سیلاب امدادرسانی کردند.

اکبری عنوان کرد: ۱۲ دستگاه موتور پمپ، ۹ دستگاه لجن کش، هشت دستگاه کف کش و ۳۲ دستگاه تخلیه آب منازل مسکونی نیز در این امدادرسانی‌ها به کارگیری شده است.

وی با اشاره به سیل چهارشنبه شب در شهرستان زیرکوه گفت: روستای نوده زیرکوه به دلیل شکسته شدن بند خاکی روستا توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر تخلیه و مردم به مکان امن منتقل شدند.

فعالیت سامانه بارشی اخیر از عصر سه شنبه چهارم اردیبهشت در خراسان جنوبی آغاز شد و از روز بعد در اغلب مناطق استان شدت گرفت به طوری که شامگاه چهارشنبه شهرستان‌های زیرکوه، بشرویه، سرایان و طبس درگیر سیلاب شدند و در زیرکوه شکسته شدن ۲ بند خاکی را در پی داشت.

بارش‌های رگباری و سیل آسا در خراسان جنوبی تا اواخر وقت دیروز (جمعه) از جمله مرکز استان ادامه یافت و سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های فصلی و خسارات مالی شد، اما تاکنون خسارت جانی ناشی از سیل اخیر در این استان گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی تا امروز هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • تخلیه روستای سیل‌زده نوده زیرکوه/۵۶ خانوار اسکان داده شدند